roosjes vlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

roosjes vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 21:01

kan iemand mij misschien "leren" hoe je roosjes vlecht????? ik vind t namelijk een stuk mooier dan gewone knotje, maar aangezien niemand hiero in mijn omgeving weet hoe t moet Verdrietig


alvast bedankt!!

liefs, Renée

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:10

gewoon vlechten. halverwege het pektouw meevlechten. onderaan de vlecht het touw aals elastiek om het uiteinde draaien, de naalt erom. dan de onderkant van de vlecht met de naalt door de bovenkant heen halen(wel onderlangs) en zo een paar keer heen en weer. touwtjhe afknippen en klaar (knoopje hoeft niet, want het zit stevig genoeg). het is een beetje moeilijk om zo uit te leggen, maar ik heb mijn best gedaan! Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:16

In het boek van Tineke Bartels (op Stal bij Tineke) staat het heel duidelijk met foto's.
Bij mij werkt het ook door eerst een vlechtje te maken en dan een elastiekje om het uiteinde en daar goed de restharen tussen frutsen, dan een nieuw elastiekje aan het uiteinde maken. En dan het geheel naar binne toe oprollen en dan het elastiekje omhoog er over heen trekken en er een paar keer omheen draaien.