Deken gesloopt, en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Deken gesloopt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 18:16

Jamaica was na het rijden wat nat, dus had ik haar zweetdeken opgedaan...
Toen ik na een kwartiertje ofzo terug kwam zat er een grote scheur in op haar kont Huilen .
Haar buurpaard zat er in het begin ook al aan, maar heeft hem nu dus gesloopt (kan niet anders, ze kan nergens aan zijn blijven hangen ofzo, en zelf is ze ook niet zo lenig dat ze het zelf gedaan zou kunnen hebben)
Haar buurpaard is een pensionpaard.
Kan ik hier verzekeringswerk van maken? (was verdikke een deken van 100 piek, die ik net 4 maanden heb ofzo)
Ik ben zelf WA verzekerd

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:27

Ik weet het uiteraard niet precies...
Maar als je huisdier (daar zal een paard ook onder vallen) iets kapot maakt van een ander, ben je daarvoor verzekerd.
Alleen dit zal je tactisch moeten brengen naar de eigenaar. Als ie gewillig is, wil ie het wel opgeven aan de verzekering. Het is tenslotte niet te bewijzen dat dat paard het heeft gedaan.
Maar nogmaal als je er samen uit kan komen?
Suc-6. Sandra

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:44

Ik weet t dus ook niet precies. Misschien dat t 'wettelijk' wel kan maar er is geen echt bewijs dat dat paard het gedaan heeft.
Ik snap dat je er van baalt.
Misschien is t een idee om t er met de eigenaar van dat pensionpaard over te hebben?? Misschien dat jullie er dan zo uit kunnen komen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:59

ik heb het ook eens meegemaakt. De hengst die naast Julius stond was over het tralie werk heengeklommen en had Julius' zijn deken gescheurd. Ik heb het er met haar over gehad en zei bood meteen aan de kosten voor het maken van de deken te betalen. De reparatie was erg mooi gedaan dus ik had er verder geen moeite mee.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:05

Zoiets heb ik ook gehad, je heb van die mensen die het gewoon willen vergoeden.
Maar anderen gaan moelijk doen, wie zegt dat HUN paard het gesloopt heeft? Misschoen heeft jou paard het zelf wel gedaan?
Tja.. en dan zal je toch echt zelf een nieuwe deken moeten kopen. Frusty

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:12

Weet je zeker dat het buurpaard het gedaan heeft?
Pin ky had geen buren en heeft precies dezelfde scheur. (eerst gerold en toen erop gaan staan..

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:30

Die van mij had dat ook lekker gerold in zijn box. De deken lag er een week op (canvas deken) ging hartstikke goed. Tot ik op een dag op stal kwam en meneer geen deken om had. Hing voor zijn box. Hij was lekker gaan rollen waarschijnlijk erop gestaan met omhoog komen. Vanaf de schoft tot halverwege zijn rug een mega scheur. Diegene die hem 's morgens aantrof kwam niet meer bij van het lachen. Hij stond er zo sukkelig bij te kijken zei ze. Ik was wat minder blij kon het dek weggooien maar ach kom je ook weer overheen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:53

Ten eerste, weet je zeker dat je buurpaard die scheur heeft veroozaakt, en ten tweede, ga je dermate goed met de eigenaar ervan overweg dat hij of zij wel gewillig is om dat te vergoeden, je hebt overigens geen bewijs. En ten derde, als hij of zij WA verzekerd is, dan kan het vergoed worden. Ik zou eerst eens te raden gaan of het echt op de manier is gebeurt zoals jij vertelt, en daarna naar de eigenaar(es) stappen om te kijken of er onderling iets te regelen valt. Succes Lachen Zonde van je dekentje!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 01:11

Ik denk niet dat welke verzekering dan ook, daarvoor bedoeld is ! Jammer van de deken natuurlijk, maar ja.
Juridisch/technisch gezien zou er wellicht wel iets mogelijk zijn, maar ik denk dat we dan amerikaanse toestanden krijgen en, als dit soort zaken vegoed gaan worden de premies voor WA verzekeringen gaan stijgen naar bedragen waar niemand erg vrolijk van wordt.

Bertus.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 01:25

Ik heb een keer meegemaakt dat iemand onze menzweep een keer had gebruikt zonder het te vragen. De pony had er op gestaan en de zweep was gebroken.
Normaal niet zo erg, alleen was dit een zweep van fl 225,-.
De verzekering van de ander heeft het helemaal vergoed, zonder problemen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 10:33

ik heb even een ander stalgenootje gebelt, die de eigenaar van het paard dat jamaica's deken gesloopt heeft al jaren kent.
Volgens haar is de eigenaar een heel erg schappelijke man, en ze zegt dat ik best kans heb dat als ik hem gewoon normaal vertel wat er is gebeurt, dat ie mij gewoon geld geeft voor een nieuwe deken, of reperatie.
Hopen dus maar nu, hoop hem vanmiddag te spreken

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:21

Idd, hopen dat ie 'goed' reageerd!!!
Laat je de uitslag ff horen??
Suc-6

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:27

JA, dat kan je verhalen op de eigenaar van het buur paard zijn WA verzekering. Ik heb hetzelfde gehad, een paard van mijn vriendin sloopte mijn paard zijn deken en die heb ik vergoed gekregen. Weliswaar de dagwaarde, dus wel opgeven dat het een nieuwe deken is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 10:44

hmmz, ik heb het dus heel normaal tegen hem gezegd, en het enige wat ik te horen kreeg is dat zijn paard zijn eigen dekens ook altijd sloopt.
Tja, heb ik dus geen fluit aan.
Ga van de week maar naar tentenkamp, fleece dekens voor 30 euro...
blehg, 100 piek naar de maan.... Huilen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:58

Gewoon weer met hem praten. Het valt onder zijn WA verzekering en het kost hem geen cent extra! Vraag anders eens na bij jou verzekering en als je heel vervelend wilt zijn, heb jij een rechtsbijstandverzekering? Dan kan je die nog inschakelen als je toch je geld wilt zien. Jij staat in je recht, het kost hem geen cent, dus proberen maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:06

Is die deken niet meer te maken Stef?
Die van ons hebben er een handje van om zomerdekens te slopen (blijven altijd wel ergens aan hangen Haha! ) en die repareer ik met zwart spul, dat je er aan de binnenkant tegenaan strijkt. Door de hitte van het strijkijzer gaat het plakken en het is ijzersterk.
Omdat je het aan de binnenkant doet, zie je er aan de buitenkant bijna niks meer van.

Ik heb er alleen geen flauw idee meer van hoe dat spul heet... Ik weet het inmiddels te vinden in het naaiewinkeltje, dus ik kan het zo pakken....
Moet ik anders een pakje gaan kopen en naar je opsturen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 11:38

de scheuren zijn op zich wel te maken sonja, maar er is een stuk gewoon kwijt (misschien heeft dat paard het opgegeten ofzo Haha!) zit dus gewoon een gat in.
Als het nou hon's deken was, vond ik het nog niet zo'n ramp, vind ik toch een lelijk ding, maar ik kan niet anders omdat het de kleinste was die ik toen kon vinden.
Deze deken was mijn grote trots.... (tja, misschien wat miepig over een deken, maar als je geen duizenden guldens aan je paard de besteden hebt, en je bent dan trots op je mooie, dure deken.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:43

Hmmmmmmmmm da's mooi stinkmodder.....
In dat geval zou ik het proberen met humor op te lossen; het gat netter maken en er een grote appel op maken oid....