Kopstoot gehad; avondje tandarts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Kopstoot gehad; avondje tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 23:07

Ik heb daarstraks een ongelukje gehad met Gaika, mijn (af en toe)-bijrijdpaard, een volbloed van 1.76m: ze stond vast op de poetsplaats buiten en ik had het zadel er al op gelegd. Terwijl ik stond te wachten tot er een stalgenoot zou komen (ik wilde niet gaan rijden terwijl ik alleen was omdat het niet de makkelijkste is soms), wilde ik vast het hoofdstel in doen. Ik wilde net het halster afdoen toen Gaika ergens van schrok en keihard ging hangen. Ik kreeg het touw zo snel niet los (geen paniekhaak Scheve mond ), dus ik wilde vlug aan de kant springen voor het geval het touw zou knappen. Helaas was ik niet snel genoeg... Gaika kwam met een rotklap los en zwaaide met een rotvaart haar hoofd naar links. Vol in mijn gezicht...

Ik voelde meteen dat het mis was en het bloedde als een rund. Ik was een voortand kwijt met wortel en al, maar kon niet zien wat er verder voor schade was. Gelukkig kwam net een stalgenoot aanlopen, dus we hebben het paard laten lopen, die is door een andere stalgenoot opgevangen, en we zijn als een haas naar het ziekenhuis gereden, met de tand los bij ons.

Daar konden ze niks doen zeiden ze, we moesten maar naar de tandarts. Nou zaten we in Geldrop en mijn tandarts zit aan de andere kant van Eindhoven. Ik kon zo niet op het nummer en adres van die man komen, en de verpleegster in het ziekenhuis kon het ook allemaal niet vinden. Een tandarts in Geldrop wilde ons niet helpen, ik moest maar naar mijn eigen tandarts gaan Scheve mond . Nou moet een tand er eigenlijk binnen een half uur weer in zitten. Even na 19 uur was ie er uit, en pas tegen achten hadden we eindelijk een Eindhovense tandarts die me wilde helpen. Dat was ook gelijk een hele lieve vrouw Lachen en ook een hele lieve assistente Lachen .

Zij hadden er geen goed woord voor over dat ze in het ziekenhuis niet in elk geval de tand vast terug gezet hadden en me daarna naar de tandarts hadden gestuurd. Ze hadden de tand wel in de (koffie)melk gelegd, maar dat was dan ook alles en het had ook nog 25 min. geduurd voor ze een tandarts hadden gevonden. Het is echt niet te geloven dat er 's avonds niet gewoon heel snel een nooddienst bereikbaar is en ik vind het nog vreemder dat ze in het ziekenhuis niet eens weten wie er dienst hebben.

Mijn andere voortand bleek ook helemaal los te zitten, die viel er nog net niet uit, en mijn hoektand zat ook los. Ze hebben die ene tand teruggezet en de hele boel gefixeerd en gespalkt. Ik moet nu zo snel mogelijk naar mijn eigen tandarts voor een zenuwbehandeling, anders wordt de uitgevallen tand zwart en over 4 weken mag de spalk er uit.

Het is nu maar afwachten of de tand weer vast groeit, anders zal er een implantaat of iets dergelijks in moeten.

Het doet nu in elk geval behoorlijk zeer. De pijn trekt van mijn bovenkaak/tanden naar mijn neus, die aanvoelt of ie gebroken is, en ik heb flinke hoofdpijn van die knal. Er is ook een ondertand door mijn lip gegaan, dus ik zie er ook nog eens geweldig uit zo dik als dat geworden is Bloos! .

Maar goed, het had veel erger kunnen zijn Haha! .


_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:08

Jeetje dat is niet mis zeg! Hopelijk komt alles weer goed!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:11

He gatver, wat een naar ongeluk Scheve mond.

Veel beterschap en sterkte Ach gut.

Hopelijk blijven je tanden goed zitten nu Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:12

Aw aw aw
heb al pijn in jouw plaats
heb je geen pijnstillers oid meegehad?
ik zou zeggen, neem en sterke pijnstiller,
of drink een glaasje sterke alcohol (of 2 of 3 Haha!) maar dat zal pijnlijk zijn denk ik
en kruip gauw in je bed en probeer te slapen, dan voel je geen pijn Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:19

Oeh, dit moet ik me niet te sterk visualiseren *brrrr....*

Sterkte!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 23:23

Dank jullie wel Lovers . Ik hoop inderdaad ook maar dat mijn tanden nu blijven zitten, ben toch al niet zo gek op de tandarts Scheve mond . Pijnstillers heb ik niet gekregen, wel antibioticum en een of ander spoelmiddeltje.

Mayo, ik word nog misselijk als ik terug denk aan die klap, dus ik kan me voorstellen dat jij er niet te veel over na wilt denken *LOL* .

Ik moet morgen ook maar even uitzoeken hoe het zit met de verzekering. Ik moest nu al € 125,- betalen, wat op zich erg meeviel, maar er komt nog veel meer bij...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:27

ik leef met je mee. ik heb ook heel veel pech met mijn tanden gehad. ik heb vier tanden afgebroken. door een val van mijn fiets en een keer toen ik nog op de manege reed en de persoon voor me zijn stijgbeugels niet goed had opgestoken. die kreeg ik dus tegen mijn tanden. en een keer een tand los omdat er ook een hoofd van een paard tegenaankwam. 1 troost bij mij is het ook goed gekomen. veel sterkte in ieder geval!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:32

Sterkte hoor, hoop dat de pijn minder wordt en dat de tanden blijven zitten.

And then she realized nothing would change...

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:43

tjeetje das niet mis! veel sterkte!

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:28

ojee Gwen klinkt erg pijnlijk... Sterkte!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 01:03

Auw Scheve mond Wat ontzettend balen zeg!
Een gewone pijnstiller, mag je die niet hebben?

Sterkte.

זכור

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 01:19

Lijkt me eerlijk gezegt stug, maar goed, ik weet uit ervaring dat asprientjes in zo'n geval weinig nut hebben.

Gwen, beterschap... Hoop voor je dat ze er nog op tijd bij waren!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 02:33

Jeetje, wat een naar ongeluk. Misschien kan je morgen de tandarts bellen als de pijn toeneemt. Hebben ze in het ziekenhuis wel even gecheckt of je je kaak/neus niet hebt gebroken, of is dat allemaal in orde?

In ieder geval heel veel beterschap gewenst. Ach gut

Kerstmuts

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 06:56

Auwiieee..HEEL veel sterkte..Hoop dat je er neit al te veel last van hebt gehad vannacht..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:52

Potverdorie, dat doet flink zeer, lijkt mij.
En wat een onzin, dat er niemand is die die tand terug wil plaatsen, lang leve de Nederlandse medische sector.

Ik duim voor je, dat je tand goed aangroeit.

Toos paardloos

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:05

Ik vind het ook echt belachelijk dat ze je in het ziekenhuis niet hebben geholpen. In een beetje ziekenhuis werkt nl een kaakchirurg en die kunnen dat OOK!!

Heel veel sterkte met het herstel, hopelijk blijft alles mooi op z,n plekkie staan.
Volgens mij wordt zoiets door de verzekering vergoed!

XANTHA


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:22

Ach jee wat pijnlijk zeg!
Ik wens je heel veel beterschap Ach gut

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 08:27

De verpleegster (of hoe noem je zo iemand, arts-assistente ofzo?) wilde de kaakchrirug in het ziekenhuis niet inschakelen. Prima, fijn, best, maar zorg dan dat je een lijstje met dienstdoende tandartsen paraat hebt voor dit soort noodgevallen. Je kunt met alle noodgevallen in het ziekenhuis terecht, maar als je tand eruit ligt moet je het zelf maar uitzoeken .

Ik werd echt een beetje giftig toen ik daar zat te wachten en te wachten. Verpleegster: "Er is helemaal geen reden tot paniek, hoor, je moet gewoon geduld hebben". Ik stond echt op ontploffen en mijn stalgenote ook. Iedereen weet dat er ontzettend veel haast geboden is met het terug zetten van een tand en ik zit er maar mooi mee als hij niet blijft zitten Stoom uit je oren .

