Foto's boktmeeting met Jura

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 00:49

Afbeelding

Ik met Orry, Orry poseerd voor een portret...

Afbeelding

Nogmaals Haha! OOOOOH ZOOOO Lovers Lovers Lovers

Afbeelding

Instappen Haha!

Afbeelding

Stil staan.....

Afbeelding

Nog een Lovers pose...

Dan gaat Jura rijden;

Cool

Afbeelding

Jura wilde niet met cap op de foto *LOL*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staat die cap wel??? Haha!

Afbeelding

Ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn....
ik ben nogal 'blond' wat vreemde camera's betreft (ben alleen wegwerp en die van mijn man gewend (die ik niet mee mag nemen }> )
vandaar dus *LOL* )

Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 02:46

He leuk dat je ze er al op hebt gezet, echt snel!! Mijn scanner doet het nog steeds niet goed, balen! Ik had de foto's van Karin er ook zo graag op willen zetten.

Ja ik met die cap op hahaha... *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 08:59

Leuke foto's hoor......enne die cap valt wel mee hoor Haha! ,

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:03

Hoi
Leuke foto's, vooral die van het kontje van orry! Lachen
Waar heb je dat halster vandaan dat Orry omheeft? Emiel Voest?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:13

Wauw zeg, wat loopt Orri mooi! Ontzettend leuke foto's enne die cap, ach tsja het is niet anders he? *LOL*

Dat halster he? Blijft dat heel? Ik bedoel is ie een beetje stevig? Ziet er erg luxe uit!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:17

Leuk, leuk, leuk! Helaas laadde de foto's met die cap (?) niet. Dus heb ik nu het leukste gemist??

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:37

Die cap valt reaze mee hoor. Binnenkort draagt toch iedereen ze en dan loop je niet meer voor gek hoe irri ik die rotdingen ook vind.

Ik wil liever gewoon mijn iegen oude cappie blijven houden!!!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 10:22

Hoi!
Die cap valt mee hoor Jura! Ik ken iemand bij wie die cap echt totaal niet staat, maar dat komt omdat er een vreselijk shagrijnig koppie onder zit Tong uitsteken . En die is ook al van zichzelf niet zo knap als Jura, dus... Mijn man zegt altijd als hij een lelijk iemand ziet: Als lelijk zeer deed had die de hele dag pijn! *LOL* *LOL* *LOL*
Dus wat zul je blij zijn dat je nooit pijn hebt Schijnheilig ...
Mooie foto's trouwens, echt een droompaardje! Geef 'm maar een knuffel van mij.
Doei! Dorine.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 10:33

Haha! Die van dat kontje....tja, dan zie ik dat prachtige kontje steeds langskomen *LOL*
ik denk dat moet ik delen met bokt *LOL*
Jura heeft daar trouwens zo'n Casco geval op, die 's van mijn man, ik heb zo'n giga Horka geval...maar ben daar nou eenmaal aan gewend. Haha!

Dit is Orry's papa....

Afbeelding

Oh ja, dat halster is idd van Emiel Voest, ik heb er ook een touw van.
Ik heb ook nog een ander Natural Halster, die rode...das er 1 van Parelli en wel een tikkie duurder Lachen
Stevig, ja vind ik wel, maar een normaal halster is voor comfort en deze zijn niet echt geschikt om een paard aan vast te zetten omdat ze scherp kunnen inwerken.
Haha!
Orry krijgt een knuf....alvast bedankt namens Orry Dorine hihihihi.

Lovers Hij's lief Lovers

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 11:24

Hihihi Dorine *LOL* Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:48

wow hijs errug mooi Kwijl

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:52

Oh want een poepie.......

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:01

Leuke foto's Manon, jammer dat wij geen foto's hebben gemaakt.
Maar dat zag er waarschijnlijk toch een stuk minder uit dan bij Jura, maar ja, die had het ook een stuk makkelijker in de achterbak! *LOL* *LOL*
Geen enge bloembakken, geparkeerde auto's, enge bakjes met mensen erop enz enz. *LOL*
Volgende keer neem ik ook een fototoestel mee, ok?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:02

echt gaaf! Ik heb zelf ook zo'n Horka alien ding op mijn kop. Af en toe ben ik er echt blij om! Lang verhaal, maar ik ben dus een keer keihard op de grond gesmakt, met ding op, had een blauw hoofd, maar verder nix.
Orri loopt echt mooi! Wat ik me afvraag is of dat zadel niet erg ver naar voren ligt? Ik heb zelf een endurance zadel dat meer op een dress zadel lijkt, ik moet m juist ver naar achter leggen om zo de schouder meer ruimte te geven. Kan natuurlijk ook aan de sport liggen, maar dat viel mij op.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:11

Oh wat een leuk paard!! Van Havidoff, toe maar weer.....maar ik vind hem echt cool hoor. Alleen vind de foto van havidoff een beetje minder, hoe-heet-ze-ook-alweer zit onwijs te trekken daar volgens mij...maargoed.

En over het rijden met cap; als iedereen het doet valt het niet op!
Ik had eerst altijd zoiets als waar laui het over had, dat vond ik echt vreselijk. Nu heb ik een fantastische Haha! glimmende Sjabro-airlite...ik vind het een vreselijk geval om te zien maar hij zit fijn......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 13:15

Haha! Als je goed kijkt Fitz dan zie je ook dat die 'enge' dingen er ook helemaal nog niet waren op de eerste twee foto's !!!!
Die enge dingen heeft de staleigenaar dinsdags pas gedaan!!!
Ja foto toestel toppie Haha!
Enneh zag er best netjes uit hoor bij jou!!!
Was wel grappig trouwens, ik zat aan de zijkant met Suuz en ik zei dus dat als je tegen Orry (terwijl je draaft) "Goed zo", of "Braaf" zegt dat zijn eerste reactie is .... 'aaaaah lekker stappen'....
ieder geval, vertelde ik dat en jij zei net op dat moment "Goed zo" waarop je zag dat hij in stap wilde maar snel door had dat hij moest blijven draven *LOL*
Dit heeft hij zo geleerd onbewust. Ik beloon hem meestal in mijn draf-stap overgang, bij de fokker heeft hij geleerd dat "HO maar" ook stappen betekend, vanuit galop/rengalop/draf/middendraf maakt niet uit, "Ho maar" en meneer zit in stap... *LOL*
Veilig is om "Ja braaf" te zeggen, hahaha,
of "Zo is goed".... Haha!

Hij kon ook niet longeren, of nauwelijks toen ik hem kreeg. En zelf gebruikte ik eigenlijk geen stemcommando's...
toen hij moeite had met draf-stap omdat hij fris was ben ik stemcommando gaan gebruiken en met 3 wk kende hij ze perfect. Haha!
Of hij luisterd is een 2de *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 13:27

Orry (Orinoco Flow) is nogal compact, en ja, het zadel ligt lijkt het iets naar voren...
het ligt niet op zijn schouders hoor, maar ook niet zo dat hij ontzettend veel schoudervrijheid heeft (merk verschil met nieuwe zadel kussens met middendraf!!)
Ik kijk altijd of het niet op de schouders ligt, hij heeft niet zoveel schoft.
11 mei krijgen we een Hulsebos zadel die speciale kussens heeft die hem meer schoudervrijheid geven. Haha!

Havidoff loopt daar met een kunstofbitje omdat hij erg gevoelig in de mond is/was.
Stond vermeld in de verrichtingsproef en ik geloof dat de foto van 1992 is.
Ik heb er nog 1, dankzij Steef. Haha!


Orry's papier;
Afbeelding

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:34

CANDY BOY! dat is Hercie ook. Dus Orry is een neefje van Kuultje! Net als Leysje van Joopje... Gaaf zeg! Allemaal familie!
Hij is ook een beetje familie van Joopje, want Joop is een Aram, en daar zit Farn in... Echt leuk om te zien!
Ik heb ook een Hulsebosch, en die ligt dus vrij ver naar achtern (op mijn arabiertje, dus ook een vrij compact beestje). Het ziet er vaak uit zovan: zadel, waar ga jij met dat paard heen? Maar voltrack is al gegroeid, dus ziet het er al minder belachelijk uit. Het ligt denk ik ook aan de sport, endurance gaat om de vrijheid van het paard in de bewegingen. Dus daarom ligt hij extra naar achter. Ik voel altijd met mijn hand of de schouder vrij is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 13:46

Haha! Dressuur ook!! maar Orry is ook nog niet volgroeit hij is nog geen 5 jaar.
18 mei wordt hij 5 jaar en is door oponthoud nog niet echt goed aan het werk geweest.
Herc is toch heel groot? Ik ken alleen maar CandyBoy afstammelingen van rond de 1.64
Lachen KWPN ~ Kleine Wereld Paarden Natie Lachen

Ik voel inderdaad ook altijd langs de schouder om er zeker van te zijn dat het zadel er dus niet te dicht op ligt.
Misschien lijkt het ook wel zo omdat dat dekje vrij dik is en er wat uitsteekt?? *LOL*

Ik zoek nog wat foto's info over CandyBoy voor op mijn homepage (Orry's stamboekpapier met uitleg en foto's afstammingen Lachen )

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:02

Herc is 1.71 m inderdaad! Flink klimmen als ik erop wil! Kan idd ook het dekje zijn.
Over Candy Boy weet ik niet zoveel. Lucky Boy was een volbloed, 1 van de vijf die door het KWPN waren toegestaan geloof ik. Een van de andere was Appolonios, waar wij voor Hercie een merrie van hadden (bloedje). Candy Boy is springbloed. En verder? Geen idee.
Voltrackje is al 5, maar die loopt nog niet zo *grin*. Hij loopt ook te veel in het bos eigenlijk. Bij Hulsebosch krijg je het zadel op maat gemaakt, en dan komen ze na 6 mnd weer om het opnieuw te bekijken. Hebben ze bij ons niet helemaal ok gedaan, maar goed. Voltrack is ietsjes breder geworden (we reden hem net toen we zijn zadel kregen), is ook 4 cm gegroeid en hij heeft wat drukplek achtige dingen. Kan ook aan de wintervacht liggen, die is bij sommige paarden gevoeliger.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:03

Mooie foto's hoor, ziet er goed uit!!

Wat het HO betreft: Lab had ook geleerd dat dat langzamer is, enfin in no time overgestapt op 'goed gedaan' omdat iedere keer dat ie iets goeds deed goedzhooo zei en dan schiet het niet echt op. Paardje deed heel veel goed, dus ahum.
daarna te maken met een stalgenoot met rennerig paard, die wel steeds HO zei. Het duurde even voor dat Lab door had dat dat niet voor hem bedoeld was, hihi.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:24

Jaron (van ada) is ook een candyboy

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:50

LEUKE fot's or

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:55

hele leuke foto's joh hij loppt echt heel netjes!
Hihi ik moet maar snel wat meer mensen lang ene die protretfoto's Kwijl Kwijl Jura die kom je ook een keertje van lottie maken toch????

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 15:11

gave foto's hoor!!! echt wel stoer

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+: