eigen paard = zorgen maken???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

eigen paard = zorgen maken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 21:49

Het was altijd mijn grootste wens om een eigen paard te hebben. Ik dacht altijd dat zodra ik mijn eigen paard zou hebben er niets meer te wensen over viel.

Dit klopt wel gedeeltelijk, veel van mijn wensen die ik nu nog heb, hebben met mijn paard te maken.

Waar ik van te voren nooit zo aan gedacht had is dat een eigen paard ook ontzettend veel "kopzorgen" met zich meebrengt. (of ben ik hier een van de weinige in??)

Mijn paard is haast nooit uit mijn gedachten, wanneer het buiten slecht weer wordt denk ik meteen o jee, ze staat buiten. Ik ben ook veel voorzichtiger geworden met sporten enzo, probeer echt te voorkomen dat ik iets breek ofzo want wie moet er dan voor mijn paard zorgen? Ben ook vaak bezig met het feit of ze wel gelukkig is of ze mij wel leuk vindt etc etc. Op vakantie gaan doe ik liever niet.... ben dit jaar een week weggeweest en ze was in goede handen, maar kon het toch niet nalaten om heeeeeel vaak te mailen/sms-en etc hoe het met haar ging.

Had altijd alleen maar gedacht aan de leuke kanten van een eigen paard maar nooit zo aan de "zorgen" die het met zich meebrengt. Het is het allemaal dubbel en dwars waard hoor, absoluut, je krijgt er zoveel voor terug!!!

Ik ben erg nieuwschierig of er hier nog meer van die overbezorgde typjes (want dat ben ik geloof ik wel een beetje..... Schijnheilig ) zijn??


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:54

Ik weet precies wat je bedoelt.....


CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:09

Zijn wij soms familie? Knipoog
Ik ben minstens net zo erg als jou Haha!

www.csa-arabians.com
Gezocht: leuke en betrouwbare verzorg(st)er!!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:14

Idem!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 22:16

Gelukkig maar!!!! Echt ik kan me om de meest stomme dingen (die met mijn paard te maken hebben) zorgen maken. Maar het is herkenbaar gelukkig!!!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:18

Hmm ik zou het geen zorgen noemen maar als het regent gaat er wel automatisch een lampje branden enzo..
Toch vind ik eigen paard zeker goud waard! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lenn op 26-08-04 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:19

Heel herkenbaar!!
Ik ben een echte 'muts' als het om mijn dieren gaat!

www.csa-arabians.com
Gezocht: leuke en betrouwbare verzorg(st)er!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:27

Hahahaha, herken het helemaal!! Al krijg ik soms wel te horen dat ik ook TE mieperig met m'n pony kan zijn....

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 22:39

Nou tegen mijn vriend begin ik maar niet meer over mijn "zorgen", mijn paardenvriendinnetjes begrijpen me geloof ik wel. (of ze durven gewoon niet te zeggen dat ik loop te mutsen Bloos! )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:44

In het begin was ik ook best wel zo,nu niet meer..Maar wel als het regent ofzo, maar niet dat ik kei veel naar um vraag als ik op vakantie ben..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:46

haha, heel herkenbaar hoor. Wij zijn in de vakantie welgeteld 1 dag wezen kamperen. Ons paard staat op pensionstal en heeft wel genoeg mensen die haar willen verzorgen als wij op vakantie zouden willen...
maar wij zijn s'morgens voor we vertrokken er heen geweest om te longeren en te tutten en gezorgd dat we de volgende dag sávonds weer op tijd voor de springles terug waren...
Hoe verslaafd kan je zijn Bloos! Haha! .
Het enige waar ik echt bang voor ben is de dag dat we afscheid van haar zouden moeten nemen.. het is onze grote liefde Lovers
Als ik ziek ben rijdt m'n man en andersom..

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 22:49

Ha ha... nou jullie zijn inderdaad echt verslaafd!! Maar het is dan ook wel erg leuk dat je man ook gek van jullie paard is. Ik denk dat als mijn vriend ook zo van paarden zou houden ik over weinig anders meer zou praten! Erg he?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:05

Ik denk ook behoorlijk vaak aan mijn paard, maar dat zijn dan niet alleen zorgen. Ook over wat ik de volgende keer met rijden wil gaan doen en wat er de laatste keer wel of juist niet goed ging. Over hoe het met mijn bijrijdster gaat, als die aan het rijden is, wat ik nog wil hebben voor haar, hoe mijn eerste les na lange tijd zal zijn... vanalles. Meestal denk ik hierover in de auto, als mijn vriend rijdt... ook heerlijk dagdromen over de dag dat we een groot genoege tuin hebben om haar thuis te zetten en dat soort dingen, hoe de stal er dan uit moet zien etc.


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 23:11

Dat dagdromen is ook vooral erg leuk!! Dat doe ik ook graag inderdaad. Ik maak me ook niet heel de tijd zorgen hoor maar ben wel een groot gedeelte van de tijd met haar bezig (in gedachten dan) zelfs nu ik een avondje thuis ben ben ik nog met "paarden" bezig. Ben nu immers aan het bokken en kan mijzelf weer eens niet van de computer losrukken!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:15

Ja, ik denk ook heeel vaak aan mijn paard. Zomers wat minder dan in de winter omdat ie in de zomer iedere dag lekker buiten staat.
Maar in de winter staat hij dus hele dagen binnen en dat vind ik vreselijk (ben dan ook op zoek naar een stal waar hij ook in de winter buiten wordt gezet).
Maar ook nu het zo hard heeft geregend. De paarden gaan niet naar guiten omdat het land te nat is.... maar vandaag scheen de zon... ik haat het dat ie dan toch binnen staat en voel me verplicht om minimaal 2,5 uur met hem bezig te zijn. Oh, ik doe dat met plezier hoor, maar ik werk fulltime dus het valt niet altijd mee.

Ik ben vorig jaar november voor het eerst een week op vakantie geweest sinds ik een paard heb.... ik ging ermee naar bed en ik stond ermee op... Zouden ze wel genoeg aandacht aan hem besteden, krijgt ie genoeg beweging... Ik zat in Mexico dus bellen gaat dan niet zo makkelijk. In oktober ga ik naar Kenia.... Ik droomde ervan om zulde verre reizen te maken, maar ik ben nog noooooit eerder zo blij geweest om weer naar huis te gaan!!!!!!
1 keer per week ga ik niet naar Pride, maar reken er maar op dat ik een telefoontje verwacht van mijn verzorgster, hahahahaha. Gelukkig snapt ze dat en doet ze altijd een verslagje!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:49

hihi je bent zeker niet de enige hoor,
als het slecht weer is, denk ik al oei ze staan buiten, moeten ze niet naar binnen,
en als ze binnen staat, wil ik haar het liefst zo vaak mogelijk uit haar box halen, al is het maar even om wat te grazen aan de hand of even wandelen
en op vakantie gaan doe ik idd liever niet, en blijf dan maar smsen, (al moet ik me heel erg inhouden Haha! )
en als ze binnen staan als de zon schijnt, (en het land is bv te nat) dan voel ik me echt de hele tijd schuldig, dus dan maar even naar stal, even lekker een stukje rijden of wandelen of losgooien enz enz.
nope het gaat nooit uit je hoofd, maar het is het zeker waard!

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:02

Ik maak me niet echt constant zorgen over mijn paardje.
Dat komt ook gewoon omdat t echt niet uitmaakt of hij nou in de regen staat of in t zonnentje. Tuurlijk is t minder prettig, maar voor hem maakt t niet veel uit...zo lang er gras staat, is alles goed.
Tuurlijk zit ie altijd in mijn gedachte...maar tis niet zo overheersend dat t mijn hele leven in beslag neemt.
Met op vakantie gaan, heb ik t wel altijd even moeilijk...dat brengt idd wel wat kopzorgen...ook als ik op plaats van bestemming ben...dan zit ie constant in mijn gedachte.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:36

Ik zou dat ook doen, daarom ben ik blij dat ik die verantwoordelijkheid nog niet hoef te dragen omdat ik voor andere mensen rijdt.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:52

*meldt zich*
ik maak ook altijd wel ergens zorgen over, nu regent het al dagen en staat het land blank, dus staat ie met z'n voeten in het water, in de winter staat ie in de stinkende blubber in de paddock, heeft ie het koud, heeft ie het warm , is ie wel gelukkig.... *pfff* ik word er doodmoe van zo af en toe..... en dan kom ik op stal en zie meneer gewoon in de stromende regen staan te grazen, niets aan de hand....

Het ergste is de winter, dan moet ik in het donker, voor m'n werk gaan checken of ie wel buiten staat, want ze laten ze nogal gauw binnen staan bij ons...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:58

uuhhh erg herkenbaar Schijnheilig
en dan heb ik nog niet eens een eigenpaard maar wel een verzorgpaard die ik elke dag doe Lachen

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:49

ha ha.... die paarden moesten eens weten!!! Het doet me goed te lezen dat jullie er bijna allemaal last van hebben!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:49

Daar heb ik ook last van.

Mijn moeder zegt dat het soms net lijkt alsof ik moeder geworden ben. Ik ga wel op vakantie (tot nu toe niet langer dan een week), maar vraag elke dag naar ze, minstens één keer! Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:52

ik ga niet eens op vakantie, of Morrie gaat mee.

Helaas besloot ie de laatste dag van mijn vakantie dat ie toch maar wel de trailer op wilde *LOL* na een jaar lang halsstarrig geweigerd te hebben.

Nu moet ie weer 11 maanden wachten, dan heb ik weer tijd om ergens heen te gaan met hem.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:52

Dat ik mijn paard net had was ze ook geen moment uit mijn gedachten, maar dat is op de lange duur dan toch wat minder geworden. Alleen op het moment dat ze wat mankeren, als ik ze heb horen hoesten, als er eentje loopt met mok, als er eentje kreupel is of ls ze een dag binnen staan omdat het erg slecht weer is en ze anders het weiland kapot trappen, dan ben ik niet echt in staat om geconcentreerd bezig te zijn met mijn werk.

Je suis Charlie.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:01

Ik ben wat dat betreft wel wat rustiger geworden. Er was eigenlijk weinig veranderd toen Dennis van mij werd, enkel dat ik nu alles moest betalen. Dat is ook wel een rust puntje, want kwa tijd en verzorging redde ik het allemaal prima. Alleen toen hij bij mij thuis kwam te staan een dik half jaar geleden maakte ik me in eens overal zorgen om. Ik ben gelukkig niet in m'n eentje. Als er wat is helpt m'n zusje me. Is er nog meer helpt iemand die haar pony hier heeft staan me ook. Beide kan ik, mocht dat nodig zijn, op ieder moment van de dag in schakelen, dat is erg fijn om achter de hand te hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Eva1975, Liesje89, Poosje81 en 91 bezoekers