Pony's omruilen voor paard, is dat erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

Pony's omruilen voor paard, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:29

Ik heb nu 2 pony's 1 van 5 jaar die is 1.50 ong en een jaarling..
En die gaan zondag weg omdat ik een paard krijg, ivb met wedstrijden die ik wil proberen e.d en ik bijna 18 ben..
Nu keert iedereen op stal me zowat de rug toe.. :s en 'het lijkt of ze scheinhijlig doen.. alleen omdat ik mijn pony's wegdoe.. maar ze gaan 1000% naar een goed tehuis waar ze het super zullen hebben..

Doe ik er nou echt zo verkeerd aan? Huilen

[edit Apple: titel verduidelijkt]

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:39

wat denk je zelf?

Jij wilt graag wedstrijden rijden, en dat kan je niet met je huidige pony's. Gevolg: jij niet gelukkig met je pony's, rijd maar omdat je moet rijden, paard niet gelukkig met jou.

Jij koopt een ander paard, een wedstrijdpaard. Klikt stukken beter tussen jullie twee. Jij hebt plezier en iets om voor te streven, namelijk wedstrijden, je hebt een paard dat het graag en goed doet.
Jouw pony's gaan naar een nieuwe eigenaar, gaan naar een baasje die gezellig wat recreatie rijdt, ze krijgen een goed tehuis en ze zijn supergelukkig daar.

maw vind ik het oneerlijker voor je pony's om ze te houden, terwijl je weet dat je liever een ander paard hebt, dan dat je ze verkoopt en aan iemand geeft die er wel graag meer rijdt. Als er geen 'vonk' meer tussen jou en de pony's is, heb imo de juiste keuze gemaakt Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:51

denk dat alles al is gezegt Lachen

mensen die geen behoefte hebben verder te komen in de wedstrijsport zullen het misschien niet begrijpen. maar gewoon doen wat je zelf wilt. over een tijdje is iedereen het vergeten.

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:53

l0rrYp0rrY schreef:
Ik heb nu 2 pony's 1 van 5 jaar die is 1.50 ong en een jaarling..
En die gaan zondag weg omdat ik een paard krijg, ivb met wedstrijden die ik wil proberen e.d en ik bijna 18 ben..
Nu keert iedereen op stal me zowat de rug toe.. :s en 'het lijkt of ze scheinhijlig doen.. alleen omdat ik mijn pony's wegdoe.. maar ze gaan 1000% naar een goed tehuis waar ze het super zullen hebben..

Doe ik er nou echt zo verkeerd aan? Huilen


ze stellen zig aan jij kn niet voor pony's gaan betale als je dr nix mee kan..en ze gaan naar ene goed tehuis dus..ze hebben nix te klagen Knipoog

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:36

Lekker laten banketstaaf.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:19

ik vind het alleen maar goed van je dat je deze beslissing hebt genomen. Hoeveel mensen gaan er wel niet door met een paard die helemaal niet aan hun doel voldoet alleen maar omdat ze hem niet willen verkopen. Het is eerlijker voor de pony's om ze weg te doen naar mensen waar ze wel perfect bij passen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:27

Jantine2 schreef:
Lekker laten banketstaaflen.

das misschien wel beste ja!!
alvast succes met je paard Haha!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:26

Gewoon laten praten! Jij weet als geen ander wat je zelf wilt. En de pony's gaan naar een goed huis! Laat ze lekker!

Malleboe
Berichten: 15
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:31

Als ze het zo erg vinden kopen ze je pony's toch van je over. Probleem ogelost hahahaha

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:31

lekekr laten praten, het is jou beslissing om ze te verkopen, en je koopt er een ander paard voor terug... lekker laten gaan, Het is tenslotte jou beslissing

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:35

Nee, je doet het niet verkeerd hoor! Dat mensen zo reageren krijg je altijd op een stal. Het is even moeilijk, maar het slijt wel, probeer er geen aandacht aan te besteden, dan zijn ze het zo weer vergeten...

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:35

Ik sluit me volledig aan bij xKatleentjex

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:36

waarschijnlijk duurt zoiets toch maar tot je nieuwe paard er is en dan zien ze misschien ook wel in dat het beter klikt.
Zoals al gezegd is verkopen beter dan ermee blijven zitten, terwijl je er niet verder mee komt. Je gaat je dan alleen maar meer ergeren, en er met steeds minder plezier naar toe.

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:57

Ja en nee.
Je kunt met je pony gewoon starten bij de paarden. Dat wordt tegenwoordig ook beter geaccepteerd dan een paar jaar terug. Dat hoeft dus geen reden te zijn.
Als je, om wat voor reden ook, niet zo'n mooie combi vormt, dan kun je inderdaad beter gaan voor een ander paard, waarmee dat wel het geval is.

l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:05

Ik had het nagevraagt, en ik mocht tot mn 18e.. en in mei wordt ik 18.. en mijn pony moet nog super veel leren wil ik beginnen.. en ik vind grote paarden zowieso wat beter nu.. Boos! maar dat betekent niet dat mijn pony nix betekent voor me.. ik zou haar echt zo super erg missen.. maar denk dat dit het fijnst is voor ons beide

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:09

Hey, kop op!

Mischien snappen ze het niet, omdat ze niet van wedstrijden houden enzo, en als jij dat nou wel doet, dan is er niks verkeerds aan, om je pony's weg te doen, en een paard te kopen! En trouwens, wie weet kun je er wel geen twee betalen, en kunnen je pony's alleen samen weg! Ze weten toch helemaal niet hoe jij je voelt, en wat je voelt!! Laat ze maar lekker banketstaaf, iig veel plezier met je nieuwe paardje alvast! ( En als je ze gaat missen, zoek je ze toch op?? ) succes!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:12

Ga met Ikke mee, 1.50m is een mooie maat, en dat kan best als je zelf niet zo groot bent.
En wedstrijden rijden is niet zaligmakend. Dat paard om de wedstrijden te rijden ook niet.
Ergens begrijp ik je stalgenootjes wel. Maar ze moeten jouw keuze ook respecteren.
Persoonlijk had ik de pony's gehouden....

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:24

Ik ga met Ikke en Cassidy mee. Ook ik vind dat je met je pony gewoon tussen de paarden kunt starten, het is harder werken voor je punten en heel wat commentaar slikken maar dat boeit niet. Kijk als je het doet om een paard aan te schaffen zodat je wat beter voorkomt op wedstrijden dan vind ik het persoonlijk onzin om je pony's te verkopen. Een pony kan net zo mooi ogen als een paard. Ik zeg dit vooral omdat ik in je profiel las dat je stapeldol op ze bent. Als dat zo is waarom doe je ze dan weg ??? Wat ik zo raar vind aan "paarden mensen" is dat ze hun paard sneller inruilen/verkopen dan hun hond. Als het met de hond niet meer gaat word er een cursus of gedragstherapie gedaan maar een paard word zo snel verkocht. Kan aan mij liggen maar als ik ergens aan begin maak ik het af. Das mijn mening. En ja ik respecteer zeker jou mening en besluit daar het jou dieren zijn en niet van een ander.

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:36

l0rrYp0rrY schreef:
Ik had het nagevraagt, en ik mocht tot mn 18e.. en in mei wordt ik 18.. en mijn pony moet nog super veel leren wil ik beginnen.. en ik vind grote paarden zowieso wat beter nu.. Boos! maar dat betekent niet dat mijn pony nix betekent voor me.. ik zou haar echt zo super erg missen.. maar denk dat dit het fijnst is voor ons beide

Dan hebben ze je niet goed voorgelicht. Je mag met een pony gewoon bij de paarden starten, daar kan niemand iets tegen doen. Dat wordt ook vrij goed geaccepteerd, tegenwoordig. Persoonlijk zou ik dat ook gewoon gedaan hebben.
Of jij dat wil is een ander punt. Dat is een keuze die je helemaal zelf moet maken. Bedenk dat als je je pony had gehouden, je commentaar had gekregen dat je met die pony bij de paarden was gestart. In de ogen van dergelijke mensen doe je het nooit goed.......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:41

Dat ik mijn Quarter kocht had ik wedstrijden voor ogen. Nu blijkt dat ze daar misschien wel geschikt voor is, maar lichamelijk niet aankan, heb ik mijn eisen aangepast, en ben recreatief aan het rijden (toch hard werken, maar niet echt wedstrijden meer) . Mijn paard gaat iig nooit meer weg. Ook al zou dat voor mij betekenen dat ik niet meer kan rijden zolang als zij leeft.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:44

Ik ken je probleem, toen ik mijn haf verkocht om Ranouk te kopen werd ik een egoist. Maar ik zou mezelf veel egoistiser vinden als ik iemand van 1m75 op een haf van 1m40 met slanke bouw bleef rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:46

RanouK schreef:
. Maar ik zou mezelf veel egoistiser vinden als ik iemand van 1m75 op een haf van 1m40 met slanke bouw bleef rijden.


Het gaat niet om de lengte, het gaat om het gewicht...Je Haf had het aangekunt, dus egoistisch ben je dan niet.
Of het een mooi plaatje was geweest is een ander verhaal...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:48

Cassidy schreef:
Het gaat niet om de lengte, het gaat om het gewicht...Je Haf had het aangekunt, dus egoistisch ben je dan niet.
Of het een mooi plaatje was geweest is een ander verhaal...



Ja maar daar schaam ik mij dan voor Haha! (gewicht)
Laatst bijgewerkt door RanouK op 27-08-04 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:48

RanouK schreef:
Maar ik zou mezelf veel egoistiser vinden als ik iemand van 1m75 op een haf van 1m40 met slanke bouw bleef rijden.


Wat is daar nou egoistisch aan ??????????? Verward Verward Verward Zolang je niet te zwaar bent is daar helemaal niets mis mee.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:52

Ik weeg wel 65 kg, en dat is veel te veel...
En ik doe ook wedstrijden, en in Belgiƫ mag je maar tot je 15 met pony's.