PC Prive per direct geschrapt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

PC Prive per direct geschrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:56

Mijn hemel wat een stelletje kloothommels zijn dat toch bij het ministerie. Wat komt er nu? Ziekenfonds eruit? Schoolgeld weg?

Nog even en we hebben helemaal niets meer.

Wat mij betreft mogen ze die Zalm per direct neerschiten.

'Paint' it 'Black'


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:58

ik vind het ook een beetje idioot... wat is eigenlijk de reden dat het eruit moet/is??

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:00

Bezuinigen zogenaamd. Oh ik ben zo boos. In alle eerlijkheid ik had er nog gebruik van willen maken. Ik vond het een regeling waar je nou ne teens lekker naar uit kon kijken. Maar nee hoor, dit k*tkabinet. Oh ik ben helemaal woest.

'Paint' it 'Black'

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:04

wat was het PC Prive percies?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:05

dan kan je vrije dagen inruilen om een goedkopere PC te kopen geloof ik... mijn ouders hebben het ook gedaan een jaar terug

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:09

ohw ok. Wel sneu dat er WEER iets afgeschaft is! Echt... het kabinet is drama! Ik vraag me af waar dit ophoudt...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:10

Het houdt op wanneer men het kabinet eruit schopt. Spaarloonregeling wa sgeloof ik al weg? Of gaat weg. Echt, we houden straks niets meer over. Nog even en we kunnen inderdaad meer gaan werken voor minder. Nou, maar dan ga ik wel kinderen fokken of zo Boos!

'Paint' it 'Black'

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:23

Premiespaar- en pc-privé afschaffing is toch gedaan onder het mom van koopkracht verbetering van de minima? Dat moet toch heel aansprekend zijn voor veel 'linkse' mensen?!

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:26

Nou Roos, dan ben ik heel benieuwd of mijn moeder het binnekort al beter gaat krijgen. Iets zegt me dat dat absoluut niet het geval is. Weet je wie er wel beter van worden? Ene meneer Balkellende, Zalm en de hele rotzooi.

'Paint' it 'Black'

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:27

Ach ja.. het is ook niet snel goed he? Weet je ook waarvoor ze dat geld willen gebruiken dat er bespaart wordt?

Den Haag, Het kabinet heeft vandaag de pc-priveregeling met onmiddelijke ingang gestopt. Minister Zalm van Financien heeft dat na afloop van de ministerraad bekend gemaakt. Het kabinet wil de opbrengst van 280 miljoen euro gebruiken om de koopkracht van de minima te repareren.

Natuurlijk is het vervelend als jij er gebruik van wilde gaan maken maar wat is er belangrijker? Dat jij een nieuwe pc voor weinig hebt of dat de minima een beetje fatsoenlijk rond kunnen komen.
Tis maar waar je je prioriteiten legt.. Als er gekort wordt op de minima spreekt iedereen schande, als er een pc-priveregeling geschrapt word is het ook niet goed. Maar er zal toch ergens geld vandaan moeten komen.. liever belastingverhoging dan ofzo?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:32

Fasel schreef:
Nou Roos, dan ben ik heel benieuwd of mijn moeder het binnekort al beter gaat krijgen. Iets zegt me dat dat absoluut niet het geval is. Weet je wie er wel beter van worden? Ene meneer Balkellende, Zalm en de hele rotzooi.


Tuurlijk we leven in een dictatoriaal land en Balkenende en Zalm sluizen die 280 miljoen gewoon naar een priverekening ergens in verweggistan.. duh.. Get real! Wat worden die daar beter van? Geen rooie rotcent.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:36

Fasel"]
Ziekenfonds eruit?
[/quote]
Nee, dat gaat 300 euro per jaar omhoog Scheve mond

[quote="toscana schreef:
Het kabinet wil de opbrengst van 280 miljoen euro gebruiken om de koopkracht van de minima te repareren.

Ja, die krijgen er maar liefst 60 euro per jaar bij, dat is zijn wel 5 hele euro's per maand.

Ik vind de overheid behoorlijk onbetrouwbaar worden, om 18:00 hoor je op het journaal dat vanmiddag om 17:00 het PC priveproject is afgeschaft.
Zalm komt dan ook nog even uitleggen dat ze dat zo gedaan hebben zodat niemand er nog snel een kon kopen Verward

Ook het afschaffen van het grijs kenteken vind ik belachelijk, dat gaat een hoop kleine bedrijven de kop kosten Scheve mond
Ze zeggen dat ze het doen om de venootschapbelasting te verlagen zodat grote buitenlandse bedrijven hierheen komen, maar ondertussen krijgen Nederlandse bedrijven subsidie om naar lage lonen landen te gaan Verward

Ik snap het echt niet meer Ziek

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:41

Ik snap helemaal nergens meer iets van...alles wordt onzs gewoon afgepakt.

Soms krijg ik wel eens het gevoel dat we straks alleen maar werken om ons brood te kopen ons huis te betalen en dan evenueel een auto te kunnen rijden(om dus op het werk te komen) en dat er verder niks meer overblijft voor leuke dingen.

Ik denk dat ik straks maar in Australie blijf...laat de paarden wel overvliegen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:45

Voor 60 euro kun je toch een paar cadeautjes kopen met sinterklaas.. kan heel belangrijk zijn als je kleine kinderen hebt
Tsja wat dat grijze kenteken betreft.. spijtig voor die bedrijven maar misschien dat de kosten te hoog zijn omdat ook veel particulieren met een grijs kenteken rondrijden?
Die subsidie is wel erg raar ja.. hoorde ook van een bedrijf dat vervuilde en maximaal 275.000 aan subsidie kon krijgen als het die activiteiten naar het buitenland verplaatste.. 15 man eruit en baas niet blij want die had die subsidie liever gehad om zijn bedrijf minder vervuilend te maken.. maar ja om het rendabel te houden moest hij wel. Direct wijzigen zo'n regeling!!!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:56

toscana schreef:
Voor 60 euro kun je toch een paar cadeautjes kopen met sinterklaas.. kan heel belangrijk zijn als je kleine kinderen hebt


Denk dat er zowiezo weinig geld overblijft voor kadootjes.
Zelfs met die 60 euro gaan ze er nog op achteruit, alleen iets minder Scheve mond
Waarom gaat het kabinet er zelf wel fors op vooruit Verward

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:58

Cowgirl schreef:
Ik snap helemaal nergens meer iets van...alles wordt onzs gewoon afgepakt.

Soms krijg ik wel eens het gevoel dat we straks alleen maar werken om ons brood te kopen ons huis te betalen en dan evenueel een auto te kunnen rijden(om dus op het werk te komen) en dat er verder niks meer overblijft voor leuke dingen.

Ik denk dat ik straks maar in Australie blijf...laat de paarden wel overvliegen


Zeg niet dat ik blij ben met de huidige situatie zeker niet! Maar moeten we niet reeel zijn? Zijn we niet verwend? De meeste huizen staan vol goede tv's, stereoinstallaties, computers, allerlei games voor de kinderen, afwasmachines, dvd-spelers. We hebben minimaal 1 auto die we het liefst om de paar jaar inruilen, liefst gaan we minimaal 1 keer per jaar op vakantie, hebben onze hobby's etc etc.
Natuurlijk is dat allemaal van deze tijd en hoort het erbij maar we moeten ons wel afvragen of het allemaal nodig is of dat sommige dingen een jaartje langer meekunnen of dat we een halfjaar wachten tot het niet meer het allernieuwste is maar inmiddels wel een stuk goedkoper.
Sorry we zitten nu eenmaal in een recessie en dan groeien de bomen niet tot in de hemel! Als je dan gewoon verder leeft zoals je gewend was kom je in de problemen.. maar eerlijk gezegd vind ik het nou niet direkt een ramp als een pc-priveregeling of spaarloonregeling wordt afgeschaft.. dat zijn leuke extraatjes maar daar is nu dus schijnbaar geen geld voor.
Liever nog meer bezuinigen op de zorg dan of het onderwijs? Lijk mij veel beroerder!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:59

Dat die ministers en topmannen maar wat van hun salaris inleveren
Eens kijken wat dat opbrengt.. Extreme duivel OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:03

Toscana
Ik ken toch wel mensen, die nooit op vakantie gaan en net met hun baantje rond kunnen komen en al jaren hetzelfde oude barreltje rondrijden om op het werk te komen.
Dus dat elke minima allemaal luxe heeft is nu ook weer niet zo Lachen

Maar ik ben het wel met je eens, dat er veel heel hard klagen als ze eens een keer wat dichter bij huis op vakantie moeten,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:04

runningkawa schreef:
Dat die ministers en topmannen maar wat van hun salaris inleveren
Eens kijken wat dat opbrengt.. Extreme duivel OK dan!


Vast niet veel, volgens een uitspraak van voormalig minister Annemarie Jorritsma is het salaris van een minister echt geen vetpot Schijnheilig
Zij kwam ook met de uitspraak dat ze een andere dienstauto wilde omdat de eerste de beste pooier al in een grotere auto reed dan een minister.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:04

Ilindra schreef:
Denk dat er zowiezo weinig geld overblijft voor kadootjes.
Zelfs met die 60 euro gaan ze er nog op achteruit, alleen iets minder Scheve mond
Waarom gaat het kabinet er zelf wel fors op vooruit Verward


Nou ja in ieder geval is het voor iemand met een normale baan minder ingrijpend dan voor de minima.

Wat het kabinet betreft is het slecht getimed.. op zich waren die zwaar onderbetaald (vergelijk maar eens met het bedrijfsleven) en was hun salaris al in geen tijden aangepast.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:05

tuurlijk, heel geloofwaardig

Wil ze dan ruilen met mijn loon..? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:07

toscana schreef:
Wat het kabinet betreft is het slecht getimed.. op zich waren die zwaar onderbetaald (vergelijk maar eens met het bedrijfsleven) en was hun salaris al in geen tijden aangepast.


Je zou bijna medelij met ze krijgen
Laat ze de hoge salarissen maar meer belasten, die belasting is alleen maar verlaagd ipv verhoogd.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:07

runningkawa schreef:
Toscana
Ik ken toch wel mensen, die nooit op vakantie gaan en net met hun baantje rond kunnen komen en al jaren hetzelfde oude barreltje rondrijden om op het werk te komen.
Dus dat elke minima allemaal luxe heeft is nu ook weer niet zo Lachen

Maar ik ben het wel met je eens, dat er veel heel hard klagen als ze eens een keer wat dichter bij huis op vakantie moeten,


Met die luxe heb ik het niet over de minima maar over de rest van Nederland die bij iedere maatregel die hun raakt meteen op de achterste poten staat. Ik heb bij de sociale dienst gewerkt en daar heb je genoeg met minima te maken om te weten dat het daar de eindjes aan elkaar knopen is (uitgezonderd degenen die ermee frauderen Boos! )

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:07

runningkawa schreef:
Dat die ministers en topmannen maar wat van hun salaris inleveren
Eens kijken wat dat opbrengt.. Extreme duivel OK dan!


neej joh, hun loon gaat komend jaar ws flink omhoog Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:08

Citaat:
op zich waren die zwaar onderbetaald (vergelijk maar eens met het bedrijfsleven) en was hun salaris al in geen tijden aangepast


En wat doen ze van dat salaris?
Wat kabinetten laten vallen, wat ruzieen en nergens uitkomen
Duur dineren op onze kosten wat ze dan vergaderen noemen
Goude handrukken krijgen als ze hun werk nog beroerder doen dan hun collega's
En dan de burger op kosten jagen omdat ze jaren niks uitgevoerd hebben..

En dan zeggen dat ze onderbetaald worden voor hun functie?

Denk dat ze bv eens in de zorg en fabrieken ed een jaartje mee moeten gaan draaien, kijken of ze dat dan nog vinden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Amazonbot, CharlieVM, craiester, Esther_r20, GrapeshotBot, Independence, Kimm4, Lalladidoo, Lau07, maaikemuis, marygoround, MuffinX, RoronaZorro, xCherissa, xColorCross, xxxmh en 183 bezoekers