Bang voor doodgaan van je paard.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Bang voor doodgaan van je paard.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:17

Denken jullie ook wel eens na over hoe je je gaat voelen op de dag dat je paard overlijdt of een spuitje zou moeten krijgen? Verdrietig Ik dus wel. Ik ben zo aan Tonks gehecht… Ik kan er niks aan doen maar ik hecht me eigenlijk veel te veel aan een dier. Ik moest me emotioneel eigenlijk niet zo binden maar dat gaat vanzelf. Als mijn paard iets overkomt dan word ik gek. Boos! Alleen al bij de gedachte. Tonko is nu bijna 17 dus nog niet zo oud maar toch begint ze al wat meer op leeftijd te komen. Ik vrees dat als ik ooit te horen krijgt dat ze overleden is of als ik moet besluiten om haar te laten inslapen, dat ik dan een maand van de wereld ben en alleen maar kan huilen… Toen mijn volledig tamme dwergpapegaaitje (zie avator) Jimmy overleed op 12 september 2002 na 17 jaar op mijn schouder te hebben doorgebracht, was ik ook totaal van slag… Huilen Met Tonko zal het ook wel zo worden, zo niet erger….
Mijn vriend zegt altijd je moet jezelf beschermen voor zoiets door je niet zo erg te hechten maar dat gaat dus niet.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:20

Ik denk er soms over na, als ik een topic tegenkom van een paard dat eigenlijk van de ene op de andere dag komt te overlijden aan ernstige koliek ofzo. Vaak zit ik dan met tranen in m'n ogen, maar probeer me er overheen te zetten en er niet over na te denken. Ze is 7 en ik wil van haar (en met haar) genieten zolang het kan

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:34

Ik zou (als ik een eigen paard zou hebben Knipoog ) er soms wel aan denken, zeker als je al die triestige verhalen hier leest. Maar je moet wel in je hoofd houden dat je toch ooit afscheid van hem/haar moet nemen, hoe erg het ook is ...

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:45

Afscheid nemen zal ooit een keer moeten komen...

Ja, na zo'n vreselijk topic van een paard dat plotseling komt te overlijden zie je toch automatisch als paardeneigenaar jezelf daar zitten, wachtend, en jouw paard in de operatiekamer...

Ik denk dat het iets is dat alle paardenmensen in verbinding stelt.. het verdriet van het verliezen van een paard..

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:46

Ja hoor dat schiet heus wel eens door mijn hoofd. Er komt een dag dat er eentje er niet meer is.

Maar hopelijk duurt dat nog lang en mag ik nog zker 10 jaar genieten van mijn oudste paard(13)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:48

Tien jaar? Twintig jaar! Ik hoop dat ze minstens 30 wordt...(en dat in goede gezondheid)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:51

Als ik soms topics lees over paarde die door in de wei liggen, besluipen de gedachtes me wel, maar het liefst denk ik er niet aan.

Toch zou ik dat wel moeten doen, elke dag kan de laatste zijn, maarja stel dat ze wel 30 wordt? Ooit is de laatste dag en dan denk ik wel dat ik me voor me kop kan slaan, als ik bijvoorbeeld (noem maar wat) de dag ervoor een beetje boos ben geworden of der niet extra (noem weer maar wat) een knuffel heb gegeven. Dat soort dingetjes

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:52

ja hoor, ook bij mij. Ik heb nog nooit zo afscheid moeten nemen van een paard, en ik hoop dat het nog een tijdje blijft. Evita is 18, naar de oude kant dus, dus we zullen zien hoelang het nog goed gaat. Misschien rijdt ze op haar 25ste nog evengoed als nu, misschien heeft ze dan een medisch gebrek opgelopen waardoor ze moet worden afgemaakt. Ik weet wel dat het mij enorm veel pijn zal doen, aangezien ze mijn eerste paard is en het paard waar ik praktisch alles op heb geleerd.
En hoe gek het ook klinkt, ik ben misschien nog banger dat Prima iets overkomt, terwijl die nog maar 7 is. Maar omdat het superklikt tussen ons en ik dolgraag verder met dr wil komen, word ik bij het minste beetje dat ie vreemd doet of loopt al bang dat ie iets ergs mankeerd, omdat ik met haar echt nog jaren wil vooruitgaan Bloos Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:05

Mijn oudste pony is nu 29 jaar dus dan wordt de kans al wat groter...
Maar hij heeft een prima leven gehad en als ik hem 's ochtends dood in de wei zou vinden, zou ik het heel erg vinden maar er wel vrede mee hebben.

Verder heb ik voornamelijk jong spul lopen en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Bij dieren heb je altijd de kans dat er wat gebeurt en dat ze dood gaan.
Wil je dat niet dan moet je postzegels gaan verzamelen.
Maar dan mis je ook alle leuke kanten van het houden van dieren...

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:10

Ja... Ik denk er best wel vaak aan, wat als Hof opeens er niet meer is? Ik krijg dan ook altijd tranen in mn ogen enzo...

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:12

Door de verhalen op bokt denk ik er de laatste tijd wel steeds vaker aan. Eigenlijk wil ik er helemaal niet aan denken want dan word ik gek, en ik kan het me ook niet voorstellen dat ie er op een dag ineens niet meer zou zijn. Tuurlijk wil ik mn paard nooit verliezen maar nu al helemaal niet. Als hij ver in de 20 is en een beetje 'op' begint te raken heb ik er meer vrede mee want dan weet ik dat hij een leuk leven heeft gehad en dan zit het er gewoon aan te komen dat hij er over een tijdje niet meer is. Mn paard is nu pas 6 en ik hoop nog heel lang van hem te mogen genieten en wil hem absoluut niet kwijt Lachen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:16

MarijeR schreef:
Bij dieren heb je altijd de kans dat er wat gebeurt en dat ze dood gaan.
Wil je dat niet dan moet je postzegels gaan verzamelen.
Maar dan mis je ook alle leuke kanten van het houden van dieren...



