Typisch het karakter van je paardje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Typisch het karakter van je paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 19:45

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je gewoon weet wat je paard denkt? Van die typische dingtjes die karakeriserend zijn voor jóuw paard?

Ik had het zaterdag weer... zo grappig... het was na de jacht en de paarden waren afgespoten en moesten op de vrachtwagen. Degene die er als laatste uitmoest moest er dus als eerste op. Maar die wilde niet. Dus ik stond toe te kijken met Waldo (die zich tussendoor te goed deed aan het lekkere gras) wat een gedoe. Bezem erbij, sloeg het paard uit. Longeerlijn, brak ie los. Rustig lukte ook niet. Na 20 minuten kwam iemand op het briljante idee om een emmer voer te pakken en toen liep ie er zo in Haha! Daarna paard nr 2, en toen Iwaldo. Wal is altijd super braaf met de wagen opgaan, en gaat dan ook altijd als laatste via de zijlader (daar moet ie een kwartslag draaien en dat is de lastigste plek) Nou had meneer natuurlijk staan kijken naar die vervelende Max die niet wilde laden, en toen Waldo eindelijk mocht, zág ik hem gewoon denken 'wat een gezeik. Ik zal eens even voordoen hoe dat moet! Stelletje dombo's!!' Dus wat doet Wal? Die neemt me een sprong die wagen in! Echt in de galop ging ie de plank op, mij er bijna tussengeperst Knipoog

Ik moest zo lachen. Die dikke had gewoon zoiets van 'wat een gezeur. IK zal wel even laten zien hoe een goed opgevoed paard dat doet. EN nu snel naar huis!' *LOL* Geniaal. Wat een scheetje toch ook Lovers

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:04

Hahahahaa wat grappig!!
Odin doet het juist andersom. Als een ander paard iets doet bv. tegen de deur aan trappen dan gaat Odin laten zien dat zij het nog harder kan. Zeer irritant en niet lachwekkend, maar wat Iwaldo deed vind ik wel grappig, ( ondanks dat je bijna dood was dan Haha! )

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:38

Wat een koele man is die Iwaldo toch! Cool Grappig!
Ik had laatst nog zoiets met mijn paard. Ik stond te poetsen en naast mijn paard stond een ander paard vast. Dat paard trekt altijd super vreemde bekken, met z'n tong zit die tussen z'n tanden en het ziet er echt niet uit, net een randdebiel. Mijn paardje zat dus lekker te slapen toen die ander dus zo maf begon te doen. Mijn paard keek toen verbaasd op en zat hem echt zó stom aan te kijken, op een manier van yeah right. Een beetje zo'n blik: Scheve mond Nou toen had ik het ook niet meer. Als ik het hier zo neerzet is er waarschijnlijk niets aan, bij zoiets moet je echt bij zijn.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:56

o wat een bijdehandje!! Clown

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 21:10

Dat herken ik in Mysty
Vanmorgen kwam ik op stal en keek ik naar de weien.
Nou, we hebben 2 weides en 1tje is verdeeld in 2 stukken (1 gedeelte 'paddoc' voor pinky en mysty en de rest van de wei afgezet voor Bliksem.
De draad was onder kapot en Pinky stond dus bij blix. Kom ik op stal, Pinky kijkt, draait snel om en eet verder (vieze scheinheil Knipoog )
Mysty komt helemaal hyper aangerend en hinneken bij het leven. Echt zo van:
Braaf ben ik he, ik sta nog goed! Kijk mij dan, kijk dan kijk dan!!!!

Prachtig Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 21:44

Pienke kan dat ook zo...
Dan staan ze bv allemaal bij mijn poetsbak die weer te dicht bij het hek staat... hoor ik ineens een klap, of me zakkoekjes verdwijnen Schijnheilig en dan kijk ik om... komt Pienke echt zo aangezet van: IKKE NIET HOOR!
Schijnheilige!

Toscar is bv wel.. als hij iets fout gedaan heeft je zo heel zielig aankijken zo van: kan ik toch niks aan doen!
(moeilijk om dan boos te blijven!)

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:05

boris heeft ook van die vage trekjes.. sommige zijn echt ZO irritant!! als ik zijn hoofdstel om doe dan gaat ui opeens kei hard met zijn hoofd naar alle kanten rammen omdat zijn arme oortje eventjes ergens doorheen moet Verward


als ik aan het rijden ben en er komt een vlieg langs gescheurd dan gaat ei ook kei vaag met zijn hoofd lopen wapperen.. kei vaag beest maar wel heel erg lief hoor! maar tegen die vliegen werkt bijv een netje duz nie.. Boos!

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:08

Zoiets had ik ook eens met Jip. Als we aan het buitenrijden zijn, isie altijd een beetje bang voor tractoren. Toen was ik eens met een ander naar buiten en toen kwam er een tractor aan. Ik zei dus, ga jij maar voor, dan volgt Jip ook wel braaf. Dat andere paard flipte en wilde er helemaal niet langs. En Jip liep gewoon door, met zo'n kop van, wat zeur je nou, dat is toch helemaal niet eng?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:58

Tammy hangt aan elkaar van maffe dingen. BV de verkeerde trailer in lopen en er niet meer uit willen komen omdat die mooier is.
En als een hondje in het bos mee lopen en komen als je roep of fluit.
Dan zijn dit maar 2 voor beelden maar ze heeft d'r nog veel meer.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:53

Oh geweldig, ik zie het helemaal voor me!!! Super gewoon!!! Haha! Gekke Wal!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 00:45

Ik kan aan de glimoogjes van Sepp altijd zien dat hij een geintje uit gaat halen. Als mijn vader dan thuis is, zeg ik altijd zet jij opa maar buiten, neem ik de merrie's wel mee. Nou, dan kan je er donder op zeggen dat opa als een idioot naar buiten stormt en zich losrukt Haha!
Hij loopt altijd het goede weiland in maar het is echt een grappig gezicht. Opa Sepp met z'n 27 jaar die de grootste lol heeft. En ik maar blijven volhouden dat ie dat noooit doet Schijnheilig

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 01:05

Fleur kan echt een typische blik hebben.. een 'waarom is nou juist mijn tweebener zo dom' blik Knipoog

Laatst trok ze dat hoofd weer, en ik vroeg me af waarom. 3 sec later knalde ik (al achteruitlopend om Fleur in de gaten te houden) tegen een stilstaande vrachtwagen op. Hele ding niet gezien, maar Fleur meelijdende blik sprak boekdelen Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:36

Haha, ik ken mijn paardje nog geen week, en heb nu alweer iets meegemaakt Lachen Wij hebben dus schrikdraad om de paddock lopen, en mijn vader was Bud even aan het aaien op zijn hoofd, maar er liep stroom door zij jas heen ( Verward ) zo naar Buddy toe...hij schrok zich het lazarus. Laatst wilde mijn vader hem weer aaien en dan zie je gewoon in die ogen van "Ja, kom nou, een ezel stoot zich niet eens twee keer aan dezelfde steen" Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:32

Jopie is ook zo bijdehand. Met de trailer gaat alles zoals hij dat wil en anders: Nou dan niet! Veel mensen kunnen dat écht niet hebben, zo'n paard die je 'eventjes' feilloos op je zwakke plekken drukt. Ik kan het zelf ook niet hebben in het rijden ofzo, maar met laden kan ik er wel om lachen.

Ook erg leuk is Joops eenkennigheid. Je weet gewoon al dat het gaat gebeuren. Als ik er echt niet ben doet hij alles wel, soms met tegenzin. Maar als ik er wél ben en hij weet het (en dat weet hij, hoe weet ik niet, maar hij weet het gewoon), dan gaat hij bijv. alleen de trailer op als ik er ben, of hij gaat eens even flink zijn best doen Extreme duivel , net zolang tot ik het even met hem doe. En dan is hij nog steeds vervelend, maar hij weet wel dat het menens is als ik dan kwaad wordt.
Hij heeft het vroeger overigens véél erger gehad. Toen ging mijn vader zonder zadel rijden. Krukje ernaast, paps erop, Joop omhoog, paps ernaast. Dat ging zo 2x achter mekaar. En Joop keek alleen maar zo van: jij gaat er niet op (ik was er niet bij). Mijn vader na de 2e of 3e keer kwaad, geeft m een schop. En Joop doet niets meer, blijft gewoon staan en is helemaal braaf. Toen ik dat hoorde moest ik er eigenlijk wel om lachen, maar mijn vader was er toch niet over te spreken.

Voltrack heeft ook van die kantjes. Heel nonchalant, ontzettend arrogant, eigenwijs etc. En dat zie je gewoon aan hem. Dan kijkt hij scheel (toen ik dat ontdekte kwam ik ook al niet meer bij, kan er gewoon niets aan doen), doet zijn koppie oh zo ijdel en schijnheilig in de lucht, loopt parmantig weg. Hij is dan echt zo'n geweldig paard (vindt hij zelf). En dan komt het hoor: dan schrikt hij van zijn eigen schaduw, of van een grasspriet of van een zandkorrel. Ik lig dan dus bij voorbaat al in een deuk, als hij dan ook nog schrikt heb ik het echt niet meer.

Hercules mist dat arrogante, maar die spoort ook niet helemaal. Als we door het bos gaan zie ik bijv. al een dooie tak of een omgevallen boom. Dan weet ik bij voorbaat al dat hij gaat schrikken. En ja hoor, Herc neemt een onwijze sprong, schiet weg en doet weer normaal. Mijn vader natuurlijk heel erg kwaad, en Hercules is het alweer vergeten. Als dooie bomen nog recht staan vindt hij er niets aan, maar als er takken uit gevallen zijn, of als een boom plat ligt, nou berg je, dat overleef je niet. Vooral voor zo'n stijve ouwe zak is het nogal knap dat hij nog zo opzij kan schieten, het ziet er dan ook niet uit!
Waar ik bij hem ook vreselijk om gelachen heb is dat hij eerst niet kon bokken (stijf). Als hij dan kwaad was deed hij zijn achterhand 10 cm van de grond. Dat was a) een stom gezicht en b) een ontzettend dom gevoel, dus kon ik mijn lachen niet meer houden. Nu kan hij iets beter bokken (hij heeft geoefend, naar Voltrack trappen), eigenlijk is dat wel jammer, want vooral dat verongelijkte gezicht bij die bok was echt fantastisch!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:42

nou daar kan ik zowat een boek over volschrijven.

- Er staat een bakje in de hoek naast Flair haar stal, daar word haar buurman altijd mee gevoerd, zodra ik Flair haar stal uithaal pakt ze het bakje en gaat ermee voetballen en er mee gooien. Als dat bakje er niet staat is ze gelijk beledigd. (ik zet hem altijd weg)

- Als ik naar het strand ga, weet ik altijd precies wanneer Flair wat uit gaat halen, ze gaat dan heel schijnheilig de hele tijd een beetje half naar achteren kijken. Dan zeg ik tegen degene die meegaat, moet je opletten Flair gaat wat uithalen. En dan binnen de paar minuten flikt ze wat, ze crossed weg of doet net alsof ze schrikt.

-Als ik aan het poetsen ben mag er niemand anders bij haar in de buurt komen, dan word ze boos Haha! , er mag dan ook niemand achter haar langs lopen behalve ik.

- Als ze geen zin heeft om het land uit te gaan, dan gaat ze er een spelletje van maken, loop ik naar haar toe, wil ik haar halster pakken en weg is ze. En dat gaat zo tien keer achter mekaar door, en ze rent dan ook pas weg als ik naast haar sta. Boos!

Trailers: Vind ze geweldig, als er een open op het erf staat hou ik flair uit de buurt anders staat ze er binnen no time in. Heb ik 1 keer gehad en nooit meer. Wat stond ik voor l*l zeg.

nou hou ik maar op, ik kan zo uren doorgaan.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:58

Rival is zo afschuwelijk nieuwgierig. Ik stond in het weiland langs het draad en Ofir stond met zn hoofd bij het hek. Ik ben met zn laatste achterbeen bezig als ik iets in mn nek en mn haar voel! Schrik me helemaal te pletter!!!!!! Haha! Rival was voor Ofir langs gelopen en stond net tussen hem en het draad in aan mijn haar te ruiken! het zoveelste bewijs, onze paarden sporen niet.... Frusty

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 12:59

Toen mijn zusje haar kleine welshje nog had ik ik mijn grote pony, reed ik met buitenritten altijd voorop (ik was de oudste en zat het hoogst, dus kon het verste kijken) Mijn pony vond nix eng behalve vuilniszakken (op stal stonden er wel 20, maar ze zijn tijdens een buitenrit wel eng) Hij wilde er een keer echt niet langs. Dus ik zeg tegen mijn zusje, ga jij maar voorop dan wil ie wel. Wat doet die sukkel.... Legt hij zijn lompe kop op de kont van die kleine pony en loopt er zo langs Verward Ik heb nooit gezegd dat ik een normaal paard had!!!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:36

