Hou zit het met keuringen (appaloosa)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Hou zit het met keuringen (appaloosa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 14:39

Hallo,

Wat moet je doen of hebben om naar een keuring te kunnen.

Ik heb een appaloosa few spot hengst van 2 jaar, de ouders zijn onbekend tot nu toe. Heb wel een registratie paspoort ofzoiets bij hem aangevraagt.

Groeten Hermien


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:43

www.appaloosa-stamboek.com

Dit is de site van het stamboek misschien kun je hier de informatie vinden die je zoekt.
4 September is de nationale keuring in kootwijk misschien leuk om vast een idee te krijgen hoe het gaat Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:15

Een hengst waarvan de ouders onbekend zijn kan niet naar de hengstenkeuring, wel naar de merriekeuring, maar dacht dat er dan alleen ruinenrubrieken waren.

Het is net wat Ukkie zegt, kom 4-9 naar de merriekeuring, ik ben er met een 2 jarige kleine maat


santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 20:55

Is het dan niet zo dat z'n vlekken het bewijs zijn dat hij appaloosa is, en dat z'n ouders er dan niet echt toe doen (heb ik gehoord) ?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:58

als hij kenmerken van een appie heeft dan kan je hem idd inschrijven Lachen

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:03

Hij heeft volgens mij alle kenmerken en hij is few spot, heb ergens gelezen dat dan allebei z'n ouders appie's moeten wezen.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:05

kan die stamboek niet mailen, want er zit een streep onder het adres, en ik niet weet hoe je een streep eronder moet krijgen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:21

Hoeft niet perse, als ze niet bekend zijn komt zo'n pony in het hulpstamboek Lachen

Stamboek kan je wel mailen, even op de link staan, rechtermuisknop en dan snelkoppeling kopieren en plakken in ontvanger, wel even mailto: weghalen Lachen

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 18:44

Is gelukt, nu even afwachten, heb gelijk maar gevraag of ze nog manieren weten hoe ik achter zijn ouders kan komen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:51

Meestal is dat erg moeilijk, tenzij je je de fokker kan vinden, weet niet waar je hem gekocht heb?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:30

Het komt er in ieder geval op neer dat je met hem als hengst niet naar de keuring kunt. Voor Kootwijk ben je denk ik te laat, en dat was je laatste kans. Als ze 3 zijn mogen ze niet meer als hengst op de nationale keuring komen, wel op de hengstenkeuring. Maar daar moeten weer de ouders voor bekend zijn.
Als ie 3 jaar of ouder is kun je hem aanbieden bij de stamboekopname als het een ruin is (geloof ook niet dat dat met een hengst mag) en dan kan ie opgenomen worden in het hulpstamboek. Als ie opgenomen is kun je ermee naar de nationale keuring. Bij 3 jaar en oudere merries en ruinen is deelname aan de nationale keuring alleen mogelijk als ze opgenomen zijn in het (hulp)stamboek.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 21:43

Ja, ik weet wel waar ik hem gekocht heb, in Klarenbeek.
Maar de vorige eigenaar werkt niet mee, ben nu al anderhalf jaar met haar bezig, maar elke keer is er wat (terecht..?).

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:48

hmm vind niet terecht, vind dat iedere fokker papieren aan moet vragen, anders had ie maar geen veulen moeten fokken..

zou toch nog eens gaan navragen als ik jou was

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 22:16

Zei is niet zelf de fokker, maar heeft hem bij een boer weggehaald waar hij slecht verzorgd werd, moeder had uierontsteking, hij geen melk, en was dus brood mager.

Eerst was ze m'n telefoon nummer kwijt, ik had nl. om foto's van de ouders gevraagd.
Toen weer gebeld, e-mailadres gekregen die toen weer gecrasd was, dus had ze m'n mail niet gehad.
Toen ging die boer dood zodat ze aan hem niet meer naar de ouders kon vragen.
En toen was ze in een echtscheiding.
Wat zal het volgende wezen...

Word er simpel van.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:18

pffff dan wordt het wel moeilijk ja..

Mss kan je wel met de naam van de fokker en de woonplaats iets bij het stamboek laten opzoeken, mss was er wel een dekbewijs, maar denk wel dat dat heeeeeeeeel moeilijk is Scheve mond

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 22:26

Krijg ook geen naam van haar, van die boer.
Hij is wel verwekt in de MKZ tijd, en toen mocht je niet veel met dieren over de weg.



Heb al ideën van anderen gehad over sunflower joy ofzoiets, die zou in die tijd daar gedekt hebben.
Anderen vonden hem veel op chewano van de lagerstaat(?) lijken.
Maar omdat te weten zou ik een bloedonderzoek moeten doen...

Heb het verhaal ook aan het stamboek getypt.

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:42

Je hebt het over Sunflower's joy's jewel. Die is van de woldhoeve (hier op bokt ook lid) en staat dit jaar weer op stal bij schreuders.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:49

Heb contact met het stamboek gehad, en ik kan dus helemaal niks als die vorige eigenaar niet meewerkt voor de ouders.

Ga de woldhoeve eens benaderen, heb op een andere forum wel eens contact met haar gehad, maar nu heb ik iets meer info als toen...(halfjaar geleden)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers