Soort drukking door aansporen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Soort drukking door aansporen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 09:01

Gisteren heb ik weer privéles gehad. Ik heb Imker daar flink aan moeten sporen, met als gevolg dat toen ik thuis kwam, een dikke plek ontdekte daar waar ik aanspoor. Het is een soort plak van 10 cm. doorsnee met een dikte van een halve cm. Ik weet niet goed wat het is, een drukking of een soort beursigheid en wat ik er tegen moet doen. (in ieder geval een paar dagen niet rijden). tot overmaat van ramp heeft hij nu aan de andere flank een klein schaafwondje door de singel, deze heb ik maar uitgesopt met Betadine en daarna Acederm erop.

Wat moet ik doen met het rare drukkinkje?

Toos paardloos


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:59

Het klinkt mij als een huidkneuzing (dus een soort drukking) in de oren. Is hij er erg gevoelig op? En is de huid ook stuk? Dan zou ik ook betadine gebruiken, anders alleen in de gaten houden. Er zal vast ook wel wat verzachtende creme of zo zijn om erop te smeren, maar ik geloof dta ikgewoon even niets zou doen eraan. Even niet rijden (of iig zonder sporen) lijkt me wel een goed idee. Dan moet hij trouwens knap lastig zijn geweest gisteren.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:23

Ik denk ook dat het een huidkneuzing is, misschien is hij daar wel gevoelig voor.

Ik ken een pony die dat ook vaak had, maar dat waren zelfs helemaal kale plekken omdat er gewoon op doorgereden werd, hij werd wel zonder sporen gereden.

Heeft hij er ook last van of niet?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 11:26

Nou, echt lastig was hij niet, maar na een uurtje Pauline van Esch is hij toch redelijk moe en niet meer zo voor het been. Waarschijnlijk is het ook deels mijn schuld, want ik moet elke 10 passen opnieuw aansporen. Imker is echt niet goed voorwaarts, en ik ben nu al zolang als ik hem heb, wat vlugger voor het been te krijgen. Volgens mij is ook de huid een beetje beurs, want ik wilde er een verkoelende gel op smeren, en dat vond hij geen goed idee. Dus maar meteen weer eraf gehaald met wat Betadine-scub. Vanmorgen was het nog warm en gevoelig.

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:28

Dan zou ik hem een paar dagen niet rijden, anders dan word het straks alleen maar erger. Maar dat had je zelf volgens mij ook wel bedacht Haha!

Ik zou het gewoon even aankijken, voor het zelfde geld is het binnen 2 dagen over.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 11:33

Imker heeft gewoon een heel gevoelige huid, volgens mij kan ik er zelf weinig aan doen. Maar ik wil voor hem de pijn (tussen aanhalingstekens) verzachten, zou zo'n coolingding voor mensen Imker ook helpen?

Toos paardloos


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:35

volgens mij zijn die cooling down dingen voor mensen hetzelfde als die voor paarden. Ze zien er op het plaatje iig hetzelfde uit, en je mag ze allebei niet op de blote huid doen dacht ik.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 11:47

Dus met een theedoek ertussen zou het evt. wel kunnen? Zodra ik thuis kom, ga ik het proberen....

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:51

Ja ik zou niet weten waarom niet!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:53

Misschien een beetje een rare vraag, maar had je je laarzen soms gepoetst met een middeltje dat je anders niet gebruikt? Zou nl. best een allergische reactie kunnen zijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 11:57

Zou kunnen, ik heb van het weekend een paar nieuwe laarzenschachten gekocht en ook nieuwe jodphurs. Daar heb ik zondag en maandag mee gereden.... Ik zal ze voor de zekerheid met een vochtige doek afnemen en met Cavallo-wax behandelen (daarmee doe ik mijn laarzen ook altijd)
Maar het blijft vreemd. Aan de ene kant heeft hij dus wel zo'n kneuzing, en aan de andere kant niet....

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Googlebot, Natashaa en 107 bezoekers