Pijnstillers zal ik vast wel hebben mogen pakken, maar ik betwijfel of die echt geholpen zouden hebben bij zo'n dreun. Ik ben gewoon lekker in bed gekropen en heb best nog lekker geslapen (ben maar een keer of tien wakker geweest *LOL* ). Poes voelde duidelijk dat er iets mis was, want ze heeft de hele nacht tegen mijn wang aangelegen Lovers .

Ik ga straks toch maar even naar mijn werk en dan weer lekker naar huis. Paar daagjes rustig aan doen en dan is het wel weer ok .

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:49

ai dat klinkt behoorlijk pijnlijk!!!

Veel beterschap ermee en ik hoop voor je dat alles goed komt!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:58

zoooooooooooo dat doet zeer. maar wat ernorm belachelijk dat je niet werd geholpen in het ziekenhuis, en dat je daarna andere tandartsen je niet willen helpen, maar goed dat je die ene tandarts vond. Doet het nog erg zeer???
***als je tand uit je mond valt door iets bewaar hem dan in je mond, of in een glas melk***
Maar ja als jij met allemaal bloed en een zere mond loopt, doe je hem ook niet in je mond bewaren logies.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:03

Jeetje wat een verhaal!
Sterkte Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 09:05

Heb er inderdaad totaal niet aan gedacht om hem in mijn mond te bewaren Bloos! en melk hadden we niet op stal. In het ziekenhuis hadden ze alleen koffiemelk, dus hadden ze hem daar maar in gedaan.

Het bloedde inderdaad wel nogal, en ik kon mijn mond bijna niet dicht krijgen met die opgezwollen lippen Clown .

Echt pijn doet het gelukkig niet, het is meer een rotgevoel. Ontbijten is wel echt vervelend en pijnlijk, omdat je steeds met je tong tegen je voortanden drukt.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:06

Mayo schreef:
Oeh, dit moet ik me niet te sterk visualiseren *brrrr....*

Precies Scheve mond

Jemig Gwen dat moet zeker een flinke dreun zijn geweest.
Gaika is tenslotte ook niet een van de kleinsten Knipoog
Hopelijk valt het verder met de pijn wel mee de komende dagen en blijft nu alles op z'n plek zitten.

Sterkte!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:08

oooh Gwen wat een pech zeg! je had idd naar de nooddienst van de tandartsen gemoeten. die tandarts in geldrop zat al fout hij had je moeten helpen in zijn dienst.Dit zijn idd net niet de ernstige gevallen waarvoor de kaakchirurg komt.
Is die tand tijdens jouw vervoer na het ziekenhuis droog geworden?Dan vrees ik dat de kans dat hij vastgroeit echt heel erg klein is.

je zal van de tandarts vast al veel adviezen mee gekregen hebben maar bijt niets af zoveel mogelijk met rust laten dus snijd alles in stukjes ook je brood.Heb je ook een speolmiddel meegekregen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 09:24

Ik heb een spoelmiddel meegekregen, Perio-Aid (chlorhexidine) zonder alcohol. De tand is inderdaad droog geworden tijdens het vervoer Huilen . Mijn stalgenote had 112 nog gebeld omdat ze helemaal in paniek was en niet wist wat ze moest doen. Was wel fijn geweest als ze daar gezegd hadden dat we de tand nat moesten houden Scheve mond . Zelf was ik echter ook niet zo helder van geest, mijn mond en hoofd deden echt gruwelijk zeer.

Iets afbijten was ik zeker niet van plan, dat gaat niet eens zo. 's Morgens eet ik meestal een Kellogs-achtig ontbijtje, dat kun je zacht laten worden in de melk (lust ik dan normaal gesporken echt niet, maar nu wel! ), en voor de rest maak ik alles maar gewoon fijn. Denk dat ik vanavond een maaltijdsoep maak in de blender *LOL* .

Nou ja, we zien wel, het leed is nu toch al geschied...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bamisalami, belle_boef, boyca, carina, DDD3, dezzie, Eeeeeeeeef, egnie, jildou1979, Mjelleke, Mo_Noah, Nanu, Oehlala, Polarize, Vagabondo, xbkbx, Yom en 86 bezoekers