Florencio en Sandreo eerste op PAVO Cup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Florencio en Sandreo eerste op PAVO Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:11

Was echt geweldig mooi om te zien. Prachtige paarden!!!!! *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:12

En allebei gereden door Happie!! Complimenten ook aan hem!!

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:28

Ja en Tuschinski tweede!! Cool OK dan! *springt gat in de lucht in huiskamer*

Ja Happie kan wel sturen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:34

En de rest van de 5 jarigen? Wat is daar de uitslag?

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:41

Citaat:
KWPN Paardendagen
27-08-2004: KPD: Florencio overtuigende PAVO Cup kampioen
Na een prachtige strijd mag Wereldkampioen jonge dressuurpaarden bij de vijfjarigen Florencio (Florestan I x Weltmeyer) zich nu ook PAVO Cup kampioen noemen. De NRPS-goedgekeurde hengst eindigde in alle drie de onderdelen overtuigend op de eerste plaats. “Een droompaard” noemde gastamazone Susanne Miesner hem.
Collega Gastruiter Rien van der Schaft was al zeer te spreken over de nummer twee van de wedstrijd Spargo (Krack C x Boreas). “Een fantastisch paard.” Florencio noemde hij echter “Fantastisch plus”. Beide ruiters gaven Florencio 95 punten. De hoogbenige Spargo was wederom zeer aansprekend. Beide gastruiter roemden zijn balans en de wijze waarop hij door Theo Hanzon gereden is.

De 1.90m metende ruin Stradivarius (Krack C x Contango) liet zich door beide ruiters fijn rijden. Hij behaalde hiermee twee maal 80 punten. Vierde in de wedstrijd eindigde Stefano (Gribaldi x Actueel).net voor de spectaculair dravende KWPN goedgekeurde hengst Scandic (Solos Carex x Amiral). De als zesde geëindigde merrie Sisther de Jeu werd positief beoordeeld door de juryleden. Misschien niet het meest spectaculaire paard maar zeker een belofte voor de toekomst.
Voor uitslagen zie Uitslagen - KWPN Paardendagen.

(persbericht KWPN, overname toegestaan)


Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:53

OMG.... De 1.90m metende ruin ...

Hoe kom je daar in vredesnaam op?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:54

haha ja die was grooooooooot

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:57

Gewoon voet in de beugel en opstijgen Knipoog Haha! Schijnheilig Het is wel achtelijk hoog trouwens. Hoe hoog moet de trailer zijn om zo'n kameel te vervoeren. *denkt gelijk aan praktische zaken* *djeez, daar kun je onderdoor fietsen*

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:46

Ja daar waren weer mooie paarden. Vooral Tuschinski vond ik echt goed, hij was voor mij beter dan Sandreo, en is wat voller en sterker geworden met behoud van de veer en elastiek. De gangen van Terlia waren wonderbaarlijk, de rijkunst wat minder.
Het commentaar over de africhting van Terlia was Rien vd Schaft was niet mals: Een droom van een paard, maar als daar niet wat in de manier van africhting/rijden veranderd gaat het echt fout (vrije vertaling). Aan de reactie van het publiek was wel te merken dat hij daarin zeker niet alleen stond. Ook was mij opgevallen dat Terlia nog al wat bulten en gallen had aan haar benen. zonde hoor.
In de T jaargang was er ook een grote tegenvaller namelijk Trento B, die kwam er echt niet aan te pas.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:51

Sandreo, eindelijk kwam hij zo uit de verf als ik hem in eerste instantie verwacht had.
Helemaal top!
Ik heb echt een schitterende dag gehad, zo ontzettend veel fijne en goede paarden gezien!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:30

Het was heel erg mooi om al die toppers bij elkaar te zien.

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd of Dhr. v/d Schaft zijn commentaar ook zo lomp had gegeven als Dhr. Gal er zelf op had gezeten... Ik betwijfel het... En dat is natuurlijk wel degene die het paard tot hier heeft opgeleid, niet de stalruiter die er even voor de PAVO op wordt gezet. Die doet ook gewoon wat van hem verlangt wordt. De andere gastruiter reed Terlia (en vele andere paarden) ook een stuk fijner vond ik persoonlijk.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:26

Sprintje schreef:
Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd of Dhr. v/d Schaft zijn commentaar ook zo lomp had gegeven als Dhr. Gal er zelf op had gezeten... Ik betwijfel het... En dat is natuurlijk wel degene die het paard tot hier heeft opgeleid, niet de stalruiter die er even voor de PAVO op wordt gezet. Die doet ook gewoon wat van hem verlangt wordt. De andere gastruiter reed Terlia (en vele andere paarden) ook een stuk fijner vond ik persoonlijk.
Ik denk dat hij hetzelfde gezegd zou hebben als Terlia dan ook op dezelfde manier zou zijn gereden, maar ja dat zullen we wel niet te weten komen ...
Ik vond de duitse sympathiek in de tijd die ze nam om de paarden even te laten stappen na het opstijgen.
Het verschil in rijden is denk ik dat de duitse eerst vast zet en na laat geven waarna zij kan nageven en ontspannen rijden. Op zich niets mis mee. (Hoewel ik bij Terlia dacht dat deze confrontatie misschien wel gevaarlijk kon worden).
Bij Rien heb ik altijd in mijn achterhoofd dat hij zich altijd als "leraar" opsteld, bv scheef mag niet, daar moet op gereageerd en verbeterd. Ik ben verder wel een fan van zijn manier van rijden, het is altijd de achterhand eerst en bij hem zal je denk ik niet snel een paard diep en achter de loodlijn zien lopen. (Zijn motto is geloof ik: als de achterhand er is, is de voorhand er ook vanzelf)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:28

Ik vond persoonlijk ook dan San Remo iets ondergewaardeerd werd >;)

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:28

Citaat:
In de T jaargang was er ook een grote tegenvaller namelijk Trento B, die kwam er echt niet aan te pas.


In welk opzicht viel ie tegen ?

Ben namelijk wel benieuwd Lachen

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:22

ART_UMA schreef:
Het commentaar over de africhting van Terlia was Rien vd Schaft was niet mals


ik heb Rien vd Schaft weleens een clinic zien geven met zijn vrouw en dat was ook niet mals

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:27

Florencio is echt top!!Hoe hij door de bak marcheerde met zijn deken op bij de prijsuitreiking!! wat een paard zeg, en die Stadivarius van 1,90m... Is dat wel normaal zo'n maat? Geeft dat geen problemen met botten enz?

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:36

ik heb Florencio vandaag nog even een aai gegeven en bij de huldiging van de kampioenen door de baan zien marcheren. wat een droompaard slik.........

Ietje
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:08

wie is beter, Rubels of Florencio

Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:12

Florencio fokt iig een heel stuk beter Haha!

Ietje
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:24

florencio is wel gaaf he

Duveltje

Berichten: 115
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:40

Bedoel je voor de fokkerij of voor de sport Ietje?

Ietje
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:43

allebei, heb je gezien hoe die swingt, en hij fokt ook mooie veulens heel veel hebben dat zelfde soort koppie.

Duveltje

Berichten: 115
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:49

Florencio is zeker stoer om te zien. Heb in duitsland op de veiling 2 veulens van hem gezien.
Maar Florencio en Rubels zijn toch 2 verschillende paarden of vind je niet

Duveltje

Berichten: 115
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:52

Florencio is zeker stoer om te zien. Heb in duitsland op de veiling 2 veulens van hem gezien.
Maar Florencio en Rubels zijn toch 2 verschillende paarden of vind je niet.