Grappig maar toch negatief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Grappig maar toch negatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 17:00

Ik ben best wel een plaspop (zeikerd dus), en zeur over alles en nog wat. Soms hebben mensen daar commentaar op, en dat snap ik ook wel. Ze zeuren namelijk dat ik negatief ben. Maar als ik weer over iets begin te zeuren, droogkloot als ik ben, dan liggen ze wel in een deuk. Hebben jullie dit ook? Ik probeer de wereld wel wat positiever in te zien, maar als zij blijven lachen, maar ook zeuren, dan weet ik het op een gegeven moment ook niet meer.

Dit is overigens weer een typisch-zeur topic Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:05

het komt misschien omdat ik blonT ben maar ik snap het niet helemaal Verward wat bedoel je nou precies??

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:09

Sypheron schreef:
het komt misschien omdat ik blonT ben maar ik snap het niet helemaal Verward wat bedoel je nou precies??


nou niet zeuren Syph... Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:10

Sypheron schreef:
het komt misschien omdat ik blonT ben maar ik snap het niet helemaal Verward wat bedoel je nou precies??


sjonge jonge je bent wel heeeeel erg blonT hoor als je dit niet snapt *LOL*

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:19

Tja, ik ben echt een rasoptimist, dus ik herken het niet erg. Gewoon ophouden met zeuren dus! Knipoog Haha! Maar 'zeuren' kan ook een hele goede eigenschap zijn (optimischtisch bekeken à la Carola): het kan een streven naar perfectionisme zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 17:21

carola schreef:
Tja, ik ben echt een rasoptimist, dus ik herken het niet erg. Gewoon ophouden met zeuren dus! Knipoog Haha! Maar 'zeuren' kan ook een hele goede eigenschap zijn (optimischtisch bekeken à la Carola): het kan een streven naar perfectionisme zijn.


Geloof me, heeft niets met perfectionisme te maken Lachen Ik zeur gewoon over alles wat niet naar mijn zin is...vooral dingen die met school te maken hebben en naar mijn idee nergens op slaan of beter zouden kunnen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:24

XoNo schreef:
Geloof me, heeft niets met perfectionisme te maken Lachen Ik zeur gewoon over alles wat niet naar mijn zin is...vooral dingen die met school te maken hebben en naar mijn idee nergens op slaan of beter zouden kunnen.


Ja maar bij welke school is dat nou niet nodig? Vooral van die 2de fase wordt je krankjorem Verward

ps. ik snap het nu Knipoog

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:25

XoNo schreef:
vooral dingen die met school te maken hebben en naar mijn idee nergens op slaan of beter zouden kunnen.



Nou, dat is toch super! Je komt op voor je eigen standpunten en rechten ('zeuren' over dingen die nergens op slaan) en je bent wél een perfectionist in enige mate ('zeuren' over dingen die beter zouden kunnen). Erg grappig, hier zie je goed dat je iets op meerdere manieren kan opvatten en verwerken, terwijl ze uiteindelijk bij hetzelfde aankomen.
Ik ben vaak té optimistisch. Ik denk altijd van "dat doe ik wel even". Daardoor ben ik slordig, chaotisch en te makkelijk in dingen.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:27

Xono: probeer eens je attitude te veranderen in die zin dat je een zeurend iets ook kunt ombouwen tot een positieve vraagstelling die juist daardoor anderen weer aan het denken zet.
Dit reflekteert ook direkt in de reacties die je dan terug krijgt.. Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:28

carola schreef:
Ik ben vaak té optimistisch. Ik denk altijd van "dat doe ik wel even". Daardoor ben ik slordig, chaotisch en te makkelijk in dingen.


komt me bekend voor.... helaas kom ik er meestal te laat achter dat ik te optimistisch ben..

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:36

Ja, ik ook! Ik haal vanalles op m'n hals waar ik later spijt van krijg en door m'n eindeloze optimistme wordt ik ook vaker teleurgesteld. Ik heb het altijd drukdrukdruk, en toch ben ik niet aan het stressen, want 'het komt wel goed'. Tja... soms wordt ik wel erg moe van mezelf.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 19:19

Wat ben je toch aan het zeuren XoNo, mijn dag wordt verpest Haha!
Neee hoor, even serieus, doe ik ook altijd... Alleen bij mij beginnen ze niet met lachen maar alles wat ik zeg (soms hoor niet altijd) wordt als 'zeik niet zo' afgedaan.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:24

Ik ben presies hetzelfe als jou,Xono...Knipoog
Zo ben ik nou ook namelijk..