Internet Creditcard

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Internet Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:38

Ik heb al een paar jaar de E-go credit card van de Postbank.
Dit is een creditcard waar je een heel laag limiet (250 euro) op kan zetten en voornamelijk bedoeld is voor aankopen via internet.
Ik vond dit dus een uitkomst voor kleine aankopen via internet omdat je door het limiet van 250 euro niet zo snel de mist in kan gaan met fraude.
Nu kreeg ik vorige week een brief van de Postbank dat ze met de E-go card gaan stoppen maar dat ik wel een andere creditcard kan krijgen. Hier zit echter een limiet op van 2500 euro en dat vind ik veel te veel.
Wie weet of er nog andere credit cards zijn met het zelfde idee als de E-go card, dus een lage limiet en hoofdzakelijk bedoeld voor aankopen via internet.


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:44

Ik heb een VISA via de ANWB, met een limiet van 1150. Het is niet wat jij bedoelt, maar al wel fors minder dan die 2500.

Nulla tenaci invia est via

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:51

Ik betaal via Paypal...heb je ook geen internetcard nodig.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:59

Kun je met Paypal ook internationaal betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:02

Hmm, ik kom via google op sites als:
www.paypalsucks.com
www.paypalwarning.com
Hoe zijn de ervaringen hier?


WARNING:

Your Paypal account can be frozen at any time, without advance notice leaving you without your money for weeks (if not forever), and there isn't much you can do about it. Paypal is currently being investigated by regulatory authorities in three states!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:07

Met Paypal kun je internationaal betalen, en ik heb er geen problemen mee gehad.
Voordeel van Paypal is dat je geld naar je Paypal Account kunt overmaken en van daaruit de rekening betaald. Je hebt dus in prinicipe helemaal geen creditkaart nodig.

Je suis Charlie.


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:10

Volgens mij kun je in overleg met de bank de limiet van je creditcard gewoon omlaag laten zetten...

Europe is our playground

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:12

manic schreef:
Volgens mij kun je in overleg met de bank de limiet van je creditcard gewoon omlaag laten zetten...


Niet handig als je hem ook nog voor andere dingen wilt gebruiken...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:13

Cassidy schreef:
Voordeel van Paypal is dat je geld naar je Paypal Account kunt overmaken en van daaruit de rekening betaald.


Wat ik dus begrijp van die site kan Paypal je geld dus blokkeren en je dan dus je geld kwijt bent cq er langere tijd niet bij kan komen Verward
Met de E-go card betaalde je gewoon en op de 6e werd het bedrag gewoon van je girorekening afgeboekt, geen gedoe met afbetaling of rente omdat het bedrag gewoon in 1x werd teruggeboekt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:17

Als ze het vermoeden hebben dat er misbruik gemaakt wordt van je account gaat er idd meteen een blokkade op. Ik heb een keertje een nieuwe creditcard besteld, maar die is nooit aangekomen, dus die heb ik laten blokkeren. Weer een nieuwe creditcard besteld, en toen duurde het een week voordat ik ze aan hun verstand had gepeuterd dat het allemaal goed zat. Ik moest een fax opsturen en een kopie van mijn paspoort toevoegen voordat ze hem weer vrij hebben gezet.

Ik heb liever dat ze een keertje TE voorzichtig zijn, dan dat er een ander op mijn kosten uitgebreid kan lopen shoppen.

Je suis Charlie.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:36

Cassidy schreef:
Niet handig als je hem ook nog voor andere dingen wilt gebruiken...Lips are sealed


Ik dacht dat Ilindra dat dus juist niet wou...

Europe is our playground

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:40

Amecan Express Blue Card... Ik heb die ook!
Zit geen limiet op, maar is 100% veilig.

- Altijd en overal veilig betalen. Loop geen enkel risico. American Express staat garant voor iedere betaling. Zowel via internet als gewoon in de winkel of restaurant. Waar ook ter wereld.
- Fraudeverzekering. Koop gerust op internet. Fraude of misbruik (ook als gevolg van diefstal of verlies) is 100% verzekerd. Zonder eigen risico.
- Aankoopverzekering. Vertrouw erop dat alle aankopen met Blue 90 dagen verzekerd zijn tegen diefstal en beschadiging. *
- Geld-Terug_Garantie. Neem geen genoegen met een miskoop, uit de winkel of via internet. Artikelen van Nederlandse bedrijven die de verkoper niet terugneemt, worden wel door American Express vergoed

Ook hebben ze deze als Hoefslag kaart. Ziet er heel mooi uit met een mooie Fries erop!
Je krijgt allerlei kortingen op paardenevenementen en op verschillende aankopen in ruitersportzaken.

Zal kijken of ik een plaatje van die hoefslag kaart kan vinden...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:42

Ik heb bij Amex gewerkt, en ben niet zo tevreden over die tent, al helemaal niet met de acceptatie van de kaart(en). Ik heb mijn kaart ook voor noodgevallen, en heb niets aan een kaart die nergens wordt geaccepteerd.

Je suis Charlie.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:57

Wanneer heb je gewerkt bij Amex?

Op het internet wordt Amex wel overal geaccepteerd en in het buitenland ook. Verder gebruik ik de kaart bijna nooit in de winkel in Nederland en ik vind het echt de veiligste kaart.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:12

Ik geloof dat dat '94 was (dus dat de Blue Card net een beetje opkwam). Acceptatie van Visa en Mastercard is veel beter. Met de Amex kun je overal terecht...in de duurdere zaken Lips are sealed . Ik kan me helaas niet permitteren om in de duurdere winkels te shoppen of hotels als het Hilton op te zoeken.
Over de Acceptatie van de kaart op het internet kan ik niets zeggen. Maar Amex heeft toendertijd een potentiele klant verloren....Lips are sealed

Je suis Charlie.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:16

Ik heb een Mastercard, maar ik moet zeggen dat ik er toch wel een beetje de pest in krijg dat ik bij Easyjet iedere keer 4 euro extra moet betalen... Had ik met mijn Visa dus nooit Boos!

Europe is our playground

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:40

Ik heb ook de E-go en zit heftig te twijfelen wat ik wil doen. Die limiet is voor mij niet zo'n probleem, volgens mij staat 'ie nu ook op 2500. Voor mij wel handig omdat er wel eens vliegtickets opgaan.

Maar ik zie het helemaal gebeuren dat het overgaat naar die andere kaart en dat het dan geruisloos een smak duurder word.

Ik wil dus OF nu over naar een andere cc - maar ben student dus zo makkelijk is dat nog niet, OF over 2 jaar net voordat het definitief 3x zo duur word.

Hum.

(zie nu net dat ik ook aan de Postbank studentencard kan... jaarlijkse kosten zijn hetzelfde als de E-go... Helaas is het een Mastercard en ik heb liever Visa..)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:48

Als je lid bent van de ANWB kun je gratis een visa aanvragen. Kost 11,50 per jaar, dus dat is te overzien. En het mooie is dat je die 11,50 alleen gaat betalen als je 'm ook gebruikt, tot aan het eerste gebruik is hij gratis. Ik heb 'm vooral voor noodgevallen in het buitenland, nog nooit gebruikt en dus gratis, altijd goed om te hebben.

Nulla tenaci invia est via

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:19

Ik ben ook student en heb gewoon die van de ANWB aangevraagd, de kans dat ze je controleren is erg klein. Ik betaal de rekening netjes op tijd en heb nog nooit rente er voor moeten betalen. Persoonlijk vind ik een creditcard erg makkelijk, voor (noodgevallen) in het buitenland en voor aankopen via internet ( play.com, al heel wat goedkope dvd's gekocht Tong uitsteken). Ben juist blij dat er een limiet is van 1150, zeker in het buitenland is 250 erg weinig.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:11

Ik gebruik ook PayPal en werkt super OK dan!
Moet je aleen niet paswoord vergeten van je account, zoals m'n zusje

Cuando menos piensas .... sale el sol


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie