contragalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 23:20

Scheve mond mag ik vragen wat dat in houdt!! heb al wel in een boek gelezen,maar is dat dat je op de rechterhand de linkergalop doet Verward wie kan het mij even uitleggen?? Lachen ik hoorde van de oude eigenaar dat mijn paard dat moet kunnen en wil het dan gaan proberen vandaar,of oefenen Pling


Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:24

Je precies, dat je paard zeg amar in de verkeerde galop zit, maar dan is t de bedoeling Knipoog

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:50

Yep, gewoon op de rechterhand in de linkergalop, of op de linkerhand in de rechtergalop.
Het is moeilijk, het paard zal uit zichzelf waarschijnlijk in de bochten overspringen naar de 'goede' galop. Je moet dus ook tegenstrijdige hulpen geven.
Succes! Haha!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 00:13

oke bedankt...met welk been moet je aanspringen als je in de goei galop zit,dus rechtehand linkergalop is dat met buitenbeen

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:18

Tegenstrijdige hulpen, dus als je op de rechterhand in de linkergalop wil aanspringen moet je linkerbeen op de singel, rechter erachter.
Denk dat je dan het beste op de lange zijde kunt aanspringen, in de bochten heb je grotere kans dat hij in de 'goede' galop aanspringt, wat jij dus in dit geval niet wil Knipoog

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 00:19

oke bedankt ik ga het proberen...kun je dit ook in het bos oefenen??

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:25

er is zopas nog een topic over geopend: [RT] Niet de contra willen doen.. daar vind je hoogswaarschijnlijk wel goede tips Knipoog
zorg iig wel dat je je paard in de gewone galop goed onder controle hebt, anders valt hij toch als een duikboot in elkaar Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:58

Ik heb toevallig gisteren in de les voor het eerst de contragalop moeten oefenen Lachen . Ik moest op de rechterhand in de rechtergalop aanspringen, dan een grote rechtsomkeert rijden en dan op de linkerhand verder galopperen in de rechtergalop. Ik moest mijn paard iets naar rechts gesteld houden, da's om het wat makkelijker te maken denk ik. Vooral de korte zijde met de bochten vond ik erg lastig, ik moest erg mijn been eraan houden om haar in galop te houden. Succes met proberen OK dan! !

Lachen

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:00

Emaartje schreef:
oke bedankt ik ga het proberen...kun je dit ook in het bos oefenen??


Ligt eraan, in het bos heb je niet echt de rechter en linkergalop.. Denk dat je het toch echt het beste in de bak kan proberen, tenzij je een soort bak hebt in het bos. Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:00

ik oefen op dit moment ook met slappe gebroken lijnen, en die maak ik steeds verder.. mijn pony vind het zodanig moeilijk dat ze op het begin van de gebroken lijn al over springt.. drama.. hard oefenen meid!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:43

Ik zou ook gewoon rechts aanspringen en dan van hand veranderen en dan als je op de linker hand zit, steeds de hulp van de rechter galop blijven geven.
Tis niet gemakkelijk hoor, de meeste paarden springen t liefst zo snel mogelijk om naar de goede galop (of overkruisd Verward), dus ik wens je succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:46

Verkeerde galop is wat anders als contra

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:43

runningkawa schreef:
Verkeerde galop is wat anders als contra

In zoverre....
Als je niet wil dat je paard in de tegengestelde(contra) galop zit, is het de 'verkeerde' galop ja. Haha!

Overkruist is ook lastig, dan gaat hij met zijn voorhand in de linkergalop, en met zijn achterhand in de rechter (of andersom)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:45

Zoals RK al zegt is er een groot verschil in verkeerde galop en contragalop.

Contragalop is bewust galoperen in de tegenovergestelde galop met wel de buiging voor die galop. Dus je paard is toch goed om gebogen en houdt zijn aanleuning waardoor hij veel meer kracht moet zetten om sprong te houden, vooral in wendingen.

Verkeerde galop is het tegenovergesteld galoperen door een fout van de ruiter of een scheef gereden paard met verkeerde buiging, een verloren aanleuning en sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:49

Dank je okkie voor het type werk Lachen

En dat laatse zie je dus als mensen ff contra willen oefenen en dan nog roepen dat ze het ook nog kunnen.. Scheve mond

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:22

We blijven elkaar gewoon aanvullen Knipoog Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:32

runningkawa schreef:
En dat laatse zie je dus als mensen ff contra willen oefenen en dan nog roepen dat ze het ook nog kunnen.. Scheve mond

ow ja dat is ook waar.
Ik had de reacties van de ander nog niet gelezen Bloos , contra is idd iets anders dan de verkeerde galop.

Ik was er vroeger in mijn pennyverleden ook trots op. Mijn lievelings manegepony sprong heel vaak in de verkeerde galop, ik was er zeker van dat hij heel veel aanleg had voor de contragalop Schijnheilig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Milow2018 en 112 bezoekers