Reclamebalk onder verplaatst??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:07

ik vind het ook onwijs irritant...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:11

luxx schreef:
Het is niet goed of het deugt niet, dat vind ik nou typisch bokt.
De laatste tijd wordt er zoveel aan gedaan om het gebruiksgemak voor ons te verhogen (o.a zelf stipjes kunnen plaatsen en weghalen, berichten van alleen de TS naar voren halen), ik vind het niet meer dan normaal dat het beheer gebruik maakt van de site buiten het onderhoud om en reklame inkomsten probeert te genereren.
Vind het ontzettend kinderachtig om erover te zaniken, en gewoon vragen ook 'kan het wèèèèèg' miepmiep huilhuil.
Al dat gezeur, zou voor geen geld moderator willen zijn hier, echt ondankbaar werk, en als het mijn site was had ik allang de stekker eruit getrokken, donderstraal maar een eind heen, ik zou er wérkelijk depressief van worden, krijg al vaak jeuk van het lezen alleen en ik kom hier voor mijn lol...

*edit, zou als beheerder ook gewoon, om te narren, bij deze inderdaad tussen àlle geplaatste berichten een reklame kwakken, als het je niet bevalt blijf je toch lekker weg?

Kan je je ook eens inleven?
Neme de TS: haar computer wordt er sloom van omdat ze een redelijk oude computer heeft, wat is dan het gebruiksgemak?
Als je er zelf ook last van had zou je snappen waarom we het op die plaats liever niet willen ;)

luxx

Re: Reclamebalk onder verplaatst??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:15

In haar plaatst zou ik denken 'wordt toch tijd om eens voor een nieuwe pc te gaan sparen', bij een oude pc heb je nou eenmaal een beperkt gebruiksgemak, kun je mee leven of oplossen.
Je kan toch niet verwachten dat een site zich aanpast aan jouw verouderde apparatuur?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:18

Misschien heeft ze daar geen geld voor? Zijn ook andere dingen wat neem ik aan eerder op de plaats komt als een nieuwe computer :roll:

Uhm jij wil toch dat je site veel bezocht wordt? Dan wil je toch geen klanten wegjagen omdat ze als ze jouw site bezoeken een slome computer krijgen :?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:21

ik vind het ook vreselijk irritant het leid er af.

vooral omdat het zo groot en bewegend is

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:25

Het is inderdaad maar net waar je prioriteiten liggen, voor mij is mijn computer heel erg belangrijk omdat ik in Frankrijk in het bos woon, dus ik heb kortgeleden ondanks dat ik nauwelijks een inkomen heb een nieuwe pc aangeschaft.
Mij heeft dat 400 euro gekost maar dat is het me dubbel en dwars waard.
Het kan nog voor een stuk minder als je tweedehands gaat.
Maar het feit dat mensen hun prioriteiten elders liggen kan het beheer van een internetsite toch niet tegenhouden om er (net als wij) gebruik van te maken?
En de grap is, iedereen blijft toch wel komen, het is nou eenmaal een hele populaire site _O- .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:25

Ik vind ook vervelend.. Ik klik er telkens op omdat ik denk dat ik dara mijn verhala kan typen.. }:0

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:26

Ik vind het ook erg irritant :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:27

luxx schreef:
De laatste tijd wordt er zoveel aan gedaan om het gebruiksgemak voor ons te verhogen (o.a zelf stipjes kunnen plaatsen en weghalen, berichten van alleen de TS naar voren halen), ik vind het niet meer dan normaal dat het beheer gebruik maakt van de site buiten het onderhoud om en reklame inkomsten probeert te genereren.
Vind het ontzettend kinderachtig om erover te zaniken, en gewoon vragen ook 'kan het wèèèèèg' miepmiep huilhuil.
Al dat gezeur, zou voor geen geld moderator willen zijn hier, echt ondankbaar [***], en als het mijn site was had ik allang de stekker eruit getrokken, donderstraal maar een eind heen, ik zou er wérkelijk depressief van worden, krijg al vaak jeuk van het lezen alleen en ik kom hier voor mijn lol...

*edit, zou als beheerder ook gewoon, om te narren, bij deze inderdaad tussen àlle geplaatste berichten een reklame kwakken, als het je niet bevalt blijf je toch lekker weg?

:= Nouja zeg!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:28

Blijkbaar had je dus die 400 nergens anders voor nodig, dus oordelen over andermans portemonnee kan je gewoon niet doen ;)

Waar gebruik van te maken? Van bewegende banners die niet nodig zijn, als iemand het interesant vind klikt diegene er ook wel op wanneer de banner stil staat, of kleiner is.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:29

ik denk dat iedereen nog harder gaat klagen als er betaald moet worden op bokt.

juist door deze banners blijft het allemaal betaalbaar!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:29

x_Marr schreef:
Waar gebruik van te maken?

Inkomsten genereren ;).

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:37

luxx schreef:
Al dat gezeur, zou voor geen geld moderator willen zijn hier, echt ondankbaar werk, en als het mijn site was had ik allang de stekker eruit getrokken, donderstraal maar een eind heen, ik zou er wérkelijk depressief van worden, krijg al vaak jeuk van het lezen alleen en ik kom hier voor mijn lol...

We zeggen ook niet dat er geen reclame op bokt mag, natuurlijk wel
(1. wij hebben niet het recht dat te bepalen, 2. daardoor kan bokt blijven bestaan),
maar wel dat het nu op een erg vervelende plaats staat. Dat is een simpele constatering :)

Verder vind ik jou kinderachtiger overkomen dan de mensen in dit topic, zeker die laatste zin van bovenstaande post.
Als laatste een reactie op 'krijg al vaak jeuk van het lezen alleen en ik kom hier voor mijn lol...'
Om je eigen logica nog eens toe te passen: als het je niet bevalt blijf je toch lekker weg? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:38

Ach, ik klik toch nooit op die reclame dinges, dus ga er nu ook zeker niet op klikken ofzo.. Of ie nu boven of onder de tekstbalk staat. :7

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:40

Ik klik er steeds (bijna) perongeluk op als ik de snel antwoorden wil gebruiken. Ik weet niet wanneer het geld oplevert, maar als dat per klik is, gaat iemand hier rijk van worden ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:43

x_Marr schreef:
Uhm jij wil toch dat je site veel bezocht wordt? Dan wil je toch geen klanten wegjagen omdat ze als ze jouw site bezoeken een slome computer krijgen :?

:) Op zich een leuke redenatie maar hij klopt niet helemaal met de realiteit. Bokt.nl heeft al erg veel bezoekers en ik wil erg graag dat we een site kunnen blijven voor veel bezoekers. Het in de lucht houden van een site met het formaat van Bokt is niet een kwestie van een uitkering incasseren en voor 10 euro per maand ergens een hostingpakketje regelen :) Er werken mensen fulltime aan de site, er zijn servers die gekocht en vervangen moeten worden. Daarnaast kost het plaatsen van de servers en het dataverkeer meer geld per maand dan de huur van een leuk appartement.

Dat alles zal op de en of andere manier betaald moeten worden en de manier waarop we dit betalen is door middel van banners.

De afgelopen maanden heeft er een test gelopen waarbij ongeveer 10% van de bezoekers de banner onderaan de topics al op de nieuwe positie te zien kreeg. Hier zijn erg weinig klachten op gekomen op een technisch probleem na dat inmiddels is opgelost. In deze maanden hebben we gemeten of banners het op deze plek echt beter doen en dat blijkt het geval te zijn, het gaat daarbij niet om een paar procent beter maar om een factor 3 beter, als het verschil klein was dan had ik de banner graag op de minder opvallende plek laten staan.

Wat dtt betreft is het een kwestie van kiezen of delen. Of je laat de banner laten staan op een plaats waar weinig mensen de banner zien en dus ook weinig mensen klikken of je verplaatst de banner om daarmee te voorkomen dat we ergens anders een banner bij moeten plaatsen op een erg prominente positie.

Voor de mensen die zich echt heel erg irriteren aan de banners om wat voor een reden dan ook; stuur me een PB voor het rekeningnummer van Bokt.nl en dan kunnen we kijken of we de banners voor jou uit kunnen schakelen :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:51

Bart denk je zelf niet dat dat ook aan het feit kan liggen dat iedereen op die banner klikt terwijl ze op het snel antwoorden hokje willen klikken?
Ik gok zomaar dat de mensen die nooit op een reclame klikken, waar die ook staat, dat nu ook niet zullen doen, niet met opzet in ieder geval. (Tenminste ik bekijk dat even vanuit mijn oogpunt, ik vind er namelijk ook nooit voor mij interesante reclame's bij zitten, heel soms een keer een paardgerelateerde).

Maar kan er dan in ieder geval geen bewegende banners komen maar gewone stilstaande? Zie de meerwaarde van bewegend namelijk niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:51

ik begrijp het allemaal wel....tenminste....wat voor nut heeft een banner die alleen maar irritatie opwekt?
Dat levert toch geen klanten op voor de adverteerder?

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:54

BartVB schreef:
x_Marr schreef:

:) Op zich een leuke redenatie maar hij klopt niet helemaal met de realiteit. Bokt.nl heeft al erg veel bezoekers en ik wil erg graag dat we een site kunnen blijven voor veel bezoekers. Het in de lucht houden van een site met het formaat van Bokt is niet een kwestie van een uitkering incasseren en voor 10 euro per maand ergens een hostingpakketje regelen :) Er werken mensen fulltime aan de site, er zijn servers die gekocht en vervangen moeten worden. Daarnaast kost het plaatsen van de servers en het dataverkeer meer geld per maand dan de huur van een leuk appartement.

Dat alles zal op de en of andere manier betaald moeten worden en de manier waarop we dit betalen is door middel van banners.

De afgelopen maanden heeft er een test gelopen waarbij ongeveer 10% van de bezoekers de banner onderaan de topics al op de nieuwe positie te zien kreeg. Hier zijn erg weinig klachten op gekomen op een technisch probleem na dat inmiddels is opgelost. In deze maanden hebben we gemeten of banners het op deze plek echt beter doen en dat blijkt het geval te zijn, het gaat daarbij niet om een paar procent beter maar om een factor 3 beter, als het verschil klein was dan had ik de banner graag op de minder opvallende plek laten staan.

Wat dtt betreft is het een kwestie van kiezen of delen. Of je laat de banner laten staan op een plaats waar weinig mensen de banner zien en dus ook weinig mensen klikken of je verplaatst de banner om daarmee te voorkomen dat we ergens anders een banner bij moeten plaatsen op een erg prominente positie.

Voor de mensen die zich echt heel erg irriteren aan de banners om wat voor een reden dan ook; stuur me een PB voor het rekeningnummer van Bokt.nl en dan kunnen we kijken of we de banners voor jou uit kunnen schakelen :)

:') _O-

maar er word dus al alleen geld verdient aan het klikken niet aan daadwerkelijk een product kopen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:54

Kan er dan op zijn minst niet geregeld worden dat er alleen stilstaande banners, of die google resultaten komen te staan?

En tegen luxxk , nee ik geef inderdaad mijn geld liever aan andere zaken uit.
Deze pc is 2 jaar oud ongeveer, en functioneerd prima, alleen kan hij het niet verwerken als er heftig bewegende banners staan.

Jammer Bart dat dit moet, maar ik begrijp jou ook.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:56

Ook het bewegende heeft meerwaarde, die banners leveren meer kliks op en dus ook meer inkomsten. Maar het is een beetje ongelukkig toeval dat er nu net een geanimeerde campagne van de NS draait terwijl de banner verplaatst wordt. 9 van de 10x staan er stilstaande tekst advertenties op die positie. Overigens is het bij mij of geen animatie of een heel korte?

Dat mensen op de banner klikken omdat daar normaal de quickreply zat was ook mijn eerste gedachte en dat is ook de reden dat we een langere periode getest hebben. In de eerste dagen zag je een toename van (uit mijn hoofd) een factor 5. Dat verschil was zo hoog omdat de banner daar nieuw is en dus sowieso meer opvalt (want anders) en waarschijnlijk ook door een aantal mensen die de banner per ongeluk aan hebben geklikt ipv het quick reply vak. Na een paar dagen zag je dit echter dalen naar die factor 3 (gemiddeld). Ook na een paar maanden is dit niet veranderd. Ik mag hopen dat mensen na 3 maanden toch wel gewend zijn aan de nieuwe positie van het quick reply vakje? :+

De oude banner positie doet het vooral minder goed omdat deze een behoorlijk eind verwijderd is van de laatste reactie in een topic. Als je een topic aan het lezen bent is de kans behoorlijk aanwezig dat de banner zelfs nooit in beeld komt en dat is natuurlijk niet heel erg effectief adverteren :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:57

Kan ie dan niet net onder het antwoordvakje komen O:)

Dan kan ik m nog wegscrollen tenminste :+

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:58

nou als er toch alleen geld verdiend word aan het klikken

dan plaats je de banners terug op de oude plek met voorwaarden dat er meer op geklikt gaat worden

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:00

Ik hoorde net van iemand dat deze ook een technisch probleem heeft met de nieuwe positie (banner komt door foto's heen) en de NS campagne is inderdaad wel erg zichtbaar.

Ik zet de banner weer even terug tot er weer tekst advertenties op deze plek komen staan en het technische probleem opgelost is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:02

als we nu afspreken dat we s'ochtends even met z'n allen klikken...kan hij dan voor de rest van de dag weg?