Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 16:59

ik heb dus een zadel voor een shetlander-welsh...
nou is die boom helemaal kapot... kan het kwaad voor zijn rug?
ben van plan een nieuwe zadel te kopen maar heb niet echt veel geld...
hoeveel kost een zadel voor een shetlander-welsh zo ongeveer?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:07

Ja, dat kan zeker kwaad. Een zadel met een kapotte boom mag je ábsoluut niet op rijden! Zorg eerst voor een goed, passend zadel voordat je weer gaat rijden. Je pony heeft pijn zo, en gaat het rijden steeds minder leuk vinden. Erg egoïstisch dus als je toch door blijft rijden. Je weet als je een paard koopt dat het (veel) geld gaat kosten, dus dat vind ik een zwak argument.
Spullen voor je paard moeten gewoon goed zijn, punt uit. En als eigenaar moet je dan het belang voor het paard hoger stellen als het belang voor jezelf.

Een zadel hoeft niet duur te zijn, vanaf zo'n 200 euro kun je een leuk tweedehands zadeltje kopen bij de zadelmaker. Ga absoluut naar een zadelmaker, anders heb je grote kans dat het zadel niet past.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:09

voor een welshxshet zou je misschien ook nog wel een plat zadeltje voor nood kunnen gebruiken, dat is altijd beter dan een zadel met een gebroken boom op zijn ruggetje.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 20:13

bedankt....
blacky is dusniet van mij en wilde vandaag eigenlijk de eigenaar opbellen om te vragen of hij de helft mee wilde betalen.
is dat niet stom als je dat vraagt?
en ik heb nog nooit een zadel gekocht dus ik weet ook niet hoe je dat doet met de maten enzo.
ik laat hem nu ook alleen longeren enzo dat ie toch wat beweging krijgt.
dus ik kan het beste bij een zadelmaker een zadel kopen?
ik heb echt helemaal niet veel geld.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:27

Dat de eigenaar meebetaald vind ik niet stom. Er is iemand anders die mijn haflinger verzorgd, maar alle spullen die nodig zijn heb ik zelf. De verzorgster van mijn haflinger koopt ook wel spullen voor hem, maar heb ze dus zelf ook(als eigenaar). Ik zal dus in ieder geval vragen of hij meebetaald.


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:40

nee natuurlijk is het niet raar dat je de eigenaar vraagt om mee te betalen, het is tenslotte zijn/haar paardje, maar omdat jij erop wilt rijden hoor jij ook een deel te betalen vind ik.
maar hoe komt de boom opeens zo kapot dan? voortaan wat voorzichtiger mee omgaan hoor!!

en een klein zadeltje is niet zo heel duur hoor, ik weet niet waar bladel (daar woon je toch?) ligt maar bij rotterdam in de buurt kan je een plat zadeltje kopen voor 75 euro en een vzh zadeltje voor 150 euro (nieuw en compleet.) niet van de beste kwaliteit natuurlijk maar als je niet zo veel geld hebt moet je toch wat?!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:35

Ik vind dat als jij hem kapot hebt gemaakt het ook moet betalen. Zo niet, dan moet hij betalen. Het schijnt dat ik met mijn paard ook een tijd met een kapotte boom heb gereden, maar ik merkte na de repareren geen verschil (echt raar... vraag me nog steeds af of het niet een geldklopperij praatje was) het lijkt me wel dat de pony er last van heeft

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 11:03

Ik heb dat zadel niet kapot gemaakt want het was allang kapot voor dat ik hem ging verzorgen al.
dus nu wilde ik eigelijk ieder de helft betalen...
ik rijd en verzorg hem dus ik vind dat ik ook mee moet betalen.
zon plat zadeltje waar kun je die kopen en heeft iemand er een plaatje van hoe die eruit zien?
Hoe duur zijn die ongeveer?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 103 bezoekers