Mensen die samenwonen..(vanaf welke leeftijd ??)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Mensen die samenwonen..(vanaf welke leeftijd ??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 10:26

Ik was even nieuwsgierig naar mensen die al samenwonen met hun vriend, en op welke leeftijd zijn jullie gaan samenwonen? DIt omdat ik het thuis eindelijk zat begint te worden, en ik een hele lieve vriend heb. Ik ben nu net 19.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:33

ik heb op mn 18e/19e bij mn ex in huis gezeten, puur omdat ik thuis weg wilde, al had ik het bij hem niet veel beter Scheve mond

nu heb ik met mn huidige vriend een huis gekocht(vlak voor mn 22e verjaardag) en nu wonen we dus officieel samen
maar de afgelopen 2 jaar was ik al bijna altijd bij hem(hij had een appartement in belgie) dus als het voor jullie haalbaar is qua inkomen enzo om samen te gaan wonen, zou ik het gewoon doen
maar niet omdat je het thuis zat bent, maar omdat je graag wil samenwonen, anders gaat het fout, net zoals bij mij en mn ex....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:36

Wij zijn gaan samenwonen toen we 23 waren. Ik denk verder net als Renske20 zegt, als je zeker bent van elkaar en je kunt het betalen, waarom niet...


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:53

Ben gaan samenwonen toen ik 25 was. Het blijft altijd een gokje. Je weet nooit hoe het is om 24/7 met elkaar samen te zitten. Maar daar kom je snel genoeg achter Schijnheilig

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:54

ik was 21 en mijn vriend 25 jaar. Leeftijd is niet zo van belang, als je idd maar op eigen benen kunt staan.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:59

Ik was een jaar of 20 toen ik met Tyrza samen ging wonen, maar dat kwam ook meer vanwege de afstand.

Ik woonde en werkte in Amersfoort en zij in Strijen. En 2/3 keer per week deze afstand rijden maakte het niet makkelijk aangezien ik ook mijn werk had daar.

Zoals hierboven al gezegd wordt, let wel op je financieen. Er komen een hele hoop kosten kijken bij een (huur)huisje Knipoog

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:12

Ik was 21 en mn vriend 24... en ben het met sjakie en menno eens! Haha!

"Liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven anders wordt t niks"

http://www.vanesjuh.nl is online!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:14

Ik ben begin juli gaan samenwonen met m'n vriend... Ik ben er 23 en hij is er 25.
Als het financieel mogelijk is en je doet het om de juiste redenen (om bij je vriend te zijn en niet omdat je het bij je thuis niet uithoudt...) zou ik het proberen.

Oh ja, we zijn ondertussen iets meer dan 2 jaar samen. Hij woonde voorheen bij zijn thuis, ik bij mijn thuis, maar op het laatste woonden we al ongeveer samen (sliepen bij elkaar, aten samen, alleen nog geen eigen stek).

[edit]even wat toegevoegd[/edit]
Laatst bijgewerkt door Lennon op 28-08-04 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:17

27 (een paar weken geleden) Lachen Heb hiervoor bij m'n ouders gewoon en daarna een tijd op kamers gezeten. Volgensmij ben ik op kamers gegaan toen ik al iets met Willemijn had.

Ik vind het eigenlijk nogal link om op je 19 al samen te gaan wonen, dat zie ik echt veeeeeel te vaak mis gaan. Ben sowieso niet zo'n grote voorstander van het voor de rest van je leven bij je eerste vriend/vriendin blijven. Van de relaties die je hebt leer je iedere keer zoooooo ontzettend veel, ook hoe je het beste in de relatie kan staan, hoe je zelf in elkaar zit en wat voor een relatie/partner je zoekt. De kans (statistisch gezien Haha!) dat je meteen iemand treft waarmee je de rest van je leven samen kan blijven is wel heel erg klein...

