Hoe vaak regent het in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Hoe vaak regent het in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 20:17

Men zegt weleens dat het in Nederland steeds maar weer regent. In de praktijk valt dat best mee. In De Bilt regent of sneeuwt het jaarlijks gemiddeld op 604 uur. Dat gebeurt op 200 dagen met een minimale dagsom van 0.1 mm, waarbij er in totaal 802 mm valt. Op 115 dagen valt er geen druppel op de resterende 50 dagen vallen slechts enkele druppels. Kijken we naar het totaal aantal uren in een jaar (8760), dan regent het bijna 7% van de tijd.
* bron: Weer-scheurkalender, blaadje vrijdag 20 augustus.

Nou als ik dit zo lees, dan blijft het zeker na aftrek van de regen van afgelopen dagen de rest van het jaar droog?????? OK dan!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:21

Ja, ik ga denk ik in de Bilt wonen.
Want als het hier en daar regent, is het altijd hier, en hier en daar zon, is het altijd daar Clown

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:29

Apeldoorn ligt ook heel gunstig wat dat betreft.. soms horen we met de weersvoorspellingen bij het midden, andere keer bij het oosten dan weer bij het noorden en heel af en toe krijg ik de indruk dat de Noordzee net aan de andere kant van de Veluwe ligt.. zoiets van Barneveld aan zee. Haha!
Limburg en Noord-Brabant liggen uiteraard in Belgie want we hebben ook wel eens het weer van het zuiden. Het enige waar we hier geloof ik nooit bij horen is Zeeland.. klopt ook wel want bij mijn schoonouders daar is het haast altijd ander weer dan hier...

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:46

wat dacht je van enschede dan? Wij kunnen hier beter het weerbericht van Duitsland volgen *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:48

Te vaak Verdrietig

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:49

Ik vind ook dat het te vaak regent en altijd als het MOET regenen is het droog,moet het droog zijn gaat het regenen.

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:29

ik vind ook dat het veel te vaak regent..
vooral nu het zomervakantie is Scheve mond

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:33

Hoe vaak het regent?? TE VAAK *LOL* Haha! Tong uitsteken...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 02:19

Ik vind 115 compleet droge dagen nog steeds erg weinig ... geen wonder dat het altijd bewolkt is. Ik blij dat het hier veel minder regent! Cool

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 02:55

Nederland is sowieso een beetje raar land Verward .. Wil je sneeuw met de kerst, dan is de winter TE zacht! Bloos Wil je zon in de zomer, dan is de zomer te koud! Schijnheilig
Ik bedoel, het is niet koud genoeg voor sneeuw, en niet warm genoeg om nou eens ECHT een lekkere zomer te krijgen! *LOL*

Maar het regent idd een beetje veel, zal je zien wanneer iedereen weer naar school moet dat dan de hittegolven uitbreken!! Bloos! Plingat zal wat wezen!!! *..

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:42

Nou daar zal ik als postbode ( die toch echt dagelijks op het weer let!) eens mijn mening op geven: het is waar! Als je echt concreet kijkt naar hoe vaak ik in de regen loop dan valt dat echt wel mee.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:41

Het zijn vaak buien he.. Ik ben het wel met Irish-lady eens.. Vaak dan denk ik o, vandaag in de regen rijden..balen! Maar als ik er dan daadwerkelijk op stap is het toch vaak droog of druppeld het maar een beetje (of zou ik het niet merken omdat ik mijn cap op heb? Lachen )

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:58

Volgens mij moeten we de Noordzee inpolderen! Levert een boel ruimte op om te bouwen en dan krijgen we misschien iets meer een landklimaat i.p.v. zeeklimaat. Nu worden al die buien meteen boven Nederland losgegooid Verdrietig
Word meteen Groot Brittanie ook nog een stuk makkelijker te bereiken...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:54

Het valt echt wel mee met die regen.
Toen mijn verzorgaard verhuisde naar een stal met alleen een buitenbak, was ik bang dat ik heel vaak in de regen zou rijden. Het is in een jaar tijd 2 keer voorgekomen.
Bij mijn nieuwe verzorgpaard heb ik in een half jaar tijd ook maar 1 keer in de regen gereden.
Het lijkt alsof het vaak regent, maar is iedereen alweer vergeten dat we een tijdje geleden een hittegolf hadden?
Elke dag een beetje regen is ook goed voor de tuin. Hoef ik tenminste niet meer elke dag mijn tuin te besproeien.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:06

LuvdaTossa schreef:
Te vaak Verdrietig

Was ook het eerste dat mij te binnen schoot toen ik de titel van dit topic las! Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:13

Nee hoor het regent niet te vaak. De plantjes hebben tenslotte ook water nodig Knipoog .

Het regent alleen te vaak op de verkeerde momenten Haha! .

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:17

heel makkelijk TE vaak

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:24

Kiara schreef:
Was ook het eerste dat mij te binnen schoot toen ik de titel van dit topic las! Haha!


Mij ook Haha!

Te vaak dus Boos!

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:32

Hoe vaak regent het in Nederland?

.....altijd? Schijnheilig
Een idee.... een schuifdak aanleggen boven Nederland. Haha!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 19:57

toscana schreef:
Volgens mij moeten we de Noordzee inpolderen! Levert een boel ruimte op om te bouwen en dan krijgen we misschien iets meer een landklimaat i.p.v. zeeklimaat. Nu worden al die buien meteen boven Nederland losgegooid Verdrietig
Word meteen Groot Brittanie ook nog een stuk makkelijker te bereiken...

Doe maar meteen tot Ierland aan toe, kan ik daar ook eens knap heen. Vroeger fietste ik elke dag naar school heen en terug en het viel ook best mee hoe vaak/weinig we een regenpak echt moesten aantrekken. Ik werd alleen een beetje gek van het weer van afgelopen week Boos! . Geluk bij een ongeluk ben ik nu even paardloos, maar anders sta je wel te soppen Haha! .