Hoe mensen overkomen op dit forum...........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Hoe mensen overkomen op dit forum...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 11:32

Ik kreeg gisteren dus een aantal PB's over het feit dat ik
soms nog wat kattig overkom op dit forum terwijl ik dat in
feite helemaal niet zo bedoel.

Het is erg moeilijk om soms te bepalen hoe je karakter in het
echte leven is....Vond deze pb's dan ook niet erg aardig, want je kan
soms dus niet via de computer vertellen wat je nou eigenlijk bedoel.

Hoe denken jullie daarover en hoe gaan jullie hier mee om.......?



SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:38

Hmm ja, soms kan het gebeuren dat je anders overkomt dan dat je wilt... Gewoon omdat je wat typt (verbaal) en niemand je andere manier van je bedoeling ziet (non-verbaal). Want als iemand met je praat en je zegt wat... Dan is 90% non-verbaal en 10% verbaal. Hier komt alleen die 10% naar voren (met behulp van smileys al iets meer), maar iedereen kan zijn eigen gevoel en emoties achter jou stukje tekst plaatsen. En dan kan het anders overkomen dan je bedoelt... Da's soms het nadeel van een forum.

Om dan vervelende pb's te sturen vind ik kinderachtig, je kunt ook op een normale manier iemand vertellen dat je vind dat hij niet zo aardig reageerd... Haha!

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:39

Niet te veel van aantrekken. Als je zelf maar weet dat je het niet zo bedoeld.

Glenn M1+11 :)

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:41

Ach ja, dat is altijd het vervelende, je kan niet werkelijk horen of zien hoe iemand het bedoelt. Zo vallen veel grapjes of sarcastische opmerkingen hier ook vaak verkeerd. Bepaalde dingen komen er gewoon vaak vervelender uit dan een persoon ze bedoelt, soms ook omdat ze het gewoon niet goed onder woorden kunnen brengen. Ik trek me er niet zo heel veel van aan, probeer het recht te zetten door te zeggen dat ik het niet zo bedoelde. Maar verder.. het blijft internet maar..

"What we call human nature, is actually human habit.."

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 11:41

Ik vond het idd ook erg kinderachtig, terwijl ik dus werd opgescheept met een pb dat IK kinderachtig was.... Het gaat eigenlijk helemaal nergens over, maar ik vond het toch vervelend Lachen

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:47

ik weet niet hoe mensen over mij denken dat ik in t echt ben, maar waarschijnlijk hebben ze t fout Cool

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:49

probeer anders je uitdrukking iets weer te geven door het gebruik van smileys... dan kun je al beter ien hoe je iets bedoeld.
en voor de rest, niets van aan trekken Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:07

Dat is het rottige van internet. Het is en blijft een eenzijdig medium. Je kant iets op manier A bedoelen maar een ander pakt het als manier B op.
Het blijft lastig.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:12

Sorane schreef:
Dat is het rottige van internet. Het is en blijft een eenzijdig medium. Je kant iets op manier A bedoelen maar een ander pakt het als manier B op.
Het blijft lastig.


Idd....eigenlijk moeten we iets met webcam's op bokt ofzo Haha!

Nee maar even serieus, je kan gewoon uit een verhaal van iemand niet altijd duidelijk begrijpen hoe diegene het bedoeld.
Het ligt er ook net aan hoe je zelf in je vel zit, als ik een beetje chagerijnig ben en mijn vriendin zegt wat over MSN kan ik dat op dat moment niet hebben, terwijl ik het wel kan hebben als ik vrolijk ben.
Dus mensen niet mensen via een verhaal/reactie op zijn/haar gedrag afrekenen, misschien bedoelen ze het wel heel anders!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:13

Ja dat is het vervelende van internet. Iets kan totaal anders overkomen dan bedoeld wordt. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb, dat sommige mensen moedwillig sommige dingen verkeerd lezen.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:13

Mensen lezen vaak iets anders dan dat jij bedoeld... Ik heb het zelf ook wel hoor, dan vliegen mijn nekharen overeind door iets wat iemand schrijft..

Vervolgens denk ik vijf minuten later.. O..ze kunnen het ook zo bedoelen..

Ik zal ook weleens niet zo aardig overkomen. Pech gehad, ik weet hoe ik hetzelf bedoel..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:16

Tja, internet blijft internet. Ik heb soms ook wel van, nou ja dat zeg je toch niet. Bedoelen ze het sacratisch. Meestal stuur ik een pbje om te vragen hoe ze het eigenlijk bedoelen, dat verduidelijkt al meer Lachen
Soms heb ik ook opmerkingen gemaakt waarop andere bokkers denken dat ik ze "aanval" maar dan pb ik ze vaak even om vertellen dat ik zo niet heb bedoeld.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:20

Ik let er zelf niet echt op hoe ik overkom... Zal het wel merken als een post iemand in het verkeerde keelgat schiet en dan zal ik hem/haar wel uitleggen via pb/topic dat het niet verkeerd bedoeld is o.i.d.

En de nodige smileys willen ook nogal eens helpen Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:29

Ik probeer altijd dmv smilies duidelijk te maken hoe ik iets bedoel, maar zelfs dan lukt het soms nog niet, en kom ik anders over dan bedoeld. Maar ach, ik kan er niet zo mee zitten, dergelijke dingen hou je toch, en als 1 iemand me daardoor niet aardig vind, nouja dan niet...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:32

Hmmm... ik vind jou juist niet kattig overkomen... Haha! ook omdat je zo'n lief boktnaampje hebt Haha! ...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:36

sl0wm0ti0n schreef:
Ach ja, dat is altijd het vervelende, je kan niet werkelijk horen of zien hoe iemand het bedoelt. Zo vallen veel grapjes of sarcastische opmerkingen hier ook vaak verkeerd. Bepaalde dingen komen er gewoon vaak vervelender uit dan een persoon ze bedoelt, soms ook omdat ze het gewoon niet goed onder woorden kunnen brengen. Ik trek me er niet zo heel veel van aan, probeer het recht te zetten door te zeggen dat ik het niet zo bedoelde. Maar verder.. het blijft internet maar..


eens

blijft ook moelijk je gevoel mee te beschrijven
en toch het verhaal enigzins kort te houden

soms schrijft iemand iets wat sarcastisch overkomt op mij
dan vraag ik per pb of dit ook zo bedoelt was , meestal niet dus

maarja je kan iemand niet horen en of zien dus t blijft soms lastig
heb ook nog wel eens "bijdehandte" pbs gehad , dachten mensen dat ik een penny was die nog niks heeft meegemaakt ofzo ......
zelfs een keer iemand die niet geloofde dat ik K had , die heb ik uitgenodigd om eens langs te komen , nooit meer wat van gehoord

ach ja , laat ze maar gaan

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:44

Als ik denk raar overkomt, ga ik meteen kijken of het niet anders bedoeld zou kunnen zijn... Maar wat is kattig? "Neem goede les" is ook niet bepaald subtiel, zeker niet als blijkt dat persoon in kwestie al les neemt, maar dat dat niet vermeld was...

Mag ik vragen om welke post het ging, dat mensen je kattig vonden?

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:45

Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten...
Het is maar net hoe die persoon in elkaar zit...als ze uit gaan van het slechte dan zitten ze zelf zo in elkaar..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:49

Tequiro schreef:
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten...
Het is maar net hoe die persoon in elkaar zit...als ze uit gaan van het slechte dan zitten ze zelf zo in elkaar..


Ja, of ze zijn gewoon heel wantrouwig. Soms zet een discussie zich wel eens via PB voort en dan kun je soms 10x zeggen hoe het bedoeld is, het gaat er gewoon niet in.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 12:51

Ja de smileys helpen wel, maar toch niet goed genoeg
Ik vind het idd ook soms heel erg moeilijk om een opmerking te plaatsen, misschien moeten we meer meeten Haha!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 12:52

Tessebes schreef:
Ja, of ze zijn gewoon heel wantrouwig. Soms zet een discussie zich wel eens via PB voort en dan kun je soms 10x zeggen hoe het bedoeld is, het gaat er gewoon niet in.


Precies dat gebeurde er dus gisteren !

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:53

ik ben irl net zo'n trut als op het forum Knipoog

ik zeg wat ik denk , en vergeet dat soms wat netjes in te pakken waardoor ik erg bot overkom
in het echt is dat wat minder erg,omdat je dan die blije kop van mij erbij ziet
op internet kun je dat niet zien en lijkt t allemaal wat bozer en botter Clown

maak je eigen er gewoon niet zo druk over joh Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:55

Dat "probleem" hou je toch op internet, zelfs het gebruik van smiley's helpt niet altijd. Er zijn nog mensen die daar overheen kijken of het gewoon niet (willen) begrijpen.

Verder niet je daar vooral niet te druk om maken. Meer als uitleggen (idd bv via PB) kun je niet doen.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:57

Lees mijn onderschrift maar. Ook ik kan soms erg kort en heftig overkomen via het internet (ben soms ook IRL zo, maar daar hoort dan idd een gezicht/mimiek/lichaamshouding bij).
Mensen hebben je te accepteren zoals je bent. IRL en via het internet. Met het verschil dat je IRL gezegde dingen niet terug kunt nemen. Geplaatste berichten kun je tot een uur na plaatsing nog aanpassen. En desnoods helemaal verwijdert worden als je een moddie inlicht.

Je suis Charlie.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 13:03

Ik heb dus in het echte leven ook echt een enorm grote bek
ik vind dat ik me soms nog aardig inhou hier op het forum Haha!
Ik denk dat het karakter van crossmonster en mij het dichtste bij elkaar zit zoals zij dat nu uitlegd.

Cassidy jouw onderschrift is echt super Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bloemetje75, Bullebeest, Cubone, DotBot, ElsbethG, Isabelle98, Jintexx, Malle_meid, Mars, MayoNeighs, Nescio18, Pieke_Gwen, Sanniejtjuh en 219 bezoekers