containerstallen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

containerstallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:36

Wat zijn de voordelen en de nadelen van containerstallen??

Brandt maar los zou ik zeggen!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:55

We hebben er zelf ook naar gekeken, maar voor ons zijn er een toch wel negatieve kanten...

- transport naar de juiste plek is vaak duur.
- Als ie staat moet ie gelijk goed staan, want je kunt hem natuurlijk niet zomaar even verplaatsen.
- Een container voor een leuke prijs moet vaak nog omgebouwd worden, en dat is een hoop werk.

Wij gaan toch maar voor een houten stal denk ik...

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:07

Voordeel is een kant en klare stal voor 2 paarden.
Er zijn genoeg nadelen te noemen. De stal is te klein (volgens mij 2,5 m. in de breedte) dus niet geschikt voor paarden. De vloeren zijn merendeels van hout, dus verrottingsgevaar. Het metaal zorgt voor veel warmte in de zomer en veel kou in de zomer. De opstap is erg hoog (of je moet hem ingraven). Mijn paard was erg rusteloos in de container, voelde zich niet thuis, terwijl er wel een buurpaard stond. Ik denk dat dit kwam door het gebrek aan ruimte en doordat deze container niet ingegraven was en daardoor hoorde ze holle geluiden wanneer ze ging draaien.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:14

Over kosten en verplaatsing weet ik weinig, Dolly heeft er de hele lente en zomer in gestaan, dat was een hele ruime (merrie-veulen). Ze voelde zich prima thuis daar, het holle geluid als ze zich verplaatste wende heel snel De rand was trouwens 2 cm boven de bodem, dus makkelijk te doen.

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:16

veel condens in de winter regendek nodig. roest snel en bodem gauw kapot. Heb ervaring mee.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:20

Yessy schreef:
De rand was trouwens 2 cm boven de bodem, dus makkelijk te doen.


Dat is inderdaad niet zo hoog. De containerbox waar Norita in heeft gestaan was zo´n 40 cm boven de grond. En dat heeft in het begin voor heel wat problemen gezorgd.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:42

En er kruipt ongedierte onder en dan durven de paarden de stal niet meer in Lachen door het gekrabbel onder hun.

De box is erg klein ik zou echt nooit een container stal nemen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:38

als je een containerstal neemt zou ik hem wat verbouwen (een vriendin van mij heeft het zo)

hij is ingegraven
vloer er uit zand er in en bestraten
extra ventilatie maken
en je hebt een heerlijk stalletje

zij hebben hem ook nog betimmert en een puntdakje er opgezet met veranda.
dit hebben ze later gedaan omdat ze dat mooier vonden

en een voordeel is je hoeft geen vergunnig te hebben om een container op je erf te hebben omdat het verplaatsbaar is.
je hebt die wel nodig voor gewonestallen, en die is vaak toch moeilijk te krijgen

en over het vervoer
zoek een bedrijfje die niet al te groot is (die zijn vaak goedkoper)
en informeer bij meerder transportbedrijven

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:42

ik háát containerstallen Boos!
Mijn pony staat er ook in en.....
er roest bovenin gauw een gaatje, zodat er weer een lekplek in je stal komt, met alle gevolgen vandien.
Heet in de zomer en koud in de winter. (hoewel het bij deze nog meevalt omdat ze in de schaduw staan).
De verf bladert er gauw af...
enzv, enzv, enzv....
Iets positiefs: ..eh.....

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:44

containerstallen moeten paardenklaar gemaakt worden voor ze in gebruik te nemen.er komt een andere vloer in,de ganse container word behandeld..je gaat er echt een prima stal aan hebben,want het isoleert heel goed.een goed verbouwde paardenvriendelijke containerstal gaat heus niet lekken,of rotten

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:48

ik heb het niet op containerstallen hoor. ze zijn te klein roesten sneller en zijn niet geschikt voor paarden kleine pony's dat gaat nog. maar zelf heb ik liever gewone stallen voor mijn pony's

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:54

volgens mij ligt het eraan wat voor soort container stal je hebt. Die ijzeren schijnen veel condensvorming veroorzaken. Zat er eerst ook aan te denken omdat je bij ons vergunning moet aanvragen om te bouwen en deze verplaatsbaar zijn, maar heb toch maar voor een mooie houten stal gekozen. hoorde er niet veel positieve dingen over. Maar geloof ook dat je speciale stalcontainers hebt voor dier (van die kunstoffen ofzo), maar lijkt me alleen geschikt als schuilstal in de wei.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:57

Ik weet niet wwat de voor en nadelen zijn, maar je hebt natuurlijk container stallen en container stallen Haha!

Kijk hier zet ik mijn paard wel in hoor..

Afbeelding

maar in zo'n roestige oude bak liever niet!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:19

heb er zelf ook hier en daar voor geinformeerd,zijn nog best prijzig,degen die knap zijn en nog leuk eruit zien ook,verder moet er dan nog water en licht worden aangelegd,het schijnt ook nogal flink rumoerig in die dingen te zijn,en idd de maat voor volwassen paard toch wat krap 2,5 bij 3.
Je hebt ook verschillende bedrijven die leuke boxen maken van ander materiaal,wel iets duurder.
En het is niet zo wat veel mensen denken dat je container zomaar overal mag plaatsen,verschilt per gemeente.

Z1+4

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:19

de foto's doen het niet... Scheve mond

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:30

Ik zie de foto wel...

Een aantal jaar geleden heb ik een fjord gereden en die stond ook in een container. Het gaf altijd veel lawaai is wat ik me nog herinner. Verder inderdaad koud in de winter en warm in de zomer. Ik zou er zelf niet voor kiezen.



DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:27

vannie schreef:
en een voordeel is je hoeft geen vergunnig te hebben om een container op je erf te hebben omdat het verplaatsbaar is.

Helaas niet waar, alles wat groter is dan 1 m3 (in mijn gemeente) en niet op wielen staat is vergunningplichtig.

Een container is prima als schuilstaal in de wei of zo, maar ik zou het niet als 'vaste' stal willen hebben. Degene die veilig zijn omgebouwd tot paardenstal kosten haast net zo duur als een normale vaste stal.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:38

Mijn paard stond in dezelfde stal als de foto hierboven. Voor de mensen die er naar kijken heel leuk. Maar de nadelen zijn dezelfde als die van de oude roestige container. Oke voor het zich van de paardeneigenaren lijkt het leuk, maar de paarden geven niets om goede verf. Meer om een stevige, ruime box.

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:31

Ik zie de foto nu wel, maar regent het daar niet in..? Bij ons zit er nog een stukje overkapping op, bij en ander gedeelte ervan niet, en het regent heel erg in... Scheve mond

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:37

_Romana_ op mijn manege hebben ze zowel gewone als containerstallen en de containers zijn exact hetzelfde als die jij laat zien Lachen
Ik heb niet het idee dat de ponies zich er niet thuis voelen... het zijn trouwens wel eigen ponies die pension gestald staan.

لا شيء يدوم

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:28

Nouka schreef:
Ik heb niet het idee dat de ponies zich er niet thuis voelen....
Ik heb nog nooit een paard horen zeggen dat ie zich in zijn stal niet thuis voelt Cool
Je hebt gewoon een bepaalde maat waar de stal aan moet voldoen in relatie tot de maat van je paard. Deze stallen zijn leuk voor ponies tot 1.40, alles wat groter is hoort in een grotere stal, zéker als het voor meer dan alleen de nacht is.

Ik ken paarden van 1,70 die in containerstallen staan. Het beest kan met recht zijn kont niet keren.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:05

Nou mijn fries staat er ook in en die is toch ook best aan de maat
Ik had er ook mijn bedenkingen bij maar het gaat prima en onze paarden staan overdag buiten dus...

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:29

container stallen wordt snel heet en dan moet de paarden eruit voor de hitte en staan te hoog zodat die paarden de benen kunnen beschadigen

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:49

Th0mas schreef:
container stallen wordt snel heet en dan moet de paarden eruit voor de hitte en staan te hoog zodat die paarden de benen kunnen beschadigen

ze hoeven niet te hoog te staan!
Bij ons staat ie 10 cm. van de grond ongeveer. Dat is niet veel.

paarden kunnen ook hun benen optillen, wist je dat..?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:26

Ook bij ons in de gemeente moet je voor een containerstal gewoon bouwvergunning aanvragen (tenzij het maar een weekje blijft staan ofzo)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers