rot-cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

rot-cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 17:30

hoi!!
ik heb dus een casco-cap en ik wordt er echt gek van, hij verschuift de hele tijd..
het is zo'n cap die je van maat kan verstellen, dan denk je dan doe je um toch wat strakker, nu dan gaat dat klitteband los, en dan heb ik er dus helemaal niets meer aan!!
iemand tips???

[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3062333628
[/img]

nou de foto doet ut niet..
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3062333628
klik anders maar gewoon op deze link

Groetjes Nicole


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:38

Afbeelding

Ja, ik heb het niet zo op dei fietshelmen. Ze zitten echt bovenop je hoofd en omsluiten minder, naar mijn idee.
Ze zijn mij iets te revolutionair.

Misschien iemand anders die kan helpen?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:39

Ik heb ook zo’n pokkeding gehad: pasvorm ammehoela! En dat noemt zich veiligheidshelm….

Het beste kan je een kopen zonder van dat vage verstelbare klittenband die gewoon goed past! Dus een pikeur maar die zijn heel duur, of eentje dier er op lijkt (komen er steeds meer van) of gewoon een zwaardere veiligheidscap met driepuntssluiting of zoals ik een pothelm…
Haha! Is crosshelm. Voel ik me wel errug safe mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:44

De beste tip is denk ik om een goede passende cap te kopen, geen gepruts met klitteband.
Waarom niet eentje met een draaiknop om te verstellen?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:46

ik heb er ook verschillende, met draaiknop, klitteband en zo'n schuifje. die laatste vind ik nog het minst slecht. ze zijn te breed voor mijn hoofd. ik heb nu zo'n oudere veiligheidscap, zit veeeeeel beter. ik ga voor mijn verjaardag zo een met een streep voorop vragen Kwijl . wel zo'n neppe hoor (die andere vind ik iets te duur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:47

Ik denk dat je er gewoon een paar moet passen alvorens te kopen. Bij mij zit namelijk de Casco en de Horka totaal niet goed en de Kieffer wel. terwijl bij een vriendin van me juist de Horka en Kieffer niet goed zitten en de Casco wel. En dan is er ook nog eentje bij wie alleen de Horka echt goed zit.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:03

Ja, maar die met een draaiknop moet je na laten kijken als je gevallen bent om te checken of de binnenwand alle druk nog wel goed op kan vangen. Is dat niet zo kun je weer naar de winkel, moet je toch niet aan denken als je er zeg bv wekelijks afvalt, nietwaar?

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:31

paardje schreef:
ik heb nu zo'n oudere veiligheidscap, zit veeeeeel beter.


Hopelijk bedoel je niet zo'n cap met een grote sluiting die bij je wang zit en met een soort beschermertje die over je kin gaat.
Die heb ik namelijk wel gehad, en aan die sluiting heb ik een behoorlijk grote schaafwond op mijn wang overgehouden Huilen

Ik heb nu een casco veiligheid helm met draaiknop (met klitteband is zwaar verot) en ik rij niet meer zonder.

17 mensen vinden dit leuk

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:35

Ik heb een casco met schuifje. En die zit echt super hoor!
Al vind ik m lelijk dus doe ik meestal mn engelse cap op. Schijnheilig
Maar op t begin reed ik altijd met casco op camilla, nu weet ik dat ze me er niet meer zo heel snel afgooit dus heb ik gewoon mn engelse, oude cap op. Schijnheilig

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:02

Nikita schreef:
Ja, maar die met een draaiknop moet je na laten kijken als je gevallen bent om te checken of de binnenwand alle druk nog wel goed op kan vangen. Is dat niet zo kun je weer naar de winkel, moet je toch niet aan denken als je er zeg bv wekelijks afvalt, nietwaar?


In principe geldt dat voor alle helmen en caps. Als j eenmaal een smak op je hoofd gemaakt hebt, is het vaak zo dat de helm minder goed beschermd. Dit geldt dus niet alleen voor die met een draaiknop, maar ook voor crosshelmen en bijvoorbeeld integraalhelmen voor op de brommer of motor.
Ennuh... als je wekelijks van je paard valt, dan kun je ook gaan twijfelen of paardrijden nou echt de juiste sport voor je is, of dat je misschien op zoek moet naar een wat makker paard?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:14

wennie"]
[quote="paardje schreef:
ik heb nu zo'n oudere veiligheidscap, zit veeeeeel beter.


Hopelijk bedoel je niet zo'n cap met een grote sluiting die bij je wang zit en met een soort beschermertje die over je kin gaat.
Die heb ik namelijk wel gehad, en aan die sluiting heb ik een behoorlijk grote schaafwond op mijn wang overgehouden Huilen

Ik heb nu een casco veiligheid helm met draaiknop (met klitteband is zwaar verot) en ik rij niet meer zonder.
[/quote]

wel met zo'n grote sluiting, maar zonder kin geval. wel een extra brede cap, niet overdreven hoor! wel goedgekeurd.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:28

ik heb zon grote champignon
casco staat ECHTniet bij mij
je moet gewoon kijken wat het lekkerste zit en het beste zit..
is voor iedereen anders

alleen ziet mijn cap er niet uit maarja ik moet er toch aan geloven Schijnheilig

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:13

ik heb ook zo'n casco, en vind m er eigenlijk niet uitzien (zo grooooot Lachen. maar hij zit wel lekker, is licht en laat wind door. En hij is erg veilig..dus dan heb ik t er maar voorover om voor banketstaaf te lopen! Lachen

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:52

ik had eerst een casco met zon schuifding.. maar als ik m op zn kleinst had staan (kwam overeen met normale capmaat 52 of 53 ofzo) dan was ie nog te groot en dan ging ie schuiven etc... terwijl ik mn gewone cap altijd maat 54 of 55 had... dus dat was niet een al te beste pasvorm...

maar aangezien mijn allerliefste paps mn cap was kwijtgeraakt, kreeg ik maar een nieuwe van hem.. nu heb ik dus zo'n horka airstream. zelfde model... maar deze past wel beter...!!

maar persoonlijk vind ik die pikeur dingen wel superfijn zitten hoor! alleen die prijs.... Scheve mond Huilen

helaas helaas helaas...

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 17:55

thnx..
dan moet ik maar een nieuwe kopen Scheve mond
of bij mijn moeder zeuren voor een nieuwe!!

nu zal ik wel goed opletten of het echt goed zit!!

Groetjes Nicole

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:28

Nathalie schreef:
Maar op t begin reed ik altijd met casco op camilla, nu weet ik dat ze me er niet meer zo heel snel afgooit dus heb ik gewoon mn engelse, oude cap op. Schijnheilig


Ik val ook zelden van mijn pony af, maar ik draag ALTIJD mijn casco. Als jou paardje struikeld of valt dan lig jij ook en met zo'n oude cap heb je gewoon te weinig bescherming (maar dat wist je al anders had je geen casco Knipoog )

17 mensen vinden dit leuk

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:31

ik heb er ook heel veel gepast die je kon verstellen maar ze paste allemaal voor geen meter. gingen schuiven enzo dus nou maar eentje die je niet kan verstellen gekocht Haha!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:00

Je hebt gelijk!!! Ik kwam bij hypoweert en was me dood aan het lachen dat als ik zo'n domme HELM op zou moeten!!! ik van die dunne cappies aan het passen. Komt die winkelverkoopster: deze worden verplicht!! IK K*T!!! ik ga niet met zo'n stom øñþ®éåüDING op rijden!!! Ik kon wel huilen!!! (geintje) nee ik vond het een echte ramp! Sindsdien voel ik me net een paddestoel!!! SUPERRRRRR MARIO!!!!!!!
Maar gister kwam ik tot de conclusie dat mijn instructeur (met de buitenrit) een dikkere paddestoel was dan mij!!! phew....k ben niet de enige!! Maar ik banketstaaf me er altijd uit door te zeggen: het is voor mijn veiligheid, diegene met een dunne cap hebben als ze vallen een dik gat misschien in hun hoofd en ik niets. Niet dat dat zo is...maar ja wat moet ik anders? 1 ding is zeker het is doooommm!!!!
-xxx-
Monique

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 07:57

Wennie, ik weet het.. Ik ben ook niet verstandig, kan beter die casco op doen. Schijnheilig Maar stel nou dat er nét een leuke jongen langs komt! haha nee geintje.. Schijnheilig Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:29

ik heb een horka airstream. Met klitteband, en helemaal nergens last van....
zal wel aan mij liggen Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:09

heb een Horka...
Een super grote paddestoel, maar heb er weinig last van!
En... liever een bonketstavige cap op, dan een (nog meer) verminkte kop...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Majestic-12 en 109 bezoekers