"Hard Keeper" bij vermagering iemand ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

"Hard Keeper" bij vermagering iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 23:31

Mijn paard heeft nu binnen een half jaar twee keer zware koliek gehad, (inclusief opname in de kliniek). Nu heb ik een paard, zo mager dat de gemiddelde pennymeid acuut de DB belt. Nu heeft mij DA een supplement mee gegeven dat heet “hard keeper”. Dit moet de darmflora stimuleren en zorgen dat het paard meer voedingstoffen uit het voer haalt. Het bevat ook makkelijk verteerbare vetten die ook zorgen voor gewichtstoename. Je geeft er 1 keer per dag ongeveer een espresso kopje van (zo groot is het maatschepje).
Maïsmeel werkt op zich ook wel maar mijn DA vind dat het fosfor en eiwitgehalte hierin niet optimaal is voor mijn paard. Ik heb zelf nog nooit van het supplement gehoord, heeft iemand hier ervaring mee??

Misschien willen jullie dat ik bijhoud wat voor resultaat ik ermee heb. Of heeft iemand ervaring hiermee ik hoor het heel graag!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:41

Ik heb het ook een tijdje bijgegeven bij mijn merrie. Ze was ook vrij mager geworden, ze had een veulen aan de voet en bij de geboorte had ze een zenuw die half afgestorven was. Dus ze heeft het een periode heel moeilijk gehad. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb ze hier niet dikker van zien worden maar ik denk ook dat dat kwam omdat het veulen nog vrij veel zoog. Ik heb ze pas zien veranderen vanaf het moment dat het gras terug begon te groeien...

Ik denk wel dat het vrij goed moet zijn, mag ook wel voor die prijs, ik dacht dat het wel vrij duur was...

Ik ben helemaal gek van mijn 2 lieverds

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 23:05

bedankt ! heb je behalve de wei ook andere dingen extra gevoerd?

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:15

Je zou eventueel ook pulp kunnen bijvoeren. Dit zijn brokjes die je een tijdje in water moet laten wellen. Je moet alleen wel oppassen dat ze het niet droog eten ivm opzwellen in de buik. Maar het werkte bij mijn paardje geweldig na een moeilijke periode.

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:27

Inderdaad, pulp is ook een dikmaker, ook zemelen naar het schijnt. Zou je paardje vooral ook zoveel hooi geven als hij opkan. Misschien nog een goeie scheut maisolie over het voer...

Misschien is Hartog Lucerne ook een goeie oplossing. heerlijk voer verrijkt met melasse.

Ik ben helemaal gek van mijn 2 lieverds


ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:47

ook grasbrok, wel weken in water.
schijnt ook erg goed te zijn voor magere paarden

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:35

Hey jongens bedankt!
Die grasbrok daar zal ik ook eens naar vragen. maisolie kan ikook wel proberen. Ze krijgt als ze weer hersteld is inderdaad zoveel hooi als ze op kan nu moeten we het voeren eerst rustig opbouwen vanwege die koliek.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:58

Heb een tjd weight builder van de paardendrogist gebruikt. Leuke duurder emmer maar helaas niet het geweeste resultaat.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 14:22

ja dit is ook mega duur spul maar ik heb het van mijn arts .. ik probeer het wel maar ik geloof meer in gewoon goed voeren dan in een supplement denk ik .. ik zal het wel zien..

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Kayleigh__, SemrushBot en 68 bezoekers