Kortom: niet te snel samenwonen wat mij betreft. Zorg eerst dat je een beetje zelfstandig wordt en ga lekker op kamers. Samenwonen kan altijd nog.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:19

Wij wonen nu 8 maand samen in ons koophuisje. Ik was 21 en mn vriend 26.

Ook bekend als Kim20!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 11:22

BartVB schreef:
27 (een paar weken geleden) Lachen Heb hiervoor bij m'n ouders gewoon en daarna een tijd op kamers gezeten. Volgensmij ben ik op kamers gegaan toen ik al iets met Willemijn had.

Ik vind het eigenlijk nogal link om op je 19 al samen te gaan wonen, dat zie ik echt veeeeeel te vaak mis gaan. Ben sowieso niet zo'n grote voorstander van het voor de rest van je leven bij je eerste vriend/vriendin blijven. Van de relaties die je hebt leer je iedere keer zoooooo ontzettend veel, ook hoe je het beste in de relatie kan staan, hoe je zelf in elkaar zit en wat voor een relatie/partner je zoekt. De kans (statistisch gezien Haha!) dat je meteen iemand treft waarmee je de rest van je leven samen kan blijven is wel heel erg klein...

Kortom: niet te snel samenwonen wat mij betreft. Zorg eerst dat je een beetje zelfstandig wordt en ga lekker op kamers. Samenwonen kan altijd nog.


Ik snap wat je bedoeld, maar ik ben niet iemand die graag in dr eentje zit.. Ik heb een heke aan om alleen te zijn.
Ten tweede is dit niet mijn eerste liefde, ik kom net uit een relatie van 4,5 jaar. En ik weet dat het allemaal geen sprookje is, het is hard werken.

Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:58

er komt gewoon een tijd dat je zin hebt om samen te wonen je b ent meer zelfstandig...maar je wilt niet alleen samen wonen natuurlijk met de gene waarmee je een relatie hebt...maar als je uit elkaar gaat is dat best lastig als je nog jong bent...het aller belangrijkste is dat je gelukkig bent bij je ouders bij je vriend alleen...maakt niet uit!

C hartje D

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:01

Ik woon nu op mezelf en mijn vriend woont er min of meer bij...Ik ben 17,nouja,bijna 18.

jacob112Jarig

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:03

ik ben 18 jaar, werk in de wegenbouw, wil heeeel graag uit huis maar dan zou ik een huurwoning net aan kunnen betalen. en kan ik duss niet meer sparen. Denk dat ik toch me ouders maar moet uitstaan de komende jaren, om toch nog een beetje te kunnen sparen voor huisje en paardtje

wedstrijden..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:04

Ik was 17 jaar toen ik ging samenwonen en dat is na 17 jaar fout gegaan.
Achteraf gezien was ik natuurlijk veel te jong, maar dat is nu makkelijk praten Knipoog

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:04

De 1e keer was ik 21 of 22 jaar. Dat heeft maar een paar maanden geduurd. Daarna een tijd alleen gewoond en daar leer je heel veel van. De 2e en tevens laatste keer Knipoog was toen ik 24 was.... dus al weer 4 jaar samenwonend.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:04

Ik was 19 (werd in dezelfde week 20) en mijn vriend 21. We waren toen 2 jaar bij elkaar. Nog niet zo heel lang misschien, maar het voelt gewoon goed, we hebben ook een hele tijd uit elkaar gezeten, ik in groningen en hij in enschede, en dat ging gewoon echt niet Scheve mond toen hadden we allebei een kamer in enschede, maar het draaide erop uit dat we toch wel iedere avond bij elkaar sliepen, en zelden allebei apart op onze kamers zaten. Toen we een mooi aanbod kregen zijn we er dus maar voor gegaan, en het bevalt nog steeds Lachen

Het is natuurlijk altijd een gok, maar als je het niet probeert, dan weet je niet of het lukt. Probeer wel van tevoren te bedenken wat je doet als het fout gaat. Ga (kan/mag) je dan terug naar je ouders? Kan je op korte termijn ergens anders iets krijgen? Dat is denk ik wel belangrijk...afgezien van het geld natuurlijk Haha!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:05

jacob112 schreef:
ik ben 18 jaar, werk in de wegenbouw, wil heeeel graag uit huis maar dan zou ik een huurwoning net aan kunnen betalen. en kan ik duss niet meer sparen.


