promiss ongehoorzaam!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miszkelly

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: vlaardingen

promiss ongehoorzaam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 10:48

ik heb een probleem. Ik probeer mijn 3 jarige pony in te rijden, eerst 5 minuten stappen, dat gaat wel goed maar soms afsnijden, dan draven, luistert ze egt niet, ze snijd stukken af, ik kan niet sturen want als ik naar rechts stuur, draait ze der hoofd naar links en dat ook andersom.
en als ik in draf zit en ik geef knijpjes in de linkerteugel, en ik stuur een beetje, dan gaat ze heel hard draven, of dan doet ze der hoofd naar rechts!! Verward En het lijkt alsof ze het snapt, maar gewoon eigenwijs doet! Scheve mond

ik probeer het telkens met iemand er naast...dan gaat het wel goed, maar zodra diegene haar loslaat, doet ze weer precies hetzelfde. Boos!

weet iemand misschien waarom ze dit doet, en hoe ik het kan verhelpen, En komt het door dat ze aan het puberen is ofzo??
nou ik hoor het wel

doeii

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:53

Waarschijnlijk een heel originele vraag( Clown ), maar krijg je ook les met die pony? Zeker als je een jong paard aan het inrijden ben (en aangezien je leeftijd verwacht ik dat je er nog niet zo heel veel hebt ingereden), vind ik het belangrijk dat je goede begeleiding krijgt van iemand die er meer ervaring in heeft Lachen

miszkelly

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:07

ja ik heb nog geen les, maar ik ga naar de manege en daar krijg ik wel les...en ik rijd er natuurlijk nog niet zo veel op..!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:11

Heb je al veel ervaring met inrijden van pony's?
Iig zal ik zo snel mogelijk goede begeleiding zorgen. Als ik het zo lees is het imo beter dat je zo snel mogelijk iemand hebt die je even terug op het juiste pad kan zetten Lachen

Maar ben je er trouwens ook zeker van dat het geen medisch probleem is? Paarden die bijvoorbeeld last hebben van hun gebit kunnen ook heel vervelend doen.

miszkelly

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:35

ja daar heb je wel gelijk in, maar hoe moet ik daar achter komen, want kan ze nu al haken hebben of zo. . .nou ik heb al eerder een pony ingereden, maar die was heel anders

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:22

Ik denk dat je pony niet ongehoorzaam is maar gewoon niet helemaal begrijpt wat jij bedoelt Lachen.

Probeer les te nemen met haar zodat ze de hulpen goed aanleert.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:46

ben het helemaal met apple eens Lachen

je pony is niet dwars of ongehoorzaam,maar gewoon jong en snapt het niet.

ik persoonlijk zou haar door iemand laten inrijden die r echt verstand van heeft.
of iederen keer als je erop gaat zorgen dat er iemand erbij is die er verstand van heeft en je kan helpen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:41

Ze snapt het niet en heeft grootste moeite in evenwicht te blijven. Aan sturen kun je nog geheel niet denken in dit stadium. Je paard doet zo afwijkend omdat hij zich probeerd in evenwicht te houden. Hoe mee getrek hoe harder ze gaat om maar niet op haar snufferd te gaan. Ik zou het hele draven ook even laten zitten en zorgen dat ze in evenwicht is in stap.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:55

Ik sluit me aan bij de bovengenoemde adviezen. Ik begrijp ook niet wat mensen die zelf nog niet kunnen rijden op een jong paard doen.

Ik heb net een jong paard ingereden (voor het eerst) en ik vindt het al moeilijk. En ik rijdt toch al een flink tijdje, maar ben nog lang geen profi. Je hebt dan gewoon nog niet de ervaring om alle problemen die je tegen kunt komt het hoofd te bieden.

Zoek hulp van iemand met ervaring!

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:49

hmmm... een paardje in gaan rijden terwijl je er 0,0 ervaring mee hebt en dan OOk nog eens zonder begeleiding
Ik zal als ik jou was heel erg snel iemand gaan zoeken die je verder kan helpen...
Want anders is het straks al te laat en zit je met een 'verpest' paard.

(het is niet banketstaaf bedoelt wat ik zeg... maar ik snap dan ook jou keuze om zelf te gaan aanbaggeren niet echt, als je er geen of niet genoeg ervaring voor hebt? Verward )

je paard snapt er nog niets van en heeft nog totaal geen evenwicht, en dat jij dat in verband brengt met ongehoorzaamheid zegt mij genoeg over jou onkunde bij het inrijden Lips are sealed
Dus zoek snel goede begeleiding of laat je paard inrijden door iemand die er verstand of ervaring mee heeft! Anders is het straks helemaal niet leuk voor je paardje èn ook niet meer voor jou