Treasure (Wolfgang X Julio Mariner xx) @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Treasure (Wolfgang X Julio Mariner xx) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:46

Gister nog eens foto's van Treasure laten maken. Onderbouwd commentaar waar ik iets aan heb is welkom Knipoog Ik ben blij dat ze alles zo goed oppakt. Alle oefeningen zoals de Travers, Schouderbinnenwaarts en het Appuyeren moeten nog wat meer bevestigd worden, maar voor haar 4 jarige leeftijd ben ik echt heel erg tevreden over d'r!

De foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(check dat achterbeentje Kwijl )
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier bleef mijn teugel onder het zadel hangen, hoe dat kon gebeuren Verward
Afbeelding

Dus maar even losmaken Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze weer Doei, doei


h0rSii
Berichten: 107
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:51

echt een heel mooi paardje loopt heel netjes Lachen:j:)

» Never give up On the things yOu believe_*
*Baby We Bel0ng 2Gether*
<<Real l0ve sincE 08-01-'05 wJnmK!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:53

Lekker paard hoor ziet er goed uit.

Maare een vraagje wat heb je eigenlijk omhangen?. Ziet er niet uit als een magtingaal?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:53

ziet er goed uit voor een 4 jarige. mooi paard.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:53

Het is mij een raadsel waarom jij een hulpteugel gebruikt.. je hebt hem zo te zien echt niet nodig!! Pff.. kan hij al zoveel voor een 4jarige?? Dan mag ik nog wel ff snel dooroefenen.. Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:01

Dankjewel allemaal Haha!

Het is wel een martingaal wat ik gebruik. Even een voorbeeldfoto waarom ik die er altijd aan heb hangen:

Afbeelding
Dit paard loopt Z2 en zou dus geen martingaal nodig mogen hebben. Maar je ziet dat we hier aangevallen worden door het levensgevaarlijke hondje van Jeannet en ik was heel blij dat ik op dit moment die martingaal had, want precies 3 seconde later had ik hem weer onder controle dankzij de martingaal. Anders had hij zijn hoofd nog hoger in de lucht kunnen gooien en dan was ik nergens geweest.

Gewoon voor de zekerheid dus.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:19

Waar is het halsstuk van de Martingaal? Haha!

Wat leert jou merrie snel zeg, pfjoeuw! OK dan! Ik vind de galopfoto's altijd erg leuk van jullie

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:20

Dankjewel Haha! ze pakt inderdaad alles heel vlug op. Heel fijn!

Ik rij altijd zonder halsstuk. Op de een of andere manier blijft mijn teugel daar altijd in hangen (aan die gespen) Scheve mond

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:22

Oh je hebt springteugels zeker, daarmee overkomt het mij ook altijd Haha!

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:26

Volgens mij heb je hem zelf onder controle gehouden namelijk door de teugels goed op maat te houden......als je ze losser had gelaten waren ze door de martingaal gegaan en had ie alsnog meer ruimte gehad om hoger te komen met z'n hoofd Knipoog.
Maar wat betreft je foto's; ziet er heel goed uit!!! Ze loopt super voor een 4jarige en dat die oefeningen nog niet bevestigd zijn maakt dan niet zo heel veel uit toch?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:27

Haha, nee gewoon dressuurteugels. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar door die gesp van het halsstuk komt nog eens stuk over gebleven leer (volg je het nog Haha! ) en aan dat stukje extra leer (dat wat je bij een riem ook altijd over houdt) daar blijft mijn teugel altijd achter hangen.
Toen zag ik bij Chris dat hij ook de halsstukken eraf haalde en dus heb ik dat eens geprobeerd en ik heb nooit meer last van de martingaal gehad. Werkt prima dus, alleen even oppassen met instellen dat hij niet té lang is zodat ze erin kunnen stappen. Maar als hij goed afgesteld is moeten ze daar wel hele gekke sprongen voor maken.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:29

manzano schreef:
Volgens mij heb je hem zelf onder controle gehouden namelijk door de teugels goed op maat te houden......als je ze losser had gelaten waren ze door de martingaal gegaan en had ie alsnog meer ruimte gehad om hoger te komen met z'n hoofd Knipoog.
Maar wat betreft je foto's; ziet er heel goed uit!!! Ze loopt super voor een 4jarige en dat die oefeningen nog niet bevestigd zijn maakt dan niet zo heel veel uit toch?


Denk dat de martingaal meer heeft geholpen, iig het is goed afgelopen Haha!

Dankjewel voor je compliment Haha! Het geeft inderdaad niet dat het nog niet bevestigd is allemaal. Ze is jong zat en we hebben de tijd

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:55

Ziet er goed uit hoor OK dan!
Mag ik trouwens wat vragen? Heb jij je paardje zelf ingereden, of laten inrijden?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:59

Dankjewel Haha!
Treasure was zadelmak maar daar was ook alles mee gezegd. Ze kon stappen en draven Knipoog

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:01

Zo jouw merrie loopt netter dan mijn 4-jarige ruin!!!
Echt toppie OK dan!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:05

Ooh, mooie meid aan het werk
Ziet er goed uit, was dat gister?

Ik blijf ook wel eens met m'n teugels onder het zadel hangen trouwens, en ook aan de martingaal.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:06

in 1 woord WAUW!! Solvej wat gaat ze vooruit zeg Lovers het word echt een superknappe dame!! Nog even en jullie stomen zo alle niveau's door!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 15:13

Dankjewel Haha! Ja Fee, dat was gister.

Ze schiet inderdaad vooruit Haha! Ik hoop dat ze zo vooruit blijft gaan Haha! Misschien wordt het tijd om haar nog eens in het echt te komen bewonderen he Ymke Haha!

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:23

even een vraagje je hebt het over een appuyement wat beter moet????
hij is pas 4 welke kant wil je met haar op,laat haar ff jong zijn ,kijk even naar mijn topic hier op haw,dat paard is dus zo gereden dat ze als 5 jarige al z oefeningen moest kunnen,en nu is ze helemaal geflipt,ze kunnen dat geestelijk mischien wel aan maar lichaamelijk zeker niet,sorry als het een beetje nors overkomt maar ik bedoel alleen maar dat je rustig aan moet doen met zon jong paard

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:24

Ze ziet er goed uit Okkie, zeer netjes! Ik vind jullie een mooie combi en je zit is nog steeds OK dan!!

Je hebt haar al flink aan het lopen, ook qua oefeningen. Petje af hoor!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:30

Zo, ze kan idd al aardig wat oefeningen!
Ze is duidelijk al een stuk verder dan Tyrano, ook qua bespiering.
Ziet er goed uit hoor! OK dan!
Ben je al gestart??
En dat halsstrekken, in 1 woord: geweldig!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:41

mootje20 schreef:
even een vraagje je hebt het over een appuyement wat beter moet????
hij is pas 4 welke kant wil je met haar op,laat haar ff jong zijn ,kijk even naar mijn topic hier op haw,dat paard is dus zo gereden dat ze als 5 jarige al z oefeningen moest kunnen,en nu is ze helemaal geflipt,ze kunnen dat geestelijk mischien wel aan maar lichaamelijk zeker niet,sorry als het een beetje nors overkomt maar ik bedoel alleen maar dat je rustig aan moet doen met zon jong paard

Bedoel je het niet omgekeerd (dat geestelijk en lichamelijk)???
Maar ze zegt toch zelf ook dat ze alle tijd heeft.....denk dat ze heel goed weet wat ze doet.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 15:42

mootje20 schreef:
even een vraagje je hebt het over een appuyement wat beter moet????
hij is pas 4 welke kant wil je met haar op,laat haar ff jong zijn ,kijk even naar mijn topic hier op haw,dat paard is dus zo gereden dat ze als 5 jarige al z oefeningen moest kunnen,en nu is ze helemaal geflipt,ze kunnen dat geestelijk mischien wel aan maar lichaamelijk zeker niet,sorry als het een beetje nors overkomt maar ik bedoel alleen maar dat je rustig aan moet doen met zon jong paard


Ten eerste, ik heb het over oefeningen die beter bevestigd moeten worden. Dat klinkt al een stuk vriendelijker Knipoog Lachen

Daarbij doe ik het zeker rustig aan met haar. Wanneer ik aan haar merk dat ze iets, zowel lichamelijk als geestelijk niet kan verwerken zet ik alles op een laag pitje en rij haar voorwaarts neerwaarts tot ze weer helemaal lekker haar zelf is en aangeeft dat ze verder wilt. Zo heeft ze net een vakantie van een week weidegang en 3 weken vwnw rijden achter de rug.

Treasure is een héél leergierig en werkwillig paard. Wanneer ik een tijdje haar alleen heel rustig aan rij merk ik aan haar dat haar humeur erop achteruit gaat, ze erg lui wordt en alles behalve vrolijk is. Daarom probeer ik de gulden middenweg te vinden tussen uitdagend werk en voldoende ontspanning.
Ze geeft zelf aan wanneer ze er de balen ergens van heeft en wanneer het tijd word voor een nieuwe uitdaging. Dat helpt mij bij het vinden van die gulden middenweg. En op alle foto's die ik van haar heb kun je een ontspannen, vrolijk paard zien

Daarbij heb ik thuis elke dag ontzettend goede begeleiding van mijn vader. Die inspringt wanneer het erop lijkt dat het fout gaat. En 2 maal in de maand heb ik super goede lessen en word ik heus op mijn plaats gezet als ik te vlug voor haar kunnen ga. Maar hier wordt ik juist vaak gedrillt om haar wat intensiever aan het werk te zetten.

Ook verschilt het heel veel per paard. Samenwerken of gedwongen naar een oefening toe rijden maakt veel uit. Het paard geeft meestal zelf aan wat hij/zij aankan. Het ene paard loopt met 7 jarige leeftijd Z2, het andere met 13jarige.

Maar wel bedankt dat je je zo'n zorgen maakt Knipoog Haha! Ik zal zo even je topic bekijken.

Dankjewel Anoukie Haha! Bloos Ik blijf wel nog dagelijks piekeren en werken aan hoe ik mijn zit kan verbeteren.

Amanda, ik sta er zelf ook elke dag van te kijken en te kwijlen hoe ze zich ontwikkeld. Bij Okkie was dit het tegenovergestelde, die was op 8 jarige leeftijd nog niet zo ver ontwikkeld Bloos! . Dus zo zie je maar weer dat elk paard zich sneller/minder snel ontwikkeld. Tyrano z'n tijd dat hij een flinke spurt krijgt komt vast ook snel!

Ik heb de punten voor het L1, maar ik ben anderhalve maand niet gestart omdat ze vakantie had. In September gaan we er weer tegenaan.

Bedankt voor dat compliment van het halsstrekken. Haha! Daar ben ik ook héél blij mee. Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 15:42

manzano schreef:
Bedoel je het niet omgekeerd (dat geestelijk en lichamelijk)???
Maar ze zegt toch zelf ook dat ze alle tijd heeft.....denk dat ze heel goed weet wat ze doet.


Dankjewel Haha! Bloos

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:19

denk dat okkie heel goed weet wat ze doet,merk je vooral aan de tekst die ze hierboven schrijft.
vind sowieso niet dat mensen over zoiets comentaar kunnen geven van achter hun pc.
en die toppaarden dan?die zullen met 4/5 ook al heel wat achter de rug hebben.
eigenaar kent het paard zelf het beste,en weet zelf het beste wat die wel of niet aankan zowel lichamelijk als geestelijk.

okkie,ik vind het super uitzien!
jeetje wat gaan jullie vooruit zeg.

was je ook naar de limburgse gegaan?/
zoja,hoe was het gegaan?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers