Mijn veulen voelt zich beter!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Mijn veulen voelt zich beter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 05:11

Ik ben niet zeker als dit het juiste forum is, maar ik wist niet zeker waar ik het kon plaatsen.

Onlangs heeft mijn 11 maand oud veulen zich bezeert aan haar enkel. Vraag me niet hoe ze dat gedaan heeft maar het was een hele diepe wond. De dierenarts heeft het bijna moeten naaien, maar hij besloot het gewoon schoon te maken en dan een (bandage?)om haar enkel te doen. Vandaag heeft hij het nagekeken en het ziet er al veel beter uit. Gelukkig maar he! Ze moet deze nieuwe (bandage) nog twee weken aanhouden en dan krijgt ze weer een nieuwe voor een ander twee weken. Ik hoop dat het dan stukken beter is. Ik heb nog niets met haar gedaan en in juli komt de kermis en dan houden we hier paardeshows. Ik denk dat ik maar gewoon haar brengen zodat ze kan wennen aan het idee. Mijn dochter wilt haar (show her), maar ik denk dat het paard er nog niet aan toe is.

Heeft iemand al zoiets meegemaakt en hoelang denk je dat het zal duren eer ze compleet genezen zal zijn? Iemand een idee?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 06:24

Zijn er ook pezen geraakt? Als het gewoon een vleeswond is denk ik dat ze voor juli wel weer okee is hoor! Ik heb een tijdje terug een paard gehad met een diepe vleeswond in zijn nek. De veearts heeft het gehecht en een paar weken later zag je er al niets meer van. Is ze erg kreupel?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Niet echt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 07:46

Ze loopt nog steeds kreupel, maar het is niet zo erg meer als voorheen. Gelukkig waren de pezen niet aangetast maar het is toch wel eventjes schrikken hoor! Het is niet dat ze niet genezen zal zijn voor juli, maar ik heb nog zoveel werk te doen met haar. Ze heeft helaas nog niet zoveel geleerd. Ik kan het altijd nog proberen als ze er klaar voor. Haar gedrag is goed met mij, maar ze stelt zich aan met mijn dochter en die is ook nog maar zeven jaar oud. Ik zie het dan wel weer als juli komt.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:14

even offtopic: complimentje dat je dit nu in het nederlands post!