Ik heb de knoop doorgehakt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 01:52

Ik ga maandag verhuizen van stal... Ik ben vanochtend bij een boerderij wezen kijken, vlakbij waar ik nu sta. Het was natuurlijk heel anders dan de luxe die ik nu ben gewend. Maar ze hebben 4 nieuwe boxen, een nieuwe bak en weidegang. Ik ga daar met een kennis staan en we staan daar dan als enige. De stalling is erg laag, ik kan daar doen wat ik wil, komen wanneer ik wil en overleg is altijd mogelijk. Het enige punt is dat er ook evenhoevigen staan, dus ik hoop dat de MKZ niet hier uit breekt. Ik kan echt geen week zonder mijn paarden.

Ik heb het meteen tegen de eigenaar gezegd vanmiddag en ik stond te trillen op mijn benen. Toen ik het gezegd had was ik compleet overstuur...

Ik zit ook alsmaar rampenscenario's te bedenken...wat als de paarden gestressed raken door een nieuwe omgeving en koliek krijgen ofzo, wat als de paarden bij elkaar los gaan en dat er iets vreselijks gebeurd.. wat als....

Waarom kan ik nou nooit een ophouden met piekeren? Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 02:49

wauw wat goed van je dat je doorzet!

ken het gevoel maar al te goed hoor!maar hopelijk vind je hier je plekje!en sterkte met de verhuizing.........

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 07:51

Goed zo!!!! Vork
Heel veel plezier op je nieuwe stal en dat jullie het er maar erg naar je zin hebben Lovers
Hoef je hier niet meer over te piekeren Party!! die stap heb je nu in ieder geval gezeg.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 08:15

Jura, het is volgens mij bij ons allemaal wel hetzelfde, ik pieker ook veel over mijn paarden. Terwijl ik niets te piekeren heb, want als ze een scheet laten hoor ik dat. En toch maak ik me zorgen, gek he?
Komt omdat je zoveel van ze houd! Lovers
Het klinkt best goed, die stal. Je mag er in ieder geval komen wanneer je wilt! Kan je als je wilt midden in de nacht gaan kijken! Knipoog


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 08:20

Wat goed dat je het doorpakt. Veel succes met de verhuizing......en niet zoveel piekeren hoor, het leven valt wel mee....(nou, meestal)

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 08:55

Oke, op het gevaar af meteen zweverig genoemd te worden. Lachen
Mijn paard is een verschrikkelijke stress vogel. Toen wij hem moesten verhuizen heb ik hem geholpen met Bach Bloessem remedies. Bij een verhuizing zou ik kiezen voor Walnut (heb ik toen ook gedaan) of voor de rescue. Ik snap best dat heel veel mensen hier hun twijfels bij hebben, maar die van mij is het makkelijkst door de verhuizing gekomen van alle paarden, terwijl het zeker niet de makkelijkste is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:10

hey, succes met de verhuizing. Haha, nu gaan er maandag dus 3 paarden verhuizen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:41

Ik word dinsdagochtend opgehaald.
Cool Zadel issue is ook praktisch opgelost, ik krijg mijn nieuwe zadel 11 mei en mag van een vriendin een vzh lenen...
Haha! die ze zelf niet gebruikt op het moment.
Orry is dus een ijzer kwijt dus mijn idee om hem maandag te rijden voordat ik vertrek is van de baan, ga geen onnodig risico met zijn gevoeligheid lopen en dinsdag komt de hoefsmid op de nieuwe stal langs.
Lachen
En piekeren, tja, dat hou je toch denk ik.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:49

Spanned ik zou het gewoon doen. hert zal zeker even wennen zijn voor ze maar ik denk dat het voor jullie allemaal gewoon beter is.

Succes en we horen wel hoe het is.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 10:02

ik vind het goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt
en piekeren doe je altijd dan weet je teminste dat je echt van je paard houd (wist je natuurlijk al)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 10:34

Bedankt voor de reacties!

Ik ben gewoon helemaal misselijk van de spanning, stom he! Stel nou dat er brand uit breekt in die nieuwe stal of dat ze hoefbevangen raken van de wei of.... Verdrietig

Tja de luxe ben ik in ieder geval kwijt...

Stef, er zijn nu 5 paarden weg van stal, mijn vriendin is vorige week met 'ruzie' weggegaan van stal samen met nog een meisje. Nou en morgen nog 3. Ik vraag me af of dan eindelijk het kwartje bij hem valt, dat hij mensen anders moet behandelen. Maar ik enk het niet.

Jasmijn, ik geloof daar ook in. Maar hoe geef je ze dat? Helaas heb ik er niets meer aan want de winkels zijn niet meer open voor ik verhuis. Hoewel, vandaag wel bij ons, zal wel even kijken of die winkel ook open is.

Orri, veel plezier op je nieuwe stal. Die stal was echt supermooi joh! Wat zal je paard het daar leuk krijgen!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 11:03

Over zweverig gesproken Jasmijn! In vergelijking met mij is 't nog niks *LOL* ! Er zijn veel mensen die mij zweverig noemen omdat ik een soort handoplegging doe, lijkt op magnetiseren. Het heet alleen reiki, en het verschil is dat ik er 'gewoon' een cursus voor heb gevolgd, en dat iedereen het leren kan.
Verschil met reiki en magnetiseren: bij reiki leer je jezelf openstellen zodat je energie (zuurstof, zonnestraal, hoe je het maar wil noemen) kan laten binnenkomen en doorgeven aan je "patient". Bij magnetiseren geef je je eigen energie, en voel je je naderhand zo 'leeg', dat heb ik gelukkig niet.
Het is dus eigenlijk vrij simpel, heeft met geen enkel geloof te maken (hoewel het ontstaan is in landen als Japan, China etc. en dus snel aan boeddhisme/hindoeisme gekoppeld wordt). Gelovige mensen denken dus meteen aan zwarte magie enzo, terwijl reiki niks 'kwaad' kan doen, alleen maar energie is dat helpt bij snellere genezing en betere ontspanning.
Ik heb Pie en Isa regelmatig reiki gegeven, leuk om Pie zich te zien ontspannen, Isa stond er ook zo dromerig als een sukkelkipje bij.. Lovers .
Tja, ik wil best zweverig genoemd worden, maar geef me er dan meteen een ticket voor een leuk vliegreisje erbij *LOL* *LOL* om te kunnen zweven! Naar China of zo? Niet om daar boeddhistische tempels te bezoeken, maar om een kindje op te halen over twee jaar... Lovers Party!! Party!! .
Ach ja, alternatieve geneeswijzen worden vaak met argusogen bekeken, terwijl het vaak goed werkt. Veel succes met de Bach-bloesemremedies! Hoe heb je dat gedaan met je paard toen Jasmijn?
Groetjes, Dorine.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 11:10

Goed zo Jura!!!! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt en wat is het moeilijk om eindelijk te beslissen he??? Ik twijfel ook nog elke dag. We zijn nu op zoek naar een huis met stallen, maar op het moment twijfel ik weer zo dat ik misschien toch tot die tijd naar een andere pensionstal wil...de sfeer is bij ons zo enorm wisselvallig, om gek van te worden. Ik ben het gelul vooral heel erg zat!
Goed van je dat je het hebt gedaan hoor, ik wou dat ik zoveel lef had op dit moment...

Groetjes Suzanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 11:18

Ik weet niet of ik en de paarden er gelukkiger van worden, maar voor mijn gevoel moest er gewoon iets gebeuren ofzo... Ik hoop dat ik niet de verkeerde beslissing heb gemaakt...

Dorine, ik heb ook Reiki gedaan, een cursus. Ik vind het erg interessant maar ik heb er geen geduld voor en heb teveel onrust in me om het goed te doen. Wel jammer...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 11:59

Ik heb ook Reiki 1 gedaan, ooit wil ik 2 ook nog gaan doen, verder niet denk ik, wordt heel duur en ik wil geen cursussen gaan geven of zo.
Ik gaf de bach bloessems gewoon in de waterbak. Ik gaf hem soms wat extra rescue op een broodje en het grappige was dat hij zelf aangaf het niet meer nodig te hebben!! Als het in z'n waterbak deed begon hij in het begin meteen te drinken, maar na anderhalve week keek hij er niet meer naar om. Ook bleef hij dan eerst aan het broodje snuffelen, en ad het dan op met zo'n blik van, nou ja als jij het wilt, terwijl hij het in het begin bijna uit mijn handen trok. Jura, omdat je niet al voor de verhuizing begonnen bent, dat is nl. het mooiste, zou ik me vooral concentreren op de rescue, maar Walnut in de drinkbak kan zeker geen kwaad. (accepteren nieuwe omstandigheden en loslaten oude patronen) suc6

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:03

Nu ik het verhaal van jou nog eens lees, misschien kun je zelf lekker met je paarden meedoen met de 2 remedies, dan ga je misschien iets minder twijfelen of je de goede beslissing genomen hebt, en daar help je je paardjes natuurlijk ook enorm mee, want ze voelen jou haarfijn aan. Dus als jij je twijfels hebt, maak je het voor hun ook moeilijker!
Tot zover de internetdokter *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Ga er nou maar van uit dat je de goede beslissing genomen hebt, je bent er niet voor niets weggegaan.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:06

Jura, de verhuizing zal gewoon even wennen zijn voor je paarden, net als dat je zelf verhuist...maar als ze maar niet alleen zijn valt het volgens mij mee.
Ik heb m'n paardje vorig zomer drie weken mee gehad naar het ponykamp waar ik heilp in Elim, alleen. Daar waren natuurlijk veel andere paarden en ze voelde zioch direct thuis, gedroeg zich alsof ze daar gewoon al jaren woonde. No problem, terwijl ik dat ook wel verwacht had....

Ik heb haar vorig zomer ook meegehad naar Ermelo (heb jij toch ook eens gehad? Dat was toch ook geen probleem?), daar voelde ze zich duidelijk minder thuis (alleen binnenstaan is niks voor haar) maar het was te doen.

Je moet volgens mij gewoon even door zo'n periode heen. Gewoon eraan blijven denken dat het na de 'gewenningsperiode' beter wordt als daarvoor!

PS; dat piekeren ken ik.....doe ik ook altijd....

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:09

Jura, het is toch heerlijk voor je paarden dat ze zo rustig komen te staan ...
Ik zou er maar wat blij mee zijn. Gelukkig sta ik zelf ook bij een hele rustige stal, en dat vind ik erg plezierig. Er staan nu maar liefst 3 africhters, waar steeds mensen voor komen, en ik ben nu al blij als ze weer weggaan ....

Even voor Jasmijn en anderen:
Zoals jullie misschien weten is mijn paard ook een enorme stresskip en slaat het trailer vervoer meteen op zijn luchtwegen.
Omdat de veearts mij hier verder niet bij kan helpen, wil ik eigenlijk ook iets anders proberen.
De Paardendrogist heeft kalmerende middelen, maar die Bach remedies of Reiki, zou dat ook kunnen helpen??
Voorwaarde is natuurlijk wel dat het niet zo moet zijn, dat ie dan tijdens de wedstrijd ook niet meer wil lopen, omdat hij te ontspannen is Party!! *LOL* Party!! *LOL* dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat niet prestatieverminderend is, alleen stressverminderend.
Wie kan mij helpen?

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:20

Fitz, de rescue kan jew altijd proberen, is zo ongeveer de haarlemmerolie onder de bach bloessems. Voor een wat nauwkeuriger advies zou je iets meer moeten vertellen over het paard en het stress gedrag, ik kan dan iets proberen uit te zoeken, maar ik ben maar hobbyist Verward hoor, dus garantie tot de voordeur Lachen , maar kwaad kan het nooit en het is ook niet heel duur (de bloessems dan he, ik heb het natuurlijk niet over consultkosten of zo!!)Reiki zou ook kunnen helpen, maar dan moet je iemand hebben die Reiki 2 heeft, die kan dan op afstand behandelen en hoeft niet steeds naar het paard toe.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:28

We duimen voor je. Zoveel zal er niet misgaan denk ik? Ik pieker nooit over de rampen die kunnen gebeuren, maar meer van: zou hij wel drinken (dat doet alleen Voltrack), zouden ze wel mesten, zal hij niet te veel eten krijgen (spierbevangen koliekje ed, heeft Joop heel snel). Maar ja, ik zou gewoon een beetje extra tijd uittrekken, en lekker met ze bezig zijn, dat lost al heel gauw heel veel op.

Suc6

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:32

waar vind je die bloesems? mijn paard is zo'n stresskip dat na 5 minuten in een trailer hij al zeiknat is en op stal al de eerste week niet te harden is. Verdrietig
Zou het wel fijn vinden als zoiets hem helpen kan. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:17

Jura, ik vind dat je een prima beslissing hebt genomen. De sfeer was niet te harden op je oude stal en dat voelen je paarden ook dubbel en dwars. Toen ik de vorige keer verhuisde was alles zo opgelopen dat ik keihard zat te janken op mijn nieuwe stal, puur van de spanning. Maar Lab en ik hebben ons er goed doorheen geslagen denk ik. Hij liep direct zijn nieuwe stalletje in en kon de eerste uren geen genoeg krijgen van zijn uitzicht. Hij zag er relaxed uit en ik was ook heel erg opgelucht. Sindsdien zijn er een hoop problemen verdwenen.
De sfeer zal daar ongetwijfeld beter zijn, geniet daarvan en wees blij dat dat nu kan.
met weiden let je erg op de tijd en bouw je het op zodat ze niet bevangen raken. Als er mensen bij de stal wonen zullen ze ook op je paardjes letten en zullen ze ook weten wat ze moeten doen als ze koliekerig worden. Maak daarover goede afspraken. Zorg dat ze je nummer hebben en leg aan hen uit wat normaal is voor jouw paarden. maak een overgang voor het voer.
Niet zo piekeren!!! Dit is alleen maar ten goede.
Om je paarden te kalmeren kun je ook TTouch toepassen, je haalt ze daarmee heel makkelijk naar je toe en neem je de stress weg.
Meissie: sit back and relax, alles wordt nu beter.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:28

Ik gebruik zelf af en toe de rescue remedy bij examens en andere enge dingen. Geloofde er eerst niet zo in maar dacht dat het geen kwaad kon en warempel het helpt. Je kan het kopen bij natuurvoedingswinkels en new ge winkels maar volgens mij ook gewoon bij de Tuinen en de Bodyshop. Het is een klein fles je met druppeltjes. Wat is de dosis die je je paarden geeft? Heeft een van jullie trouwens ook ervaring met Bach Bloesems bij katten? Onze katten (nu 8 maanden oud) hebben helaas voordat wij ze kregen (toen 4 maanden oud) chronische niesziekte opgelopen. Na heel veel anitbiotica gaat het nu beter met ze. ze niezen niet meer dus is het voorzichtig over maar ik vraag me af of ik er iets aankan doen om hun weerstand te verbeteren. Misschien echinaforce of zo, of liever gewoon helemaal niets geven en ze op eigen kracht sterker laten worden.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:39

Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen? Maartje, ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen hoor. Die staleigenaar waar je nu staat kan dan nog wel zo aardig tegen jou doen, hij is tegen anderen erg onredelijk geweest en je weet dus hoe hij kan zijn. Hij doet waarschijnlijk heel aardig tegen jou omdat hij hartstikke bang was dat jij ook zou gaan. En nu ga je dan. Hopelijk gaat er bij hem een lampje branden, gaat hij eens nadenken waarom er de laatste tijd zoveel mensen bij hem weggaan. Op je nieuwe stal wordt het vast weer heel gezellig, die vriend van jou komt daar toch ook te staan? Minder luxe, tja... Maar waarschijnlijk ga je daar toch met meer plezier naartoe dan je nu doet. Je paardjes zullen vast snel wennen, er zijn ook andere paarden dus zich vervelen zullen ze niet. Hee meid, succes met de verhuizing en maak er wat van hè! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 35 bezoekers