paard net aangereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

paard net aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:14

Het paard van mijn vriendin in net door een gek aangereden! ; Huilen
ze liep op een landweg die in de spits als sluiproute wordt gebruikt en er reed een vrachtwagen keihard langs ze, zonder ook maar vaart te minderen. Toen schrok hij en sprong opzij, de berm in. Daar raakte hij een paatje dat er staat om de mensen minder ruimte te geven, zodat ze minder hard rijden... achter de vrachtwagen reed nog een auto en toen hij het paaltje raakte, stprong hij de weg op.
Boem, tegen die auto: auto total loss, paard onderuit. Mijn vriendin (Yathal hier op bokt) gillen! Paard stond weer op en na een hinkel liep hij weer rad. De DA komt zo om te checken of hij geen inwendige bloedingen heeft.. hij staat gelukkig op stal hooi te eten.
En nou maar hopen dat hij niets heeft.
Waardeloos dit! Ze moeten mensen bij de theorie van hun rijbewijs al leren dat ze moeten uitkijken met paarden en dat het vluchtdieren zijn.

dat was het even: houd jullie op de hoogte.. ik ben helemaal van slag Verdrietig


Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:18

Zo, das schrikken! Er rijden inderdaad gekken rond zeg... Gelukkig zo op het eerste gezicht niks ernstigs aan overgehouden. Sterkte voor je vriendin en helemaal voor haar paard Ach gut

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:23

Erg frustrerend, mensen die totaal niet begrijpen dat een paard alle kanten op kan springen... Of erger, die denken dat toeteren, gas geven, sissen met je vrachtwagen, vuurwerk gooien naar je paard en dat soort ongein, geen kwaad kan Boos! Boos! Boos!

Ik dacht dat er middels reclamespots meer aandacht zou worden gevraagd voor paarden in het verkeer, maar daar heb ik niets meer van gehoord, terwijl het o zo hard nodig is.

Niet alle bestuurders over één kam scheren: er zijn ook sociale mensen die heel rustig voorbij je paard rijden

Sterkte met het paardje van je vriendin en ik hoop dat het enkel bij de schrik blijft voor hem. Ik duim!

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:24

jeetje zeg dat is schrikken hoop dat paard en ruiter niks mankeren.

onderschriftloos

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:26

wat een mogool dat zew zohard rijden Boos! dat doe je tohc neit met paarden in de buurt !

maar sterkte met dat paar den je vriendin Kusje

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:31

Je kan proberen die straat af te laten sluiten tijdens de spits... Desnoods kan dat door een bewoner z'n auto midden op de weg te laten zetten. Als er niemand meer doorkan, schiet het niet op om die weg te nemen tijdens de spits

Bij mij in de buurt is zo'n straat nou aan een kant afgesloten, omdat er een keer een kind was aangereden (diverse huisdieren waren niet serieus genoeg om maatregelen voor te nemen).

Heel veel sterkte aan Yathal en haar paard! Ach gut

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:33

horsewisper schreef:
wat een mogool dat zew zohard rijden Boos! dat doe je tohc neit met paarden in de buurt !

maar sterkte met dat paar den je vriendin Kusje



Als je dan met de handicap van een ander uitdrukking aan je boosheid wil geven, maak dan geen taalfouten. Dat is nl. dubbel beledigend.


Vreselijk, die wegpiraten...ik weet er alles van. Hoef nu bij een buitenrit gelukkig alleen maar een landweg over te steken, ik hoef er niet meer langs te lopen met mijn paard.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:38

wat een aso's zeg! bleg! zelfs boeren houdens soms geen rekening met paarden, crossen er ook vaak vlak langs met die tractoren.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:38

Tjemig zeg!! Wat een schrik. Daarom vind het nog altijd vreselijk eng om langs de weg te moeten rijden.
Ik hoop dat alles goed afloopt. Maar de schrik zit er denk ik goed in.

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:44

hey,

mijn paardje is ooit ook eens aangereden door een auto Huilen Huilen Huilen Op mijn profiel kun je een fotootje zien van de gevolgen ervan ! Met haar kan ik gewoon niet meer over de baan komen nu! En littekens bij de vleet ! Vind het gewoon verschrikkelijk Huilen Het is gewoon stom dat de mensen niet meer kijken waar ze rijden en niet eens vaart minderen bij een bewegend object Boos! Boos! Boos! !

nog veel suc6 met de geestelijke en lichamelijke genezing van je vriendin der paardje

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:45

Ik wordt altijd zo kwaad op zulke mensen!! Je zou die mensen toch persoonlijk wat aan doen.... Stoom uit je oren

Hoop maar dat het paard niks heeft. Hou je ons op de hoogte?

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:52

Wij hebben hier alleen maar landwegen Huilen ze zijn wel bezig met ruiterpaden ofzo.

Ik ben ook een keer na een (vuurwerk) knal van mijn paard gevallen en toen ik op de grond lag (paard trappelend op mij van schrik) zag ik in de verte een vrachtwagen aankomen, nou die ging dus niet opzij of langzamer rijden!!!! Gelukkig had ik tijdens de val mijn teugels vastgehouden dus mijn paard kon niet voor de vrachtwagen springen...
Ook kwam er een keer een tractor tegemoet en ik reed in de berm, wil een achteropkomende auto even snel tegelijk opzij voor de tractor en mij passeren, dus die dook toen de tractor eraan kwam, ook de berm in, waar ik dus al reed Verward ik dacht nog: die wil zeker een nieuwe auto vergoed hebben ofzo? ik moest zowat de sloot in duiken.

Hopelijk is je vriendin niet blijvend bang op de weg, want ik merk dat de angst er goed in zit als dit je 1x overkomt...

Sterkte

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:45

Wat kl*te zeg!
Ik ben ook een keer aangereden, terwijl ik een teken aan die automobilist gaf dat hij gas terug moest nemen!
Dat deed ie niet, pony gooide de kont opzij en BOEM hele zijkant van de auto vol met deuken! Pony gelukkig niks, ik helemaal over m'n toeren!(12 jr. toen)
Hij heeft me tot 2x toe voor het gerecht gesleept en wij hebben het twee keer gewonnen! (omdat ik het aan had gegeven!)
Meid sterkte en ik hoop dat je paardje niks mankeerd!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:43

Hallo allemaal!
Ik ben er vandaag erg vroeg bij maar heb dan ook niet veel geslapen. Moest nog een keer of 100 de beelden zien van wat er gebeurde. Met mijn paard gaat gelukkig alles goed. Een uur na het ongeluk had hij een temperatuur van 37.4, hij at, dronk, mestte, plaste en deed eigenlijk alles waar hij altijd al goed in was Knipoog
Hij loopt niet kreupel en het enige wat hij heeft zijn schaafwonden op z'n knieën. De komende dagen moet ik hem wel goed in de gaten houden, regelmatig temperaturen en hij krijgt pijnstillers. Alles lijkt dus goed afgelopen.

We hebben gisteren nog even gebeld met het bedrijf waar de veegauto vandaan kwam. De eigenaar schrok van wat er gebeurd was en gaat het met zijn personeel opnemen. We hebben gelijk maar even gehint dat ik erg op rode rozen gesteld ben, hahaha!

Tjongejonge, wat een ervaring! Ik ben in tijden niet meer zo geschrokken. Het enige wat je ziet gebeuren is dat je paard onder een auto verdwijnt en dan denk je: "Dit was het dan...". Gelukkig hebik een bikkel van een paard! Zie er welzwaar tegenop om weer de weg op te gaan maar dat is latere zorg. Nu eerst effe tot rust komen en m'n paard hier doorheen slepen.

Thanks voor de lieve berichtjes (en thanks Noek dat je zo meeleeft) !!! Ik hou jullie op de hoogte!

Yathal.

Eerst denken, dan doen !!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:19

wat zal jij geschrokken zijn zeg, en je paardje ook..
ik zou de eerste keer als ik jou was niet alleen naar buiten gaan, je paard zal het eng vinden en als jij het ook spannend vind slaat dat op hem door.
heel veel succes

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:34

Wow! Dat is schrikken!
Eergister reed er ook een gek met zijn spiegel tegen mn vriendin dr paard aan. En gewoon doorrijden. Dat is wel wat minder erg als echt aangereden woren.. Maar toch. We stonden gewoon te wachten tot al die auto's voorbij waren en dan rijd er 1 nog tegenaan! Boos!
Sterkte.. Ach gut

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Marije_57
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: bergen nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:40

Jeetje mina, dan schrik je je zeker wel rot.

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:01

Noek schreef:
Waardeloos dit! Ze moeten mensen bij de theorie van hun rijbewijs al leren dat ze moeten uitkijken met paarden en dat het vluchtdieren zijn.




Het erge is dus dat ze dat wel doen! Je leert op je theorie dat je altijd rustig moet rijden als je een paard passeert, niet moet toeteren en veel ruimte vrij moet laten. Maar ja.. Er zijn nog altijd de mensen die met stom geluk slagen voor hun rijexamen, of hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter hebben gekregen, of dieren niet belangrijk vinden, of..........



Len

Marcella

Berichten: 36670
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:04

Daarom rijd ik dus voornamelijk op een zondag buiten, omdat je anders ook het risico loopt om van de weg afgereden te worden. Boos!

En dan heb ik nog wel eens last van er dichtbij passerende fietsers (met kleine kinderen achterop).

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:21

Yathal:heel veel sterkte met je paard!!!
Ik hoorde het hele verhaal van Noek gisteren op stal bij ons.

Als je op den duur hulp nodig hebt met weer de weg op gaan,
wil ik jullie wel helpen hoor Knipoog

Ben ontzettend blij dat je paardje nog leeft!
Sterkte ermee OK dan!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:48

Zoww.. dat was zeker wel schrikken!! Gelukkig joh dat je paardje niets heeft!!!

<3

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:48

Was benieuwd... Heeft ie nog rode rozen gevonden Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:52

jeetje wat moet je geschrokken zijn , en je paardje ook!
fijn dat er op het eerste oog niks ernstigs blijkt te zijn

ik heb het regelmatig dat mensen een poging doen tot het hoofd van een paard er af te rijden
of ik nou met mijn shet voor de wagen aan het rijden ben of op Pablo
van de week nog met die fjord , reden aan de linker kant van het fietspad
omdat je daar nog af en toe een stukje berm hebt en rechts je in 1 pas op de 80km weg zit
scheurt er een brommertje langs die eerst netjes rechts rijd en die dus bekant zijn hoofd er af rijd door ff naar links uit te wijken en links verder te rijden , echt aso
paarden waren toch al niet zo ... omdat t weer regende en stormde

ik ben zoooooooooooo blij met allemaal verkeersmakke paardjes
hier in het drukke westen in de polder met aan weerskanten sloot
ben ik daar toch wel heel erg gelukkig mee

alleen cassidy vind tractoren nog een beetje eng , gaan we op oefenen

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:11

gelukkig dat jij en je paard er nix ernstigs aan over gehouden hebben!!

Citaat:
Erg frustrerend, mensen die totaal niet begrijpen dat een paard alle kanten op kan springen... Of erger, die denken dat toeteren, gas geven, sissen met je vrachtwagen, vuurwerk gooien naar je paard en dat soort ongein, geen kwaad kan


aan sissen met een vrachtwagen kunnen vrachtwagen chafeurs niks aan doen helaas

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:46

Luf_Midnight schreef:
aan sissen met een vrachtwagen kunnen vrachtwagen chafeurs niks aan doen helaas


niet altijd tenminste , mijn man is ook vrachtwagen chauffeur

zat net alleen te denken kom ,vaak vrachtwagens van het afvalverwerkings bedrijf VAN DE PUTTEN tegen en die houden ALTIJD!! en ALLEMAAL rekening met de paardjes , petje af heren !!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Duran123, Furst, MariekeR, Nicje87, Noesie, Pallatin, Pierus, Renkle en 143 bezoekers