Wat een weekend!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Wat een weekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 22:14

Ik ben gesloopt, heb vanaf vrijdag t/m nu praktisch niet geslapen. Ik heb echt m`n poten uit m`n lijf gewerkt niet normaal meer. Valt soms echt niet mee om full time college student te zijn, een baan (2 dagen/week) en dan ook nog een stoot lesklanten, en vervolgens heb ik nog twee extra paarden in training en heb ik 14 paarden te verzorgen. En dan natuurlijk m`n eigen paardjes verzorgen en rijden. Normaal kan ik het wel bolwerken maar ik had van de week een paar megazware proefwerken en ik moest ook nog eens een keer naast alles een aantal buitenritten begeleiden (argh toeristen Extreme duivel ) dus het werd echt ff te veel. maar goed, ik mag niet klagen, beetje hard weken ga je niet dood van. En bovendien, hard werken voor m`n paarden heb ik er graag voor over!

Op zaterdagavond (11 uur `s avonds) had ik bijna alles rond voor de dag, moest alleen nog een paar paarden in de wei voeren en een drachtige merrie ophalen die volgende maand is uitgerekend.

Dus ik in het stikkedonker naar de wei (ongeveer twee kilometer vanaf de stal). Ik had de koplampen van m`n auto op het hek laten schijnen zodat ik wat licht had. En daar komt de kudde, inclusief de drachtige merrie al aanrennen. Maar wat rent daar naast de merrie? Een prachtig donkkerbruin hengstveulen! Ik had de paarden voor het laatst gezien erg vroeg in de ochtend en toen was er nog helemaal niks. Nu stond daar een prachtig sterk veulen dat met z`n moeder meerende alsof ie al weken oud was! Tja, ik moest de merrie toch naar de paddocks brengen, want het land is enorm groot (zo`n 20 hectaren). Dus merrie aan het halter en het veulen heeft de hele weg gedraafd! De weg is een en al rots, maar hij ging maar door! Het was een prachtige wandeling. Het was halfvolle maan en toen we langs een meertje liepen scheen de maan erin. Het was doodstil en helemaal niet koud, echt zo`n zwoele nacht. En daar loop je dan met een merrie met een prachtig hengstveulen aan zij. Op zo`n moment kun je wel ontploffen van geluk! Het was al 12 uur `s nachts toen ik ze in de paddok had. Mijn merrie (Clev) en Calvin heel verbaast! Clev dacht even dat ze dubbel zag haha! Het veulen is nl. exact de zelfde kleur als Calvin en heeft exact dezelfde aftekening. Ook lijken hun koppies als 2 druppels water op elkaar. Het enige verschil is dat Calvin langere benen heeft. Het nieuwe veulen is meer gedrongen gebouwd. Maar wat een powerhouse zeg! Kaarsrecht stond ie al op z`n pootjes! Het is dus een halfbroertje van Calvin. Ik was bekaf en ben lekker bij Calvin in het hooi gaan liggen. Clavin legde heel schattig z`n koppie op m`n buik en zo heb ik 20 minuten geslapen. Toen ik wakker werd lag m`n stalkat naast Calvins hoofd ook op m`n buik Lovers
Het nieuwe veulentje lag ook lekker te slapen en toen ben ik maar naar huis gegaan. Zondag weer om 5 uur op en weer een dag van hard werken en weer pas midden in de nacht naar m`n nest. Vandaag ook weer om 5 uur eruit, want ik had een paardrijles ergens nogal ver weg en ik ou heel vroeg rijden zodat ik op tijd terug zou zijn. Anyway, het is nu 2 uur `s middags en nu heb ik pas eindelijk de tijd om ff te bokken! Moest jullie toch ff het blijde nieuws van dit veulen vertellen! Pff, ik ga zomaar ff slapen haha!

[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1779779981 [/img]

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:28

Wow, ik ben wel jaloers op je hoor. Dat lijkt me echt een mega ervaring. Zo door de nacht met een merrie en een veulen. En Pril, je maakt wat mee hoor. Tornado's, zo'n onverwacht veulen. Ga nou maar lekker uitrusten (voor zover dat kan) en genieten van je veulentjes!

Lin.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:01

Ook een gaaf veulen. Lovers
Sterk gebouwd hoor.
Hoe gaat deze knappe gozer heten?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:27

Jeetje wat een verhaal! Is het een hengst of een merrie?Inderdaad een prachtig veulen! Wat kunnen ze je toch verassen he! Ben je nog op zoek gegaan naar de nageboorte? Gewoon om te kijken of hij kompleet was? Of denk je niet dat je die nog kunt vinden? Ik zou als de dood zijn dat er nog wat achterbleven was (de nageboorte niet kompleet was afgekomen)

((aanvulling: ik lees het stukje nog eens door en zie dat het een hengst is...[loopt zichzelf nu uit te kafferen: je moet ook LEZEN, stommerd !])
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 26-03-02 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:56

wat een verassing zeg. maar wel een leuke verassing. Wie hard werkt zal beloont worden klopt nu wel, he?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 06:35

Thanks voor de reacties (ik vul dit forum wel op haha!)

En Cassidy, ik heb niet meer gezocht naar de nageboorte omdat het te donker was, maar de volgende dag heb ik hem gevonden. Was niet zo moeilijk want er zat een hele troep gieren bovenop. Nageboorte was dus niet compleet meer (half opgevroten *LOL* ), maar waarschijnlijk/hopelijk wel geweest. Maar de merrie en veulen zijn superfit en gezond dus ik neem aan dat alles er wel uit is gekomen, anders had ik dat nu wel wat aan de merrie gemerkt.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:16

Wat kan een nacht dan bijzonder zijn. Knipoog Pril dit veulen staat me heel best aan. Mooi compact model. Ik vind het een toppertje. Biretaa was ook zo'n compact en gesloten model bij de geboorte. Ze is nu twee en ik ben er heel blij mee.