Scheren/ Dekens..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik wil geen wintervacht, wat te doen..?

scheren..scheerapparaat huren
2 (28%)
scheren..scheerapparaat kopen
Geen stemmen
dekens opdoen
5 (71%)

Totaal aantal stemmen: 7


Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Scheren/ Dekens..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:03

Ik zit met een probleem.. Ik wil mijn paard onthouden van een wintervacht in de winter omdat ik iedere dag intensief rijd.. Wat is nou de beste oplossing.. Moet ik scheren? Want dan moet ik eerst de hele vacht aan laten groeien.. Als ik dekens opdoe (wat ik vorig jaar heb gedaan) groeit er nog steeds haar op de buik/ nek en benen.. net de plaatsen waar ik het niet wil... maar dit is een stuk goedkoper.. ik zit in tweestrijd wat doen jullie.. en als je dekens gebruikt in welke maand moet je die dan op doen..?(mijn paard begint nu al te verharen Scheve mond )

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:25

Tja, lastig is zoiets, ik heb net zo'n zelfde soort topic geopend Haha!
Ik had vorig jaar een Fries, die scheren vind ik lelijk want dan worden ze zo vaalbruin, het is daarentegen wel gemakkelijk Tong uitsteken

Ik ben toen al halverwege augustus begonnen met een dunne regendeken en dit heb ik steeds iets opgebouwd, door eerst een onderdeken eronder, vervolgens alleen een dikke waterdichte winterdeken en tot slot heb ik in die heel koude periode een onderdeken onder die dikke winterdeken. Nu moet ik er wel bijzetten dat deze Fries pas in november 's nachts op stal kwam en helaas heb ik niet al het haar kunnen tegenhouden, maar het was dan ook haar eerste winter met een deken.
Dit jaar pak ik het denk ik weer zo aan, alleen heb ik nu een wpn'er, dus als het echt mis gaat kan ik hem altijd nog scheren, maar dat wil ik graag voorkomen, dus volgende week gaat er denk ik de regendeken op

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:34

Ja ..ik heb ook een KWPNér.. en scheren daarbij vind ik wel erg mooi staan

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:48

Ja, vind ik ook, althans meestal Knipoog
Sommige vosjes worden er zo vaal van, de mijne gelukkig niet toendertijd Cool Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:58

Ik scheer deze winter, we hebben buitenstallen en is een wintervacht praktisch onmogelijk te voorkomen. Maar ik leg ook voldoende dekens op, vooral als ze geschoren is. Zodat ze niet binnen een week weer in dezelfde vacht zit of kou hoeft te lijden. Ik begin wanneer het aardig afkoeld. Nu de nachten erg afkoelen leg ik een dunne zomerdeken op.

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:18

We scheren niet meer.. vorig jaar voor het eerst geschoren, maar niet goed bevallen
Ze bleek heel gevoelig te zijn en waar de deken in de manenkam rustte is het helemaal open gegaan. Met een schuimpje eronder goed genezen, maar daardoor paste de deken bij de borst weer niet goed en ging dat schuren. Ze raakte er heel geirriteerd van en als je bij haar borst wreef was het gevoelig en schoten haar oren naar achteren.

Volgende week ga ik er ook een regendeken opleggen. En hopen dat de haren zo minimaal blijven met het opbouwen van een dikkere deken.