normen en waarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:37

draumpje schreef:
maar ik bedoel dus het vastbinden van bejaarden aan stoel of bed
en het van de wereld mediceren ,
gooi er maar genoeg medicatie in , dan zitten ze vanzelf de hele dag duf op de stoel


Dat is natuurlijk nooit leuk, maar ik kan me wel indenken dat het in sommige gevallen nu eenmaal niet anders kan.
Ik heb stage gelopen in een ziekenhuis en daar kwam ik idd ook af en toe iemand tegen die vastgebonden was.
Waarom?
Voor hun eigen veiligheid: die mensen beseften niet waar ze waren, ze konden elke moment opstaan en gaan lopen en niet meer weten waar ze terug heen moesten en zichzelf onbewust in gevaar brengen.
Wat doe je dan, als je in een ziekenhuis werkt, waar je onmogelijk constant verpleging naast het bed kan hebben (wat dan ook alweer erg lijkt op het 'gevangenenbewaken' )
Ik vond het echt verschrikkelijk om ze vastgebonden te zien, maar ik dnek dat het nog erger is als ze zichzelf heel erg verwonden, of nog erger, juist omdat ze niet vastgebonden zijn...
Het is kiezen tussen twee kwaden in sommige gevallen.

En de overheid de schuld geven is wel erg gemakkelijk...
Die kan ook niet alles oplossen he??
Wat is er mis met meer geld betalen voor ziekteverzekering?
Vergeet niet dat in veel landen zelf nog niet eens iets bestaat als ziekteverzekering!!
Er zijn altijd dingen die te verbeteren zijn, maar om nou alles zo zwartgallig in te zien lost ook niets op hoor..

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:51

Wij blijven nou eenmaal de melkkoe en de parasieten zullen er ook wel blijven.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:28

Malibu misschien lukt het tegen de tijd dat je minder wilt gaan werken wel.. economie lijkt aan te rekken dus wie weet.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:35

Dat is ook best paradoxaal he, balkenende cs krijgen de slechte economie voortdurend als een van de kritiekpunten op hun bord. Nu lijkt het wat aan te trekken, maar daar hoor je niemand positief over. Nogal een eenzijdig beeld imo. Of allebei voor zijn verantwoording, of geen van beide, maar niet zoals het nu gebracht wordt in Nederland.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:39

Tuurlijk zo gaat dat toch in de politiek? Bij volgende verkiezingen word het CDA afgerekend op de bezuinigingen en degenen die dan in de regering komen kunnen mooi weer spelen van de herstelde economie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:38

ik kwam de opmerking normen en waarden begin bij jezelf tegen
nou idd , ben ik met je eens
ik ga geen mensen op bed leggen die nog niet willen , maar die dat moeilijk aangeven
jij bent dement , je hebt niets meer in te brengen
als iemand dement en loperig is zijn er andere en betere oplossingen dan iemand vast te zetten aan de stoel
je bent verdomme toch geen erfhond

maar als een regering durft te prediken over bepaalde dingen
zoals normen en waarden
en zichzelf daar dus absoluut niet aan houden
sorry , dan heb ik mijn zakken alweer vol

oma loopt te veel , bind maar vast

betalen voor ziektekosten , geen probleem
maar mensen dus de middelen afnemen om eruit te gaan, zodat ze achter de geraniums weg mogen teren
sorry

bezuinigen , prima
begin maar eens met een eerlijker deel mee te betalen aan al dat europa gezeik (ja ik ben ook tegen globalisering)
doe het leger maar wat minder bommendroppers etc(ja ik ben anti oorlog, oorlog voeren voor de vrede, ja hoot heel logisch :J )

doe de politici lonen ook maar bevriezen

de bevolking de banketstaaf , politici ook de banketstaaf

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:59

Om te beginnen: Ik ben het er absoluut mee eens dat er te weinig geld aan de zorg wordt uitgegeven. Of het daarbij nou om ouderenzorg gaat, thuiszorg, zorginstellingen voor gehandicapten, ziekenhuizen of wat dan ook.. er is te weinig geld voor!
Dat er wat mij betreft bezuinigd mag worden op de in verhouding tot andere landen absurd hoge bijdrage aan Europa heb ik al eerder in dit of een ander forum gezegd (kan ook in die over Balkendende blijven of weg staan) evenals op andere buitenlandse uitgaven.

Maar we moeten als Nederlanders ook eens naar onszelf kijken. Als er ergens anders op bezuinigd word is het ook zelden goed want er zijn (bijna) altijd wel belanghebbenden die het er niet mee eens zijn. Als er plannen zijn de belasting te verhogen staat ook bijna iedereen op zijn achterste poten. Of de lage inkomens omdat de hoge te weinig betalen of de hoge want die betalen nu al een hoger percentage. De mensen met echt veel geld en bedrijven staan dan al met alles ingepakt klaar om naar het buitenland te vertrekken.
Gaan de premies voor ziektekosten omhoog is ook iedereen in rep en roer want je zou eens 25 euro per jaar meer moeten betalen zodat anderen iets vergoed kunnen krijgen of geen eigen bijdrage hoeven te betalen.

Ik word een beetje kotsmisselijk van mensen met kritiek die zelf ook geen serieuze oplossingen hebben. Boos!
Nee alles is niet perfect (helaas!) Ja, ik baal ook dat ik nu al bijna 1000 euro aan eigen bijdrage voor ziektekosten heb (en nee ik heb geen royaal inkomen). Verdrietig

Maar zit niet alles af te kraken.
Kom met goede uitvoerbare oplossingen, ga zelf de politiek in zodat je meer invloed hebt, zeik niet als er een premie o.i.d. verhoogd wordt want dat is echt niet voor de lol.
Niet alles gaat zoals jij het graag wilt, sorry, dat is nou eenmaal de realiteit. Het gaat ook heus niet allemaal zoals de politici het willen maar die zijn ook afhankelijk van anderen en allerlei factoren die ze zelf niet in de hand hebben. Commentaar hebben op een ander is makkelijk, het zelf beter doen.. ga daar maar aanstaan!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 00:03

ik kraak niet alles af
zou er nog eens bij moeten komen
ik stem iedere keer braaf en duidelijk niet op de huidige grote partijen
nooit gedaan ook
als je niet stemt(als je de gerechtigde leeftijd hebt)
heb je geen recht van spreken
maar nogmaals
een regering die predikt op bepaalde dingen
zou zichzelf wel eens een beetje aan die preek mogen houden

en zelf de politiek ingaan
sorry daar ben ik niet geschikt voor , zou graag willen
maar ben helaas niet zo diplomatiek ingesteld
en heb een hekel aan vergaderingen , heel slecht voor mijn stemming en voor de stemming van mijn omgeving