Meewerken aan Onderzoek Universiteit Utrecht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Meewerken aan Onderzoek Universiteit Utrecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 09:27

Hoi, in het kader van mijn afstudeerscriptie en stage ben ik op zoek naar mensen 18+ die zich door mij willen laten interviewen. Ik loop stage bij de Universiteit van Utrecht, faculteit Diergeneeskunde, afdeling Dier & Maatschappij. Ik ben een onderzoekje aan het doen naar twee groepen paardeneigenaren, Natural Horsemanship'ers en Engelse rijstijl beoefenaars. Ik wil gaan kijken hoe zij met paarden omgaan, hoe zij hun paarden houden en of ik verschillen kan ontdekken tussen die twee verschillende twee groepen qua bv. opleiding. Voorwaarde is wel dat je 18 jaar of ouder bent, binnen een half uur te bereiken bent met de auto vanuit Amsterdam, dat je in het bezit bent van een eigen paard, dat je enthousiast bent en dat je de Engelse rijstijl beoefent, voor NH heb ik al voldoende mensen.

alvast bedankt,
Sanne Geurtjens


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:11

Hmm, ik woon wel wat verder weg Haha! ( dronten )
Maar ik ben dus met parelli natural horsemanship tot halverwege level 2 gekomen. Toen ben ik gestopt en nu al weer een tijd bezig met vooral engels ( dressuur ) rijden. Ook wedstrijden etc.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:20

Ben ouder dan 18, heb 5 paarden, L tm ZZL niveau, woon denk ik drie kwartier van Amsterdam Haha!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:42

Ik woon in Nieuwegein, 21 jaar en ben net begonnen met dressuurwedstrijden (B) met mijn paard.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:43

Als je nog op zoek bent naar aparte rassen: ik rij L1 met een tinker.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:24

Ik rij L2 en B dressuur. En woon in Lutjewinkel, dit is drie kwartier van Amsterdam maar werk wel in Amsterdam.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:27

ik heb ZZ-licht gereden, ben instructice en jurylid en ben nu bezig met het opleiden van een nieuw jong paard

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:49

woon (zonder file's) 40 minuten van amsterdam. Ik rij ergens in de eind L beginnetje M

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:51

even een soort van intelligente opmerking, maar zou er ook niet verschil zijn tussen de manier van het houden van paarden en het niveau waarop iemand rijdt??? misschien kun je dat ook in spss invoeren Haha!

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:38

Hai kellybelly, denk ik wel, maar die vraag kan ik alleen maar stellen bij de mensen die via de engelse rijstijl rijden, want de mensen die aan natuurlijk paardrijden doen, rijden geen niveau of wedstrijden, maar is inderdaad vrijwel zeker een verband tussen.

Sanne

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:40

Ik had niet verwacht dat er zo veel mensen zouden reageren. Ook heel veel via de pb. Als alle mensen ook echt mee gaan werken die ik al terug ge-pb't heb, dan heb ik alleen nog maar 5 mannen nodig die via de Engelse stijl rijden.

sanne

Iedereen wel al hartstikke bedankt. Ik probeer op iedereen persoonlijk te reageren, maar dat is een beetje te veel.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:46

Succes met mannen vinden! Gaat best lukken! Laat je ons de uitslag ook weten?

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:17

Ja zal ik doen, wordt wel een heel lang verslag, maar daar bedenk ik wel wat op.

Sanne

P.S.: nu de mannen nog!!!! Wel weer opvallend, zo veel vrouwen, waar zijn de mannen??

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:29

Ik ga dit jaar in Utrecht studeren, daar bij de Uithof. Misschien hebben we allebei eens tijd om er voor te gaan zitten?


sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 15:08

Hoi, zoals ik al zei heb ik alleen nog maar mannen nodig en aan je foto' s te zien ben je een vrouw VValar Knipoog
Geen discriminatie hoor!!

[TK]Weatherbeeta waterdichte deken 130-160
[TK] longeerlijn zwart

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:11

Oh dat had ik niet gelezen Haha! Nee, ben niet beledigt hoor Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 12:08

Hoi, wegens afzeggingen door een groep NH mensen, ben ik voor ons interview nog op zoek naar mensen die mee willen werken die aan Natural Horsemanship doen. Dezelfde "eisen" blijven geldig, dus in bezit van een eigen paard, 18+, laten we zeggen binnen een half uur tot uur vanuit Amsterdam te bereiken met de auto. Voor NH zoek ik nog 4 mannen en 1 vrouw (ja lekker, denk je dat je voldoende mensen hebt, zegt de hele groep af) en voor de Engelse stijl nog steeds op zoek naar 2 mannen.

Als er iemand enthousiast is om over zijn paard(en) te praten stuur dan een mailtje naar sgeurtjens@hotmail.com, met daarin wat gegevens van jezelf, dat je van bokt komt, gegevens over je paard, eventuele vragen, en dagen + tijden die je beschikbaar bent. Het interview wordt opgenomen op band, zodat ik het later uit kan werken en het interview duurt denk ik een uur, ben nog niet begonnen, dus weet dat nog niet zeker. Het interview moet gehouden worden op een rustige plek, zodat alles verstaanbaar op de band staat.

Alvast bedankt!!
Sanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:33

sannegeurtje schreef:
Ik ben een onderzoekje aan het doen naar twee groepen paardeneigenaren, Natural Horsemanship'ers en Engelse rijstijl beoefenaars. Ik wil gaan kijken hoe zij met paarden omgaan, hoe zij hun paarden houden en of ik verschillen kan ontdekken tussen die twee verschillende twee groepen qua bv. opleiding.

Bedoel je hiermee de opleiding van het paard of van de mens Verward.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:43

Ben 19 jaar en beleer de paarden op NH manier en rijdt ze verder door met Engels Haha! Ik combineer deze twee dingen dus!

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 15:04

He Lovely, ....van de mens Tong uitsteken . Ik wil gaan kijken of de NH' ers bv. allemaal hoger opgeleid zijn, of een hoger inkomen hebben, milieubewuster zijn. Dat soort dingen....

Sanne

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 15:05

Luvda Tossa, ik ben echt op zoek naar mensen die zich aan een van de twee "stijlen" houdt. Die zijn er denk ik weinig, maar ze zijn er wel. Of die zichzelf in elk geval zo benoemen. Maar thanx voor het aanbod!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:58

sannegeurtje schreef:
He Lovely, ....van de mens Tong uitsteken . Ik wil gaan kijken of de NH' ers bv. allemaal hoger opgeleid zijn, of een hoger inkomen hebben, milieubewuster zijn. Dat soort dingen....

Sanne

Aha, op die manier, ik snap 't. Best leuk inderdaad om zo'n onderzoek op te zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 90 bezoekers