En dan komen er nog tig verzekeringen bij, levensonderhoud, auto'tje, internetaansluiting.... en nog veel meer... Scheve mond

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:08

Wij waren 22 en 23 en hadden 5 jaar verkerinng
Hadden allebei al enkele jaren een vaste baan en al flink wat gespaard.
Dat maakt het samen wonen en een huis kopen toch wat aantrekkelijker.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:14

Ik heb het met twee vriendinnen en een buurtgenoot verkeerd zien gaan (vriendinnen 18 en 19, buurtgenootje 19) dus ik wacht wel even....

jacob112Jarig

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:33

Menno schreef:
En dan komen er nog tig verzekeringen bij, levensonderhoud, auto'tje, internetaansluiting.... en nog veel meer... Scheve mond


had ik er al bij gerekend, zonder internet Scheve mond maarja het is net wat je kiest, ik zou ook een auto kunnen kopen maar dan ben je ook veel geld kwijt.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 12:36

Ik heb er zelf eerlijk gezegd nooit over na gedacht met mijn vorige vriend, maar nu ben ik wat meer in de toekomst aan het denken. Ik wil ook pas over minimaal een jaar gaan samenwonen, maar het lijkt me gewoon een heerlijk idee dat je elke ochtend naast hem wakker wordt..

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:05

Ik was toen 20 en mijn vriend (nu man!) 18.
Het was eigenlijk helemaal de bedoeling nog niet, maar mijn schoonouders gingen verhuizen van Den-haag naar Noord-Brabant.
Hun woning kwam te koop en toen vroegen zij of wij daar geen interesse in hadden.
Mijn vriend en ik waren toen 1,5 jaar bij elkaar.
Nu 5,5 jaar later wonen ook wij in brabant, zijn we getrouwd en hebben een dochtertje van 18 mnd.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:23

Tja, bij ons is het dan misschien een beetje vreemd verlopen...
15-06-00 leerden we elkaar kennen via internet.
2 weken later kwam hij bij ons thuis op bezoek (met mijn ouders erbij!)
en half december trok hij bij ons in.
We kenden elkaar toen dus ongeveer 6 maanden. Hij was vaak bij ons, en het reizen op de brommer 45 minuten heen en 45 minuten terug op de brommer in de winter werd wat te veel.
Nu woont hij nog steeds bij ons thuis, en dat gaat nu al dik 4 jaar goed.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:24

Mijn vriend (26) en ik (20) hebben net een huis gekocht, en krijgen volgende maand de sleutel. Wij hebben nu 2,5 jaar een relatie, en denken allebei dat we er wel klaar voor zijn. We hebben al veel vakanties samen 'overleeft' en we zien elkaar nu ook al erg veel.
Ik heb een jaar op mezelf gewoond, en woon nu weer bij m'n ouders, en dat bevalt dus echt waardeloos! Als je eenmaal die vrijheid bent gewend...
Mijn vriend heeft nu ook echt de leeftijd om bij z'n ouders weg te gaan, en dus was het een logische keuze om te gaan samenwonen, ipv. allebei op ons zelf te gaan wonen.
Tuurlijk is het altijd een gok, maar ja, ook op latere leeftijd kan het nog mis gaan.
En hoe lang heb je al een relatie? Mensen die na een half jaartje al gaan samenwonen vind ik ook niet verstandig. Dan kan het zooooo vaak nog mis gaan.
Verder hebben wij dus een koopflat. Dan heb je toch keuze waar en hoe je wilt wonen, en bij huren heb je dat niet. Ook is er een enorme wachtlijst om een huurhuisje te krijgen, en particulier huren is voor ons stukken duurder dan kopen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, Mrskiwi, wisja en 32 bezoekers