E rijbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

E rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 21:25

Hoi, Ik ben een beetje aan het rondkijken omdat ik deze herfst toch mijn trailer rijbewijs wil halen. Nou was ik benieuwd hoe jullie het hebben gehaald. dwz. in hoeveel dagen /lesuren enz..

Aut viam inveniam, aut faciam


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:40

Ik heb zaterdag m'n eerste les Nagelbijten / Gniffelen

Eigenlijk deden ze bij deze rijschool alleen maar dagcursussen, dan krijg je 's ochtend les en 's middags doe je gelijk examen.
Dit wou ik niet, ik wou ook graag een aantal losse lessen van tevoren, dus dat gaat zaterdag gebeuren, wel spannend hoor, ik moet 17 september al afrijden Bloos!


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:43

Ik krijg altijd de tip (ben het nl ook van plan) om eerst eens met een klein aanhangertje te rijden en bochtje achteruit etc te oefenen.

Faber quisque fortunae suae

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:39

Ik blijf erbij dat E achter C veel simpeler is om te halen, dan E achter B. Bovendien heb je dan gelijk nooit meer gezeur over paardenvrachtwagentjes op klein rijbewijs; die rommel kun je laten staan en gelijk door voor het echte werk.......
Daarbij zit je met een trailer altijd met die dikke auto ervoor, die ook dik is als er geen trailer achter hangt. Een goede vrachtwagen komt je op een beurt plus APK per jaar, moet voor rond de 700 euro per keer kunnen.
Of deze weg zoveel duurder is, betwijfel ik ook, zak maar eens, dan kom je er wel achter.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:05

Maar voor E achter C moet je toch eerst je C halen Ikke Verward Knipoog

Ik heb mijn E twee weken geleden gehaald, kan nu lekker zelf op pad.

Ik heb een dag van 6 uur les gehad en de volgende dag 2 uur les en afrijden. Ben in één keer geslaagd, maar was evengoed rond de 500 euro kwijt...

Het werd mij juist afgeraden om zelf te gaan oefenen Alet...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:45

Oh, wat grappig, het werd mij aangeraden door een instructeur?!

Faber quisque fortunae suae

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:52

En de rijschool waar ik het gehaald heb raad het juist af, omdat ze vinden dat je het beter meteen goed kan leren ipv eerst zelf te gaan zitten prutsen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:49

Zo'n klein karretje met 1 stel wielen schaart veel makkelijker. Maar een beetje oefenen kan toch geen kwaad? als je hem in je linkerspiegel ziet dan naar links sturen en andersom. Niet achterom kijken, dan raak je helemaal in de war. En let op de neus van je auto, je zal niet de eerste zijn die een aanhanger ergens scherp langsstuurd en vervolgens de voorkant van zijn auto tegen een muur zet.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:30

Jawel, Gomir, voor E achter C heb je C nodig. Als je E achter C haalt, heb je meteen ook E achter B. Het scheelt je dus een keer examen, bovendien is C makkelijker te halen, het staat goed op je CV en zoals gezegd, je hoeft je nooit meer zorgen te maken of je een combi wel of niet mag rijden.
Daarbij, stel dat het grijze kenteken wordt afgeschaft. Als je groot rijbewijs hebt kun je een hele grote bestelbus kopen, toegestaan voertuiggewicht >3500kg, dan heb je een vrachtwagen en voor 60 euro per drie maanden wegenbelasting rijdt je rond OK dan!

Over oefenen worden tegenstrijdige dingen gezegd. Een goede instructeur leert je vlot hoe met een aanhanger om te gaan, daar hoef je niet voor te oefenen. Daarbij kun je inderdaad verkeerde dingen aanleren, die je dan vervolgens weer moet afleren, dat is dubbel tijd.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:36

ik heb 6 lessen gehad van een uur en ben in 1x geslaagd. Heb thuis zeker wel geoefend met een tandemasser en een enkelassige aanhanger. Vooral het achteruit rijden en bochtje achteruit dan. Thuis oefenen is niet verkeerd. Hoe snel je het haald ligt aan je zelf. Als je er gevoel voor hebt gaat het sneller dan wanneer je er geen gevoel voor hebt. Logisch.
Ik was dus 410,= kwijt, daarnaast heb je nog kosten aan pasfoto's, uittreksel van het bevolkingsregister en een nieuw rijbewijs natuurlijk.

Suc6 met het halen van je rijbewijs.

Enne ikke; weet je wel wat rijlessen en examen voor een vrachtwagen kosten?! Een fortuin!!! Een trailer kun je toch altijd rijden?

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:54

Ik heb hem vandaag gehaald Pling


De eerste keer 8 uren les en afrijden, dat ging bij mij niet. Was de kluts kwijt en moe omdat ik 's ochtends vroeg moest. Toen een maand gewacht voordat ik weer kon en vorige week 1,5 uur gereden, gisteren 1 uur gereden en vandaag nog een uurtje gereden. Het was goed dat ik een tijd niet meer met de aanhanger gereden had, ineens wist ik hoe ik achteruit het bochtje om moest doen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:04

Ik heb een 1 dags curus gedaan bij rijschool Twins in Utrecht, erug goed!!
En was dan ook in 1 x geslaagd Haha! OK dan!

lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:20

He "ikke" een c rijbewijs is gigantisch duur en daar moet je ook nog 3 theorie examens voor doen als het ergens goedkoop(er) kan hoor ik het graag.

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:41

Ik heb zes lessen gehad, de voorwaarde was dan wel dat ik iedere dag moest oefenen (alsof ik niets ander te doen heb met 3 dagen werken, 2 kleine kinderen en een paard) Maar goed, ik ben geslaagd, ook zonder extra te oefenen. Het echte leren begint nu pas, maar ik merk ook dat je nu gewoon de makkelijkste weg kiest. Tijdens het lessen en examen moet je allemaal dingen doen die je in de praktijk zelden tegenkomst. Ik zag er ontzettend tegenop, maar ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen. Doen dus! Succes.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:48

Luvdatossa: gefeliciteerd!!

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:52

Dank je wel!

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:53

hoeveel kost dat nou ongeveer voordat je het rijbewijs hebt?

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:56

lazy schreef:
He "ikke" een c rijbewijs is gigantisch duur en daar moet je ook nog 3 theorie examens voor doen als het ergens goedkoop(er) kan hoor ik het graag.

Wat vindt jij gigantisch duur? Voor rond 2000 euro moet C + E wel kunnen, zeker als je in ene doorgaat. Die theorie klopt, maar zeg er dan wel ook bij de je dan gelijk alle papieren hebt om als beroepschauffeur aan de bak te kunnen.
Absoluut gezien ben je wel meer geld kwijt, maar het geeft je ongelimiteerde mogelijkheden, geen combi of je kunt ermee op pad.
Daarnaast doet C + E het goed op je CV, heb ik in de loop der jaren gemerkt.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:02

Wat koste bij jullie alleen het examen voor E achter B ?

Bij ons is het rond de 205 tot 250 euro, en vroeg het een plaats verder was het 90 euro !
Hoe kan dat ?
Laatst bijgewerkt door santerra op 27-08-04 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:04

Ik ben ook nog aan het twijfelen. Ik dacht dat ik meerdere losse lessen wilde hebben, maar nou zag ik van een andere rijschool waar ze een cursus in 2 dagen doen, dan moet je wel eerst een les nemen van 1.5 uur. Dat sprak me eigenlijk ook wel aan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:05

pubelia schreef:
hoeveel kost dat nou ongeveer voordat je het rijbewijs hebt?


Minimaal 500 euro.

padababa
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:08

Ik heb een dagcursus gedaan, 's morgens vanaf 8 uur rijden met pauzes tussendoor en dan om 3 uur examen doen. In 1 keer geslaagd zonder ooit geoefend te hebben van te voren. Kostte 400 euro alles bij elkaar.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:38

Hé Luvdatossa, gefeliciteerd OK dan!

Ik hoop dat ik 17 september zoiets in m'n onderschrift kan zetten Bloos Haha!
maar ik ben d'r bang voor, afijn, zaterdag heb ik les en dan zie ik wel weer Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:40

Dank jullie Haha! Ik ben ook zoooo blij, kan ik lekker met de paarden op stap. Ook als er geen mensen zijn met het E rijbewijs Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:57

Ik heb het in 2 'dagen' gehaald.
Eerste dag was een woensdag hele dag rijden.
De week erop was het halve dag les, puntjes op de i en daarna examen.
Ik ben in 1 keer geslaagd.
Het koste rond de €500,- inclusief het examen, maar het was het meer dan waard!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s en 133 bezoekers