Paarden "springen" op zdf... wat was dat ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Paarden "springen" op zdf... wat was dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 16:14

Ik zat net naar iets te kijken en ik vraag me serieus af welk deel van de paardensport dat was. Maar het was wel van de olympische spelen...

Het was "een soort van" ronde ring, met lage hindernissen, kleine pony's paarden, die stuk voor stuk mega nerveus waren. Ik zat naar 2 te kijken die gewoon alles weigerden, nergens over heen wilde, ik moet zeggen ik vond de ruiters er vrij onkundig uit zien en de strafpunten gingen als een speer omhoog...

kan iemand mij vertellen welke tak van de paardensport dat in godsnaam was??? ik vond het er namelijk niet bepaald veilig uit zien...

(en de bodem was om van te huilen Verward:?:?)

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:26

Volgens mij is dit geen tak van paardensport op de OS Haha!
Alleen dressuur,springen en eventing zijn er. Dressuur en eventing zijn al afgelopen.
En western is nog geen olympische sport.

Kan het geen show geweest zijn Verward

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 16:31

nee dat kan ik me heeeeeeel erg moeilijk voorstellen, maar het niveau was echt om te janken.. en het was toch echt olympisch.. het waren ook wel gewone hindernissen en dergelijken, maar het was echt gewoon vreemd.

Maar overal stond athene het was ook niet de echte spring hal of zo, maar gewoon een in elkaar gedraaid iets.. ik weet niet het was echt heeeeeeeeeeel erg vreemd, ik ben nog steeds even zdf aan het volgen om te kijken of er nog iets over terug komt...

Maar echt, iemand gooide een paar balken eraf, en had gelijk al in de 100 strafpunten... de paarden waren constant aan het weigeren.. 1tje was er na een tijdje gestopt, maar die had echt al 10 keer geweigerd of zo, daarom vond ik het ook zo vreemd, normaal zou diegene al lang uitgebeld zijn... het was echt vreemd!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:37

Het is nu op BBC.
Het lijkt erop of het erom gaat wie de meeste balken afwerpt

Het is wel iets olympisch, de Athens2004 borden staan langs de kant en de officials e.d zijn ook duidelijk te zien Verward

זכור

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:37

Dit is een onderdeel van de moderne 5 kamp!

op de bbc was bv het 2e onderdeel zwemmen en dat springen was dus onderdeel 3.

Het zag er idd niet uit, hyper paardjes en alle ruiters hingen aan de teugels. Heel veel weigeringen en bijna geen 1 hindernis was foutloos genomen.

Volgens mij waren het ook leen paarden.

Maar goed..als ik dit zo zie mag dit onder deel van de 5 kamp wel geschrapt worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 16:39

jah idd, maar wat nu op bbc is, is dus wat ik eerder al op een andere zender heb gezien...

hmmmmmmmmmmz van mij mogen ze het ook schrappen, die ruiters kunnen er niks van, en lopen alleen maar aan die paarden monden te rukken.....

de schimmel die nu komt die deed het als enige zo'n beetje wel ok...

maar als ik een goed springpaard had zou ik mijn dier hier NOOIt voor uitlenen.. bah bah... vind het maar niks...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 26-08-04 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:41

Ik moet wel lachen om die koppen van die paarden Haha!

"Hehe, als jij niet stuurt ga ik er niet overheen" }>

זכור

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:45

Haha ja dat was zo lachen! ook hoe die ruiters er op de hinderis af stuurde...gewoon dramatisch! Ik ben geen springruiter, maar weet zeker dat ik dát gedeelte van de 5 kamp makkelijk had kunnen winnen hehe. Arme paardjes, worden veel te hard in hun mond getrokken Boos!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 16:46

Aan het commentaar te horen op de bbc zijn er veel mensen het ermee eens....

commentaar als, dat mensen op zo'n niveau aan een olympische sport mee doen, en niet eens kunnen rijden, dat de paarden in hun mond worden gerukt, uit balans worden gebracht, en dat mensen die mails sturen mensen nog beter zien springen bij de ponyclub om de hoek.. etc...

Maar zodra een ruiter de ring in rijd is gelijk te zien of deze ruiter kan rijden of niet en de paarden hebben dat ook door, en als de rutier dan niet kan rijden denken de paarden van heeeeeeeeeeee... moet je deze gast nou zien... je denkt aan de leiding te staan? dacht het niet.... en vervolgens niks springen...

en de commentator was benieuwd heo het score bord er na deze ronde uit zou zien....

Tenminste zoiets was het commentaar erachter...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:53

En bij een van die banketstaaf's was het zadel over de schoft geschoven! Niemand die dat zag, gek dat dat beest alles weigerde? Mijn zoon van 12( manegeruiter) lag dubbel, maar vond het ook vreselijk hoe ze in aan dat bit trokken. Begrijp me goed, als ze die teugels loslieten dan vielen ze er af. Schandalig dat zulke mensen mee mogen doen aan een olympisch onderdeel!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:53

ja zag net een deel op de duitse zender...... zag er echt niet uit.... supper veel weigeringen.... en bijna geen 1 balk bleef liggen..


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:56

Zitten jullie nou uit je nek te kletsen??? Wat is dit voor onderdeel dan?? Volgens mij is het een grap.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 17:00

nee het is echt geen grap.. het was eerst op zdf en later nog eens op de bbc... het zijn gewoon ruiters die half een beetje getraind hebben op het springen... maar blijkbaar, (volgens cowgirl) mee doen aan een of andere 5kamp waarbij springen er blijkbaar ook eentje is... maar het was aan de ene kant lachwekkend, maar aan de andere kant om te janken! ...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:00

Jorie schreef:
Zitten jullie nou uit je nek te kletsen??? Wat is dit voor onderdeel dan?? Volgens mij is het een grap.


nou is jammer genoeg geen grap... is een onderdeel van de moderne 5 kamp ofzoiets Verward .. nog nooit van gehoord.. maar daarvan is een onderdeel paardrijden.. naja springen.. maar die mensen kunnen er echt niks van.. er zijn veel paarden die weigeren.. en als een paard 2 keer bij 1 hindernis weigerd mogen ze gewoon verder naar de volgende om die weer te proberen.. en ze krijgen alleen punten aftrek ofzow.. heel vaag allemaal..

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:01

Ik heb de NOS een mail gestuurd of ze dit aub op nederland willen uitzenden, schandalig dat dit op een OS kan voorkomen! Pure mishandeling. En dan ook nog eens geen uitsluiting met 2 weigeringen, nee gewoon doorgaan met martelen!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:02

Dus die mensen kunnen helemaal niet paardrijden?? Maar dat is gewoon een van de onderdelen?? Zoiets??? Bizar!! En waarom hebben we daar niks over gehoord, gelezen??

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 17:03

nou jah, ze hebben wel eens op een paard gezeten, want ze blijven iig zitten in de galop en gaan over hindernissen van zo'n 80/90 centimeter, zoiets... maar hoe, dat is om te janken!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:03

Nos natuurlijk, er doen geen hollanders mee.
Echt, mijn hond rijdt nog netter en vriendelijker.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:05

Shiloh schreef:
nou jah, ze hebben wel eens op een paard gezeten, want ze blijven iig zitten in de galop en gaan over hindernissen van zo'n 80/90 centimeter, zoiets... maar hoe, dat is om te janken!


ja ze blijven nog net zitten.. maar je zou toch denken dat als het een onderdeel is van de 5 kamp je er toch wat beter op traint zodat je geen of in iedergeval minder fouten maakt en hierdoor minder puntenaftrek krijgt ofzow.. (weet niet hoe dat zit daar met de puntenverdeling..)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 17:05

amondi schreef:
Nos natuurlijk, er doen geen hollanders mee.
.


Nou des te beter, zou het alleen maar een schande voor ons land vinden als wij zulke onkundige ruiters uitbrengen op een olympische spelen Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:06

ik heb me rot gelachen!! zelfs mijn vader! man wat zag dat eruit!
ik heb me zo rot gelachen om een schimmel die niet meer wou springen en die man reed toen al die hindernissen maar voorbij! haha

arme paardjes...niet kunnen rijden maar wel flinke sporen erin!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:06

Een weigering was 40 punten, die ene had 1004 strafpunten en ging nog steeds door, een pool is gestopt bij 682 strafpunten.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 17:07

reddytobias schreef:
ik heb me zo rot gelachen om een schimmel die niet meer wou springen en die man reed toen al die hindernissen maar voorbij! haha
!


Dat was de bruine, de schimmel deed het als enige juist wel ok, die had iig geen weigeringen.... tenzij er ngo een schimmel was natuurlijk Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:09

Jawel, er deed een Hollander mee.

Ik zat net ook te kijken en zat echt zovan Verward wat is dit!
Geen paarden.. leken meer pony's, inderdaad mannen die niet echt goed leken te kunnen rijden..en veel balken en scheuren zo hard als je kunt.
Je zag ook heel duidelijk dat de pony moest springen en maar moest redden of die uitkwam of niet.

Ik vind het maar maf hoor.
Er deed iig dus een hollander mee met een onbekende naam.

Bokkende Fjordenrijder #39

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:14

er liep zeker nog ene andere...die heb ik wel 7x zien stoppen ofzo
waren idd of grote ponys of kleine paarden, of die mannen hebben lange stelten!! ach het parcours was ongeveer 1 meter...

ik heb eentje heel erg zien lopen zagen! ahhh echt grof vond ik dat! ik vind het ook neit bepaald een sport voor een 5 kamp! die mensen moeten eerst kunnen bewijzen dat ze normaal kunnen rijden! ze zitten ze meer in de weg dan dat ze meeliften!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers