Vallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 15:41

hey iedereen.

Ik rijd nu ongeveer 6 jaar en ik ben zo'n 30 keer gevallen (kan iets meer of minder zijn. Wie telt dat nou?)
Rijd ik nu slecht, omdat ik zo vaak gevallen ben? Ik heb altijd op maneges gereden en ben absoluut niet bang voor bokkende en drukke paarden (heb er dus ook veel opgereden) het laatste jaar val ik al veel minder van paarden af. Ik ga BTW best goed zonderzadel rijden (stap, draf, galop en een kleinbeetje springen) dus mijn zit is behoorlijk.

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~


pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:49

tuurlijk rijs je dan niet slecht, ik ben er ook supervaak afgevallen voorla met paarden inrijden.

zelfs een hele goede ruiter valt wel eens van zijn paard

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:51

Ik kan natuurlijk uit dit stuk tekst niet opmaken of jij slecht rijdt of niet. Het ligt natuurlijk ook aan het karakter van de paarden waar je op zit. Ik kende vroeger een paard dat net zolang doorging met maf doen totdat je op de grond zat, graag of niet. En dat was gelukkig niet mijn paard Haha!
Wat ik wel heel knap vind is dat je geen angst hebt!
Vraag eens aan je instructeur wat die ervan vindt. Die ziet je toch het vaakst rijden en kan ook zeggen of je bv een goede balans hebt of niet.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:52

Zelfs Anky valt wel eens Knipoog .

Morgen.
...

Glorie.

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 15:58

Wiesje schreef:
Ik kan natuurlijk uit dit stuk tekst niet opmaken of jij slecht rijdt of niet. Het ligt natuurlijk ook aan het karakter van de paarden waar je op zit. Ik kende vroeger een paard dat net zolang doorging met maf doen totdat je op de grond zat, graag of niet. En dat was gelukkig niet mijn paard Haha!
Wat ik wel heel knap vind is dat je geen angst hebt!
Vraag eens aan je instructeur wat die ervan vindt. Die ziet je toch het vaakst rijden en kan ook zeggen of je bv een goede balans hebt of niet.


waarom ik niet bang ben zou ik niet weten. ik vertrouw de paarden gewoon en heb zowiets van: boeien als ik val dan klim ik er weer op Lachen

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Irisje3
Berichten: 171
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:27

Ik rij 2 jaar maar ben er pas 5 keer er af gevallen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:34

Ik ben in 1 jaar zo`n 30 keer van Arzu gevalle Bloos

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:12

Dat is toch helemaal niet erg! Van vallen en opstaan leer je het!

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 19:25

mallaslover schreef:
Dat is toch helemaal niet erg! Van vallen en opstaan leer je het!


Ik kan nu ook heel goed vallen en opstaan

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

MissFoetsie
Berichten: 844
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:29

Als je gevallen bent, ben je een echte ruiter (tenminste dat is me een x verteld Knipoog of iig iets in die richting)

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:15

ik val niet graag omdat als ik val het altijd ernstig blijkt te zijn, maar toch ben ik er niet bang voor, beïnvloedt alleen je rijden maar.
En er zijn inderdaad paarden die het als uitdaging zien, wat ik ook weer als een uitdaging zie Knipoog

miss you
Uneksia

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:44

Van vallen leer je alleen maar... Knipoog

Ik weet niet hoe vaak ik gevallen ben, maar in die 6 jaar zullen dat er ook heel wat zijn geweest hoor!

    If you can dream it, you can do it ...

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:24

Heranda schreef:
Van vallen leer je alleen maar... Knipoog

Ik weet niet hoe vaak ik gevallen ben, maar in die 6 jaar zullen dat er ook heel wat zijn geweest hoor!


Vind ik ook!! van vallen leer je echt zo veel!! Lachen ik ben ook zoooo vaak gevallen.. maarjah.. ik denk dat je minder bang op je paard zit.. wetend hoe het is om te vallen.. dan als je nog nooit gevallen bent... dan weet je niet wat je kunt verwachten.. en ik denk datje dan wat onzekerder op je paard zit..