Helemaal mee eens.
Mijn pony is al een jaar of 24/25 en die zal ook een keer moeten gaan maarja, doodgaan hoort nu eenmaal bij het leven he? Ik denk er ook niet teveel aan, want een keertje gaan we toch allemaal. Knipoog

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:20

argh als ik er aan dnek , zit ik al te wenen....nee hoor ik ben zo gehecht en zo gevoelig en zou moijn leven op spel zetten voor mijn dieren;.erg ..heb ik trouwens al gedaan met bijna een fatale afloop voor mij...ik sta zot van hun! Fu mijn oudste is 15 en heb al schriek!...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:25

Ik wil er niet over na denken, heb al te vaak afscheid moeten nemen, wel steeds om medische redenen, klinkt misschien raar, maar tuurlijk mis ik de paardjes maar om ze met pijn verder te laten leven maakt de keuze en het verlies ietsiepietsie makkelijker..... Voorzover je het dan makkelijker kan noemen.....

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:29

Ik heb het zelf gelukkig met een paard nog niet hoeven meemaken. Als ik hier de verhalen lees dan zit ik dus ook met tranen in de ogen te slikken om niet in huilen uit te barsten.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:29

Ik denk er rergelmatig aan. k heb dan wel geen eigenpaard maar een verzorgpaard en pony. Het paard is al 18 of 19 jaar oud. En had vorig jaar hoefbevangenheid. De eigenaar had al een afspraak met de D-A voor een spuitje... Verdrietig Maar gelukkig zei de DA dat het nog net niet nodig was. Omdat ze al aan het op knappen was. (Daisy en/of ik alleen kwamen toen elke dag om dr met een spons steeds af te spoelen. Gelukkg had dit effect op het laatstye moment)

Ik ben echt blij dat ze nog leeft. maar laatst had ze een hele grote bult op de borst (zo groot als een kippe ei!) en die man zei dat het waarschijnlijk een beet van een mug was. Maar toch was ik heel erg bang om haar kwijt te raken.
Toen op de manege was er ook een paard met zo'n bult en die was na 3 dagen al weg. Bij felicia zat ie inmiddels al 2 weken.... De 3e week was ie al minder! Gelukkig maar Scheve mond .

Ik ben echt bang om haar kwijt te raken. Het is zo'n lief dier! En Pukkie is nog best jong en die heeft tot nu toe nog niks.

k moest het even kwijt

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:30

Eb ik heb het nu ook met een Manege Paard. Namelijk Lexia. Want er is droest op de manege en ik wil niet dat ze ziek word....Morgen weer heen om te kijken....

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:36

Toen ik 2 jaar op Tonks reed en ze nog niet van mij was, was ook opeens het manegepaard waar ik vóór Tonks op reed verdwenen. Hij liep al langer slecht en zou hoefkatrolontsteking hebben, al heel lang. Dus het was niet vreemd. Maar zo onaangekondigd opeens weg van de een op de andere dag, dat vond ik toch wel erg. Ik was er best van ondersteboven. Het was zo´n schat. Dustan heette hij. Ik noemde hem altijd Dustie.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:49

Paard van me buurmeisje is afgelopen maandag ingeslapen had kanker in zijn onderbuik ze was zelf bij en het was in een halve minuuut gebeurt eerst ging zijn hoofd naar beneden toen ging hij trillen (want hij wou niet vallen) en toen viel die was een erg lief paard en stond al paar jaar op een rusthuis vanwege zijn atrose die later is overgegaan hij is 18 geworden.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:55

Goh das nog jong, 18.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:15

jah cker was nog op vakantie anders was ik wel meegegaan

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:48

ik denk er ook wel is aan , mijn shetje is nu 26 dus ook best wel oud.
wel heeft ze dit jaar nog een veulentje gehad (perongeluk)
en heeft ze hoefbevangheid, ben ook zo bang dat ik de keuze binekort moet maken en dus niet zij.. ( dus niet vanzelf)

Irisje3
Berichten: 171
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:06

ik heb het met mijn katten nimfo en nopes ze zijn zo lief vooral nimfo ik denk dat ik ook heel erg moet huilen en dat ik er ook van de kaart ben verdwenen me 1e kat werd overgereden toen moest ik ook zo huilen met een paard denk ik dat het iets anders maar me kat is nu maar 2 en die andere 2 en ik geef je gelijk niet hecht aan je dier of mens kan gewoon niet dan moet het een rot beest zijn huilen moet je gewoon doen als zoiets gebeurt ff alles eruit gooien Verdrietig

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:32

Mijn paard is net 3 jaar geworden en ik denk er dus nog niet echt bij na. Mijn vroegere pony is wel overleden, op 33 jarige leeftijd. Dat is nu al zo'n 7 jaar geleden. Ik heb het daar heel lang moeilijk mee gehad. Tot ik dit jaar een droom had die over hem ging waarin ik hem heb losgelaten (klinkt een beetje zweverig....) sinds dat moment gaat het een stuk beter maar het blijt toch altijd wel een groot gemis!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:39

ik dneke r ook wel een sove rna, en dan moet ik huile Bloos Ik zou niet weten hoe het dan verder moet eigenlijk