eindelijk weet ik wat er met me merrietje is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

eindelijk weet ik wat er met me merrietje is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 10:46

een maandje geleden begon me paard kreupel te lopen. dan was het weer heel erg en daarna was het minder en daarna zaten er ook stukken tussen dat ze echt helemaal perfect liep. ik was al bij een andere veearts geweest, maar dat ging allemaal niet zo best. ze hadden gezegd dat romana hoefkatrol had (nummer 3) ik vond het al raar, omdat ze alleen een buigproef en fotos hadden gemaakt, maar hoe kan je nou een foto maken als je niet eens waar het zit Verward dus ik dacht: laat maar gaan, het zal wel goed zijn, (dit was vorig jaar april.) paar maanden goed gelopen en daar kwam het weer, romana weer kreupel. ze heeft een spuit gekregen en liep daarna de sterren van de hemel. na een paar weken zelfs liep ze al weer slecht. nu was ik het echt zat en maakte een afspraak met een veterinaire kliniek.
we kwamen daar aan en we moesten ff heen en weer draven en ja hoor, de veearts zag meteen dat ze rechtsvoor kreupel was. hij dr been ingespoten met verdoving en het bleek net onder de knie te zitten, want toen liep ze 100% zuiver. okeej, fotos gemaakt, en wat denk je: helemaal geen hoefkatrol 3, daar was helemaal niks mis mee, maar ze heeft dus een chronische ontsteking van het aanhechtgewricht.
ik wist niet eens wat het is, dus ik maar vragen stellen. als het nou in dr achterbeen was, moest ik dr laten inslapen, dus het is best erg.
nou, nu moet ze dus wel tot 29 september op stalrust, en ze mag er absoluut niet uit. zodat het bot weer kan genezen. 27 september moet ik weer terug komen en dan kijken ze of het beter is geworden, aan de hand van een echo.

ik loop nu al een jaar met een onzuiver paard en ben nu hartstikke blij dat ik nu weet wat het is en dat het goed gaat komen en dat ik me wedstrijden weer kan oppakken, wat net zo goed ging.


hebben jullie wel eens van een ontsteking van het aanhechtgewricht gehoord? en wat is jullie ervaring daarmee?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:17

ik heb nog nooit van zoiets gehoord maar ik ben blij voor je dat je eindelijk weet wat er met je paardje mis is en dat het goed komt !

ik wens je veel succes verder met je paardje

groetjes

a dog is for life not just for christmas

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:21

ik heb er ook niet van gehoord maar ben blij voor je dat het goed gaat komen! trouwens ik zie dat je jarig bent GEFELICITEERD!!!!!!!!

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 17:10

rossebol schreef:
ik heb er ook niet van gehoord maar ben blij voor je dat het goed gaat komen! trouwens ik zie dat je jarig bent GEFELICITEERD!!!!!!!!


thnx, eindelijk 16 Haha!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 07:58

hebben anderen hier weleens van gehoord?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 10:59

weet niemand iets over een ontsteking van het aanhechtgewricht?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:23

Ik heb zelf deze vorm van onstekingen in mn polsen, natuurlijk is het bij een mens anders dan bij een paard, maar enige overeenkomsten zijn er wel.
Alleen lopen paarden op 4 benen en ik niet op mn polsen en daar zit ook net het grootste probleem voor een paard is het moelijk om zn benen te ontlastten, rust is een goed medicijn hiertegen, maar ook weer niet teveel want dat maakt je weer stijf, belangrijk is daar een balans tussen te zoeken.

Je zegt dat het een chronische ontsteking is dan is er dus geen kans op volledig herstel (wel op verbetering), maar uit het laatste gedeelte van je verhaal maak ik op dat je paard weer kan genezen dat stukje snap ik niet helemaal.

Rust (evt in het begin volledig, daar heb ik vraagtekens bij) en later bij gebleken verbetering lichte beweging en medicijnen is voor zover ik weet een goede therapie.

Ik hoop voor jou en je paard dat ie snel weer hersteld en dat jullie weer wedtrs kunnen gaan rijden, maar de kans dat het weer net zo wordt (bewegingen) als daarvoor is gering.

Succes!

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:29

Het klinkt als artrose eigenlijk, heeft hij dat niet genoemd?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:04

ja ik ken het wel en is idd lastig te genezen. dus heel voorzichtig zijn als ej weer wat mag doen. ik zou er langer de tijd voor nemen dan dat je geadviseerd worden. Anders zit je er zo weer mee.succes met je paardje

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 09:04

Blossomm schreef:
Het klinkt als artrose eigenlijk, heeft hij dat niet genoemd?

nee, het is absoluut geen artrose en ook geen hoefkatrol enzo. die peesjes waren allemaal prima

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 09:06

cissie schreef:
Ik heb zelf deze vorm van onstekingen in mn polsen, natuurlijk is het bij een mens anders dan bij een paard, maar enige overeenkomsten zijn er wel.
Alleen lopen paarden op 4 benen en ik niet op mn polsen en daar zit ook net het grootste probleem voor een paard is het moelijk om zn benen te ontlastten, rust is een goed medicijn hiertegen, maar ook weer niet teveel want dat maakt je weer stijf, belangrijk is daar een balans tussen te zoeken.

Je zegt dat het een chronische ontsteking is dan is er dus geen kans op volledig herstel (wel op verbetering), maar uit het laatste gedeelte van je verhaal maak ik op dat je paard weer kan genezen dat stukje snap ik niet helemaal.

Rust (evt in het begin volledig, daar heb ik vraagtekens bij) en later bij gebleken verbetering lichte beweging en medicijnen is voor zover ik weet een goede therapie.

Ik hoop voor jou en je paard dat ie snel weer hersteld en dat jullie weer wedtrs kunnen gaan rijden, maar de kans dat het weer net zo wordt (bewegingen) als daarvoor is gering.

Succes!


de veearts had gezegd dat ik 6 weken rust moet hebben. ze staat nu al 2 weken en moet er dus nog 6. hij zei dat het wel weer goed kwam, maar dat ze nu eenmaal veel rust nodig heb om te kunnen genezen.

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:01

Hopelijk gaat de goede kant op met je paardje,

Succes en Sterkte samen!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 17:14

cissie schreef:
Hopelijk gaat de goede kant op met je paardje,

Succes en Sterkte samen!


dank je

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:35

Fijn dat je weet wat het is en sterkte met de genezing. Dit kan overigens best lang duren: aanhechtingen zijn kwetsbaar en herstel duurt vaak lang. Maar goed, je weet nu tenminste wat het is en super dat het goed komt.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 09:59

ja idd, ben zeker blij dat het goed komt, maar dat zal wel erg lang gaan duren. maarja, daarna kan ik het trainen weer lekker oppakken en weer gaan starten. ben benieuwd hoe het dan gaat? want ze liep de laatste wedstrijden natuurlijk ook onregelmatig en ze zal er nu geen last meer van hebben en misschien loopt ze dan ook weer beter Lachen maarja....tis allemaal afwachten tot 27-9, dat is de dag dus waarop ik hoor of ik het weer kan oppakken of dat ze nog langer op rust moet Boos!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 09:52

yessss..... nu mag ik 2x daags 10 min. stappen voor 2 weken. daarna 2 weken 2x daags 20 min. stappen en dan moet ik weer terug komen voor een nieuwe echo

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:27

Je hebt weer vooruitgang geboekt, ga zo door

onderschriftloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, Googlebot, GrapeshotBot, Jacquelinee_ en 31 bezoekers