Chester en Pompidou willen echt ál-les weten! Het zijn echt twee van die theeleuten... Koe
Ze zien mijn auto al vanaf de weg aankomen, en dan gaan ze helemaal meerennen. Als ikdan het hek door ga, moet ik altijd ff bukken voor het schrikdraadje wat er boven loopt. Als ik dan weer omhoog kom, staan die twee mutsen echt pal voor me! En dan worden gelijk even mijn zakken, handen etc. gechekct... Sigaar Ze lopen me ook het liefst lekker de hele tijd in de weg, dus met uitmesten gaan ze met zn tweeen aan de kruiwagen lopen plukken, als ik de waterbak ga vullen in het weiland, gaan ze er bij lopen klooien.
* nee echt totaal niet irritant* Lips are sealed

Pompidou is verder echt een onwijs tutje. Ze loopt heel deftig, en kan haar hoofd ook heel bekakt omhoog houden als ze haar stal inloopt, alsof ze van adel is! *LOL*
Ze eet ook heel beschaafd, echt zo'n poepie! Ze is heel lief, en komt ook heel graag bij je kroelen en knuffelen. De schat.

Chester is weer het tegenovergestelde en is heeeél erg ondeugend. Je weet ook precies wanneer hij iets gaat uithalen, want dan beginnen die oogjes te glimmen!! }>
En hij heeft al zo'n lekkere lobbes-kop, en dan van die grote stoute oogjes die je aankijken!
Voorbeelden:
- net nog ff door het hek crossen als ik m net dicht wil doen, gevolg: dat hij dus overal loopt waar hij juist niet mág lopen! Frusty
- kruiwagen omgooien en dan snel wegrennen... Gaaaap
- aan mn haar frunniken-> leuk om te weten dat mn haar op stro lijkt... Clown

Verder is hij heeél goed opgevoed hoor! Schijnheilig Komt omdat ik altijd moet lachen om hem... Bloos

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:05

Oh, nog ééntje dan.... over Voltrack.

Als je hem ergens in zet (wei of bak) of langs de wei loopt, dan steekt hij altijd zijn neus tegen het schrikdraad om te checken of dat aan staat. IK heb het een keer gehad dat ik dus tussen de bak en de wei liep, met de stroom erop. Dus eerst tegen de wei. Hoei, spóken. Beest gek. Had ik m weer rustig, koppie de andere kant op, ff de bak checken. Hoei, nóg méér spoken! Toen hij daarna wéér aan de wei wilde zitten heb ik hem op z'n flikker gegeven. Dat hij dat doet, ok, maar dat hij vervolgens mij plat probeert te krijgen: nee!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:29

haha wat leuk!

als de vrachtwagen open staat en ik kom uit de bak moet ik expensive helemaal om sturen omdat ie anders vrolijk de vrachtwagen in wandelt Clown

als ik expensive wil pakken in de wei (dit gebeurd soms) dan loopt ie weg, ga ik aan de andere kant lopen loopt ie de andere kant op, ga ik rennen gaat hij draven
totdat ik gewoon zijn naam roep Tong uitsteken dan komt ie Schijnheilig

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:50

Ik was laatst met patroes aan het rijden in de bak komt golin kijken en gaat precies naast de bak grazen met een blik van lekker puh. Maar de dag erna reed ik met golin en jahoor daar kwam patroes en die deed precies hetzelfde.Verder kan golin altijd lekker raar bezig zijn op stal. Dan kom ik eraan staat hij al ja te knikken op stal en edinburg die er naast staat schud dus fijn van nee.
Edinburg is net een hondje hij houdt nl altijd het halster touw vast en volgt je als een hondje.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:29

als ik met 1 of meerdere buiten ging rijden en de paarden schrokken ergens van liet ik flame voorop lopen omdat ik hem altijd wel verder kreeg.hij wist dan gewoon dat er iets engs was dus hij bleef rond kijken van waar waren julie nou zo bang voor want dan kan ik ook schrikken.


groetjes

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:39

mijn verzorg shet heeft ook zoiets vaags, altijd als ik met hem buitenrijd en hij moet poepen,gaat hij helemaal in de bosjes/bomen staan dan kijkt hij om zich heen van , is er niemand?,en dan gaat hij poepen .Echt super iri Schijnheilig want dan krijg ik al die takken tegen mijn hoofd Boos! .en hij poept niet gewoon in een 'open' ruimte. o.ja hij poept bijna altijd bij een bepaald pad.vaag Verward

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:16

haha ik moet idd ook altijd ho roepen anders galoppeert ie erin en denk nou niet dat ie het ook leuk vindt om erin te staan, want als ie de kans krijgt breekt ie m af! hij vindt het gewoon leuk om er ergens anders weer uit te komen Haha!