Mijn 1e schooldag *paardenhouderij*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn 1e schooldag *paardenhouderij*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:30

Nou vandaag had ik mijn 1e schooldag!
We krijgen alleen les op een manege! Veel praktijk lessen met de paarden! De theorie lessen krijgen we in de kantine! Dus ik heb mijn school gewoon op een manege! Echt gaaf gewoon! Het is een BBL opleiding dus ga 1 keer per week naar school! De rest van de dagen ga ik werken op een manege hier in de buurt!
Ik ben zo blij dat ik eindelijk een baan + leuke opleiding in de paarden wereld heb! Ik heb wel door gekregen dat de aanhouder wint!
Het was namelijk niet makkelijk een betaalde baan te vinden met paarden!
Mijn 1e dag was dan ook zeker geslaagd!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:42

cool zeg
wat heb je moeten doen op den eerste dag?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:43

Echt gaaf Haha!
Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:19

leuk! Ik heb ook paardenhouderij gedaan... wij hebben het eerste jaar alleen niet veel meer geleerd als "hoe poets ik een paard".... pff dat had ik al in de penny geleerd...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:45

Gaaf Haha! Veel plezier met de rest van je opleiding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:07

Debo schreef:
leuk! Ik heb ook paardenhouderij gedaan... wij hebben het eerste jaar alleen niet veel meer geleerd als "hoe poets ik een paard".... pff dat had ik al in de penny geleerd...



Wahahah nee wij krijgen wel iets meer dan dat! We gaan leren hoeven bekappen en we krijgen techniek ( wel de paarden richting is Knipoog )
En toileteren ( dat kan ik al maarja Tong uitsteken ) paarden keuring klaar maken en nog veel meer Lachen
2e jaar gaan we meer rijden enzo
Heb er wel vet zin in Lachen

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:24

wauw zeg! Wil ik ook wel gaan doen Haha! Alleen is de dichtbijzijnste "paardenschool" twee provincies vandaan Boos! Maar de opleidingen die ik later ga doen (paardenhouder en manegehouder-africhter) mag je pas meedoen als je der 18 bent. Nou ja nog even wachten voor mij he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:25

Cinnepin schreef:
Nou vandaag had ik mijn 1e schooldag!
We krijgen alleen les op een manege! Veel praktijk lessen met de paarden! De theorie lessen krijgen we in de kantine! Dus ik heb mijn school gewoon op een manege! Echt gaaf gewoon! Het is een BBL opleiding dus ga 1 keer per week naar school! De rest van de dagen ga ik werken op een manege hier in de buurt!
Ik ben zo blij dat ik eindelijk een baan + leuke opleiding in de paarden wereld heb! Ik heb wel door gekregen dat de aanhouder wint!
Het was namelijk niet makkelijk een betaalde baan te vinden met paarden!
Mijn 1e dag was dan ook zeker geslaagd!


ik snap dat je blij bent, maar dit is iets té Bloos Haha!

maar veel plezier!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:33

Leeuk zit je op het groenhorst in Barneveld?
Ik zit nu in het tweede jaar paardenhouderij Bbl daar in iedergeval Lachen
Wij hadden ook het eerst jaar bijna het hele jaar les op manege de Burght en idd gingen we eerst leren hoe poets je,hoe zadel je op,hoe leg je een deken op,hoe haal je jou paard uit de stal,hoe zet je hem in de wei Gaaaap dat was wel wat minder maar richting het eind van het jaar gingen we wat over ziektes en longeren dat was wel leuker Lachen.Dit jaar ga ik rijden,de orun kan je doen,verder met het longeren en trailerladen Lachen

pepijntje
Berichten: 117
Geregistreerd: 28-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:02

Lijkt me erg leuk voor je !
Hele dagen met paarden kunnen bezig zijn ... *zucht*

...En je hebt klasgenoten met dezelfde intresses ( mis ik soms wel Knipoog )

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:03

He, een klasgenootje. Haha!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:52

He chipike wordt jij africhter van manege-houders Knipoog ? Strak plan soms zijn ze echt te onstuimig Schijnheilig
Hyper!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:15

leuk! Lachen
nog veel plezier en succes met je opleiding verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:20

Cinnepin schreef:
Wahahah nee wij krijgen wel iets meer dan dat! We gaan leren hoeven bekappen en we krijgen techniek ( wel de paarden richting is Knipoog )
En toileteren ( dat kan ik al maarja Tong uitsteken ) paarden keuring klaar maken en nog veel meer Lachen
2e jaar gaan we meer rijden enzo
Heb er wel vet zin in Lachen


ja dat heb ik ook allemaal gehad maar allemaal in het 2de jaar t eerste jaar was zoooooooooooooooooooooo saai Dromen

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 07:49

Jeps debo mijn eerste jaar was ook erg saai wel lekker makkelijk Tong uitsteken,dit jaar wordt veel leuker volgens mij Haha!

zadel

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:20

ik wil ook heel graag met paarden gaan werken en een betaalt baan hebben mag ik vragen waar jij zit op die manege want het is zeker moeilijk om een baan te vinden met paarden en dan ook nog eens betaalt krijgen en hoe duur is zo opleiding eigenlijk Lachen

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:35

ik begin woensdag ook met paardenhouderij maar niet op een manege gewoon op school Tong uitsteken t eerste jaar zal wel heel saai worden maar heb er wel super veel zin in Lachen