mag dit ook in een b proef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

mag dit ook in een b proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 17:43

hey!
ik had een vraag ik ga met mijn pony wedstrijden rijden,
hij is er al helemaal klaar voor allen de middendraf die je moet in de B daar gaat hij strekken Haha! .
als ik hem van voor opsluit en mijn been er aan hou strekt hij al
mag dat in de B willen ze dat daar al zien?in de l1 weet ik dat ze wel iets meer willen zien dus dan kan het wel.
ik kan hem ook wel gewoon wat snelle laten lopen maar goed dan loopt hij uit elkaar en op de voorhand dat lijkt mij ook niet de oplossing of wel Verward

groetjes ellen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:45

Gewoon laten strekken! Dat worden 9-ens!
Mijn pony strekte ook altijd super en dat was altijd kassa qua punten!
Denk er om dat het wel enkele passen moeten zijn en dat je nette vloeiende overgangen laat zien en netjes op de letters rijdt.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:48

gewoon strekken , das alltijd een mooier gezicht dan een pony die uit elkaar en op de voorhand loopt !

succes!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 17:52

ja dat had ik al wel in gedachten hij vind het nog wel heel erg moeilijk maar goed want als hij strekt wat die wel altijd doet valt hij ook nog wel eens uit elkaar maar dan moet ik gewoon met een paar passenn terug rijden en weer voorwaarts dat zal ook wel helpen.

MadUnique
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:20

zorg om te beginnen dat hij niet uit elkaar valt
want dan is ook de uitgestrekte draf nieteens goed

sluit hem goed op met je teugels en vooral je been
en houd hem achterop
dat vragen ze wel wat minder in de B
en in de L ook nog niet zo super veel
wat ze willen zien is verruiming, dus versnellig niet is voldoende
misschien nog wel in de B.. maar goed

houd hem in de hoek goed onder je
rijd in de hoek misschien een paar passen terug en je kan hem eventueel misschien ook nog iets lager instellen in de hoek
dan zorgen dat je GOED recht bent.. in de B verwachten ze maar een paar passen, maar zet die wel rond de X neer.

mjah goed...

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:48

oh oke er bedankt voor jullie mengingen ik weet wat ik ga doen!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:12

gabyfedde schreef:
Gewoon laten strekken! Dat worden 9-ens.



Niet altijd. Ik heb ook wel eens gehad dat m'n paard mooi strekte, maar op m'n protocol stond: 5 - uitgestrekte draf, geen middendraf.

Er werd niet gevraagd naar een uitgestrekte draf, al is dat misschien nog beter dan een middendraf. En als je dus iets anders dan het gevraagde toont, is het fout.

Aan de ene kant kan ik ermee inkomen, maar aan de andere kant is het flauw.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:31

Ik rij nu in het L1, en Ixo strekt ook gewoon in de middendraf.. maar ik krijg er wel gewoon goede punten voor. Dus gewoon doen!!!

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:41

loonie schreef:
hey!
ik had een vraag ik ga met mijn pony wedstrijden rijden,
hij is er al helemaal klaar voor allen de middendraf die je moet in de B daar gaat hij strekken Haha! .
als ik hem van voor opsluit en mijn been er aan hou strekt hij al
mag dat in de B willen ze dat daar al zien?in de l1 weet ik dat ze wel iets meer willen zien dus dan kan het wel.
ik kan hem ook wel gewoon wat snelle laten lopen maar goed dan loopt hij uit elkaar en op de voorhand dat lijkt mij ook niet de oplossing of wel Verward

groetjes ellen


Middendraf rijden door juist iets meer lengte te geven en iets laten zakken in de hals. Het gaat erom dat je pony ruimer beweegt, en juist iets 'ronder' in de rug wordt.

Hoewel (vooral beginnende) juryleden zich misschien laten imponeren is strekken niet goed!

Als je een goed jurylid hebt kijkt'ie er zo doorheen.
Misschien is je strekken ook niet 'echt' strekken, maar alleen strak de beentjes naar voren gooien, zonder voldoende ruggebruik.

Ik zou toch proberen om niet dat strekken wat je pony kennelijk doet steeds te laten zien, daar krijg je later alleen maar gedonder mee. Je komt jezelf onherroepelijk tegen al je het nu niet goed aanleert! Lachen

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:54

geen uitgestrekte draf rijden, deze word namelijk niet gevraagd, er wordt een middendraf gevraagd, misschien ben ik dan wel een strengere jury, maar als er middendraf gevraagd wordt en er wordt uitgestrekte draf getoont dan is het een laag cijfer.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:06

eigenlijk zou het niet mogen, wegens de reden van Judithhh hierboven, een middendraf is en blijft een middendraf en geen uitgestrekte.
En een correcte jury zal daar rekening mee moeten houden.
Maar niet alle juryleden doen dat. Soms maakt Evita ook wel eens een gestrekte draf, en de ene keer krijg ik een 5 of een 6 wegens'gestrekte draf', de ander keer krijg ik juist een 8. Maar ik heb die 5 of 6 imo wel meer verdient dan die 8, want ik deed niet wat gevraagd was Lachen

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 19:47

ja daarom is het zo moeilijk nou ik ga gewoon en dan zie ik wel wat hij doet misshcien verruimd hij de passsen gewoon maakt ze wat groter en dan hoort het wel wat ze zeggen we kijken wel...... nou erg bedankt voor de reacties