ervaring eerste paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

ervaring eerste paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 18:06

toen jullie je eerte paard/pony kregen of kochten hadden jullie toen al veel ervaring. met het verzorgen enz?

-xxx-willeke


MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:28

Ja ik ben nu 21 en heb zeker toch al 9 of 10 jaar heel wat paarden verzorgt. Met af en toe les, maar overhet algemeen buitenrijden. Heb altijd 2 paarden gedaan tot een jaar terug meerdere dagewn per week.

En sinds 21 juli toen ik Butterfly kocht heb ik er weer 2 om te verzorgen! Ik moet zeggen dat ik niet echt een dressuur ruiter ben maar meer een buitenruiter en zodoende niet echt dressuurervaring heb! Wat is ervaring? Je kan iets 1x verkeerd leren en dat al 10 jaar herhalen! Hoop dat het niet zo is, maar het is moeilijk om ervaring te meten, ik denk dat je met een gezonde dosis verstand al een heel eind komt.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

capopjekop

Berichten: 30611
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:29

ik was 10 en reed vanaf mijn 6e, had altijd verzorgponys, maar ik begon het pas echt te leren toen ik amber kreeg. heb dan ook wel vaak mensen om advies gevraagt Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:45

Had zo'n 6 jaar ervaring: les en verzorgpony.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:58

ik wel

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:49

Ik heb Eldien vorig jaar februari gekocht, ik reed toen 9 jaar paard, waarvan bijna vier jaar dagelijks bij een fokker- waar ik de paarden als eigen mocht beschouwen en dus ook verantwoordelijk voor ze was. Ik had dus al wel aardig wat ervaring qua verzorgen enzo.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:50

Ik reed 4 jaar, heb op eens toeterij verzrogd(3 jaar) en veel verzorgpony`s gehad, dus had wle wat ervaring Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:56

Behoorlijk wat, ik heb nu sinds 2 weken een eigen paard, maar daarvoor reed ik al zo'n 11/12 jaar en heb ik meerdere pony's en een paard gereden en uitgebracht op wedstrijden. Ik reed altijd voor iemand anders, bij diegene mocht ik de pony's als de mijne beschouwen Haha!
Ik deed er dan ook werkelijk alles mee Tong uitsteken Haha!

Tevens heb ik op een dressuurstal en op een handelsstal gewerkt, ik kan dus zeggen dat ik wel wat ervaring met de paarden heb, al zeg ik het zelf Schijnheilig

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:59

Ik reed 10 jaar op een manege, heb voor mensen wat paarden verzorgd en later ingereden of doorgereden.
Ik heb goed les gehad en wat mooie kansen, dus in mijn ogen al wel wat ervaring.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:09

ik reed 10 jaar en had al wel wat pony's ingereden

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:10

Ik heb die van mij pas een jaar, dus ik had al zo'n 11 jaar ervaring met rijden en ik heb hiervoor een verzorgpony gehad die ik elke dag moest doen, dus ik had genoeg ervaring.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 20:29

ik zelf heb 6 jaar rijervaring en poetservaring.Ik heb ook veel geleerd van de paarden van me achternicht.Zelf had ik bijna een verzorgpony was op het laast tog niet door gegaan.Ben nu ook zelf opzoek naar een verzorgpony voor dit jaar.Want ik wil graag meer ervaring opdoen.Maar gelukkig ken ik veel mensen met paarden/pony's en die vertellen me heel veel.Heb zelf een heel boek over aanschraf enz

-xxx-willeke

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 20:38

uit mesten enz.. kan ik ook al

-xxx-willeke

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:51

Ik vind altijd dat het aantal jaren dat je rijdt, maar weinig zegt. Als je een jaar op een manege rijdt maak je ongeveer 20 tot 50 uur. Afhankelijk van een half uur of uur les. Als je zelf een paard hebt, maak je makkelijk 260 uur. Als je ongeveer 5 uur in de week rijdt. Dat scheelt nogal. Ik had 6 jaar rijervaring op de manege, daarna ben ik echt gaan rijden. De pensionpaarden die op de manege gestald stonden en verzorgpony's en paarden. Uiteindelijk reed ik zo'n 15 jaar toen ik haar kocht.
Poetsen en uitmesten kan volgens mij iedereen, dus daar zou ik me zeker niet druk om maken.
Wat voor boek heb je gekocht?


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 20:55

Ik heb ooit een boek gekocht op koninginnen dag. het boek heten mijn pony hier staat alles in over aanschraf en verzorging, ik heb ook een paardenenceclopedie daar staat ook wat in,ik heb ook nog luister naar uw paard.Zelf heb ik nog een boek het wereld van het paard.Zelf heb ik een buurvrouw die een eigen paard heeft. en veel boeken dus ik ga vragen of zij nog een boek heeft over aanschraf enz.ik vind het egt zo jmmr dat er bij mij in de buurt geen verzorgpony is.

-xxx-willeke
p,s maar heb ook nu me examen jaar


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 20:56

heb nog een vraag ik kan voor 100 euro in de maand 3 dagen een pony leasen op de mange. maar het is uitzondelijk alleen maar les.zou ik hier van kunnen leren?


=xxxx=willeke

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:01

Ik heb nog altijd mijn eerste paard Haha! ik heb haar vanaf ik 10 maanden paardreed en rijd nu 4 jaar ong... Is wel vroeg maar heb er véél van geleerd en ben er nu nog altijd tevreden mee
Laatst bijgewerkt door Y_DG op 26-08-04 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:01

willeke16 schreef:
heb nog een vraag ik kan voor 100 euro in de maand 3 dagen een pony leasen op de mange. maar het is uitzondelijk alleen maar les.zou ik hier van kunnen leren?


=xxxx=willeke


Hangt van de kwaliteit van de les af (weet ik dooddoener). En welke tak van paardensport wil je gaan doen? Een zekere basis dressuur ondergrond moet je hebben, maar wat wil je verder?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:06

Ik heb sinds 6 maanden een eigen paard. Daarvoor heb ik ongeveer 7 jaar op de manege gereden en 2 jaar meerdere bijrijdpaarden gehad.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 21:07

Ik wil gewoon reacreatie mee rijden,en miss een keer een wedstrijd

-xxx-willeke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:09

Ja, ik had al geruime tijd ervaring voordat ik Kawa kocht.
Ik rij vanaf mijn 11 aktief op handelstalletjes in de buurt en dus al snel meerdere paarden per dag, die regelmatig wisselde omdat er verkocht werd. En ook kwam er een groot deel van de dagelijkse verzorging bij mij.
Toen ik 22 was heb ik voor een handelsstalletje Kawa zadelmak gemaakt en gereden.
Toen ik 23 was hem ik hem daar gekocht.
En sinds vandaag is nummer 2 er bij gekomen Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:58

Ik rijd vanaf mijn 12e, altijd op de manege in Rotterdam. Ik heb wel verschillende verzorgpaarden gehad en ook op de manege genoeg ervaring opgedaan buiten de lessen. Veel verschillende paarden en pony's gereden.

Met mijn 18e verhuisd naar Zwolle en in het begin in de weekenden nog braaf gelest in R'dam, maar vanaf mijn 20e even een stop gehad. Tussendoor nog een keer opgepakt op een manege in Zwolle, maar dat werd geen succes. Maar dit lag niet aan de manege.

In de jaren dat ik gestopt was wel af en toe nog ergens een buitenrit of privéles gedaan.

Zo'n 2 jaar geleden begon het wel weer heel erg te kriebelen en ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdpaardje. Sindsdien wil ik de paarden niet meer missen en ben ik dus sinds anderhalve maand de trotse eigenaresse van Simon Lovers .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:26

had 3 jaar een verzorgpaard van iemand anders en verzorgde een manegepaard al zo'n 4 a 5 jaar.

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:26

Ik had niet zoveel ervaring toen ik mijn eerste paard kreeg Ja, je leest het goed. Mijn vriend dacht dat ik dat wel leuk zou vinden als verassing had hij een paard gekocht! wowiee!! Tuurlijk vond ik dat wel leuk! Ik had toen (we hebben het wel over 20jaar geleden) wat lessen op een manege gehad, en eens op ponykamp geweest...
Gelukkig waren de mensen op de stal waar dat paard (Priscalla) stond heel aardig, en daar heb ik echt heel veel van geleerd.
De verkering ging uit, maar ik mocht wel het paard houden. (da's toch aardig niet waar?) De stalling enzo kon ik makkelijk betalen, ik woonde thuis bij mijn ouders, en ik werkte fulltime bij de AppieHein.

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:09

HOU ASJEBLIEFT EENS OP MET DIE "-XXX- JES" WILLEKE!! Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx, cherrypower, Idske D, masyo en 32 bezoekers