'Moonlight Holly'

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:29

ik irjd bijna 5 jaar en ik ben al 5x gevallen. Ik ben tot nu toe blij dat ik niks ergers heb dan een blauwe plek en een heel lief paard Tong uitsteken *ineens*


March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:20

wendygirl schreef:
Als je gevallen bent, ben je een echte ruiter (tenminste dat is me een x verteld Knipoog of iig iets in die richting)


Pas als je er 100 keer vanaf gedonderd bent ben je een echte ruiter. Dat bedoel je of niet Knipoog Verward

"Cruel crazy beautiful world"

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:09

tsja ik en ook zovaak eraf gevallen, maar vaak was het dommie tijd, of ik viel met paard en al, ach ja ik heb de raarste dingen al meegemaakt met dolly.. wat een aparte:D

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:40

In mijn 'pony-tijd' ben ik regelmatig gevallen. Vooral omdat ik het liefst de meest lastige dieren reed. Sinds ik op de paarden over ben gegaan en niet meer voor die handelaar rijdt, ben ik in de afgelopen 3 jaar maar één keer gevallen *klopt af*.

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:20

bij ons op de manege zeiden ze eerst, je kan geen super goede ruiter zijn zonder er ooit afgevallen te zijn, je doet er ervaring van op en je leert er veel van. ik weet er alles van ben ook nu 4 keer gevallen, en een keer heel erg, dat ik naar het ziekenhuis moest, dus je rijd echt niet slecht

gezegde: prins op het witte paard...

'' heb ik het ff makkelijk, k heb 2 in een Haha! ''

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:21

Ik ben eigenlijk niet zo heel vaak gevallen. Stuk of.... 7 keer denk ik? In 8 jaar? Dus dat valt goed mee. En t is ook niet dat ik altijd op rustige paardjes rijd ofzo, ik heb graag wat pittigere paardjes.... Maar kheb gewoon een erg vaste zit en vaak een heeeeeleboel geluk *denkt aan paardje genaamd marion...* hm...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:14

Ik heb geen idee hoe vaak ik ben gevallen, maar het heeft imo niks te maken met goed of slecht rijden. Paardlief hoeft maar 1 beweging te maken waar jij neit op bedacht bent en je kan er al naast liggen. Bij een ander paard kan je weer een hele bokparade uitzitten zonder eraf te vliegen.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:41

oei, dan moet ik maar snel van me pony afvallen Tong uitsteken ben bijna nog nooit gevallen :0
wel heel vaak bijna, maar dan is mijn evenwicht zo goed, dat ik er goed op kan blijven zitten, terwijl ik vele drukke paarden gereden heb.. *LOL*

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:47

Bij ons zeggen ze dat je 7 keer van je paard moet afvallen voordat je een echte ruiter bent. Tong uitsteken Haha! Dus ik moet nog 1 keer vallen *LOL*

Groetjes, Jennifer


krissie1985

Berichten: 3455
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Overijssel nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:32

vallen is echt helemaal niet erg, daardoor word je echt niet slecht, ben ook al vaak gevallen, en ook heel hard, maar ben daardoor niet slechter gaan rijden!

<3 Australian Working Kelpie's Bruno en Rango <3
Towa for always in my heart, miss my lovely girl!

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:39

ik ben in de afgelopen3,5 jaar maar 2 keer van een paard gevallen, maar dat was eigenlijk meer glijden dan vallen

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:19

Pas als je 100x bent gevallen ben je een echte ruiter vertelden ze me vroeger altijd. Ik zit nu ergens tegen de 15 geloof ik, dus heb nog even te gaan Knipoog
Sommigen vallen de eerste 5 jaar 30 keer, sommigen 5 keer of nog minder, ik denk dat het weinig te maken heeft met hoe goed je rijdt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, bora, Dark7, Emj_23, Lauke, laura_estee, Maaike_Ma, Orchideee, Pardoesje, Pastis, shannen6, sterregoud, Syzygy, xSannee, YvonneV en 101 bezoekers