haflinger=> dekenvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

haflinger=> dekenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 22:21

hoihoi!
mijn haflinger zit in de winter echt heel erg dik in haar vacht.. dit is heel vervelend, want als ik een uurtje gereden heb moet ik zo'n 2 uur uitstappen voordat ze droog is..
ik heb ook les met haar ergens anders, en dan ben ik met alles eromheen ong. 3 uur weg omdat ik daar nog moet uitstappen, omdat ze anders niet naar buiten kan..

nou zat ik eraan te denken om haar een deken op te doen (ze gaat op stal)
zodat ze niet zo'n dikke wintervacht krijgt..
wat voor deken moet ik dan hebben, en waneer moet ik daarmee beginnen?
alvast bedankt.. doegg

Pepper


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:52

ik zou gewoon een regendeken opgooien,
misschien met een dunnen voering,
ga ik ook doen bij me haf,
zodat ie niet te flauw in zn vacht word,
maar toch ook geen super dikke.

Karaat_the_newforest op Instagram

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:55

Hangt er helemaal van af waasr je pony zich bevind! Loopt hij buiten dan zou ik voor een regendeken kiezen. Jaren geleden deed ik voor een paar maanden in de winter een canvas deken op, daar stond hij mee op stal. Als ik hem los gooide, 3 keer per dag, kreeg hij een scheurdeken op, hij lipe nl. met een maatje en ze trokken aan elkaars deken. Voor binnen is een regendeken niet nodig.

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:49

Ik liet mijn haf altijd scheren en deed haar dan een highlyner van de Divoza op. Als het nog louder werd kreeg ze daar nog een onderdeken onder.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:31

Mijn haf loopt 's winters onder een 400 grams deken. En ze heeft een super glad vachtje Haha! Ik vindt dat gewoon veel makkelijker met rijden, dan zweet ze niet zo gauw en ze is snel droog
Je moet er wel rekening mee houden dat als dit je eerst jaar is dat je paard een deken op doet hij evengoed nog een flink vachtje aanmaakt (niet zo dik als een echte wintervacht) het jaar daarop is dat alweer veel minder (tenmiste dat is mijn ervaring met mijn haf)

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:55

alsie nog nooit onder dekens heeft gestaan zou ik mar beginnen met een zomerdeken.
als je er meteen een zware winterdeken op gooit heb je kans datie het heel erg heet gaat krijgen.
eerst even wennen aan een dunner dekentje.
je kan er altijd een dikkere op leggen of een onderdeken onder doen.

als de vacht echt nog te dik wordt is er maar 1 oplossing.. en das het scheerapparaat..
dat doen we ook bij de fjord van mijn schoonouders en die heeft ook geen dikke vacht meer. die scheren we 2 a 3 keer (kan je nagaan hoe snel en dik het groeit, zijn er de 1e keer 4 uur mee bezig geweest)

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:33

Mijn bijrijd Haf heeft elke winter een deken op. Maar gewoon een zomer deken. Is voor haar al voldoende om niet dik in de vacht te komen. Lekker glad Haha!

» Never give up on the things that make you smile..

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:25

Mijn haf is de eerste winter geschoren en een highliner op, nu heeft ze gewoon elke winter een deken op een 300 grams maar ik begin altijd eerst met een zomerdeken

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:28

HeejHeej... Ik heb ook een haflingers.. en Jaa.. tis egt vreeeselijk.. Ik heb t nu soms al, da ik 3 kwartier heb gereden en dan nogh eens 3 kwartier uitstappen... Ik heb een zweetdeken, en die doe ik om tijdens t uitstappen, dan zadel ik m af en laat ik m ook nogh even op stal om.. Maar als je overdag rijd, en hijs gewoon .. niet egt super bezweet .. maar meer buiten adem zeg maar.. Dat heb ik namelijk ook wel eens, dan staattie helemaal te hijgen enzo.. dan gaa ik even door zen wei heen stappen.. (Niet d0en midden in de winter natuurlijk.. dan vraag je derom dattie ziek word) Maar ik heb dus een zweetdeken, en voor hem is t heerlijk *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers