ik weet weer waarvoor ik het doe :+:

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

ik weet weer waarvoor ik het doe :+:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 21:51

Vandaag éérst op Qello gaan rijden, mijn vriendin wou m eerst alleen longeren, maar toen ze vertelde dat ie bokte in galop enzo en vroeg of ik het niet eens wou proberen. (dat zij de longe vast had) omdat ze weet wat ik met Phara heb doorstaan en ze ook op onze paarden heeft mogen rijden (dus het voor mij ineens een beetje een 'beloning' was omdat ik knetter gek ben van der paard Haha!) mocht ik aan de longe derop
en Qello was lief!!! niet een bokje Haha!
zelfs een beetje lui! maar zoooooon heerlijke gangen Haha!
daarna had ik hondenschool, had er eigenlijk geen zin in. en Myra had er vandaag weer eens zin in (les) NOT!
Les ging al ietsje beter als vorige keer maar nog niet wat het moest zijn. ze rende nog vaak weg enzo. Maar ze heeft het in de kantine wel goed gemaakt Haha!

we zaten in de kantine nog wat te drinken enzo. was aan het praten met een lesgever die ook een paard heeft over Booster, toen we ineens deuren hoorde,
het was al negen uur en de laatste les was al dik een half uur gedaan. Dus dat was zeer vreemd.
Even later komen er twee kleurlingen binnen met grote tassen.
Myra heeft nog nooit in der leven kleurlingen gezien, en der eerste reactie was blaffen, net zoals de odesse. (een zwarte bouvier, dus ook een hele hond)
wij (eigenaren, dus die wat er mee trainen) schreeuwen der boven uit dat ze moeten gaan zitten en ze houden hun mond Haha!
ze beginnen dingen te 'verkopen' en die ene kleurling komt wat te kort bij mij. Myra Grommelt meteen en blaft!
kleurling neemt wat afstand van me en gaat door met verkopen.
Myra blééft die twee echt in het oog houden. ook Odesse grommelde als ze korter dan 1 meter kwamen. (korter bij háár baasje dan he Haha!)

Toen gaf hij een jas 'door' aan me stief vader, (die hem niet aanpakte) en Myra ziet dat en gaat staan, blaft, grommelt en hapt (dus zo schijnhappen, niet echt gericht gewoon waarschuwen) kleurling gaat aan mji voorbij en gaat naar eigenaar van odesse, odesse blaft, (wij hadden al verschillende keren gewaarschuwd voor de honden omdat 1tje er van pakwerk doet en Myra mij heel erg beschermt) en we zeggen nog eens: attension! (of zo iets Haha!)
en Odesse blaft en valt uit.
kleurlingen pakken hun tassen en gaan de deur uit. die waar Myra op grommelde en odesse op uitviel zegt nog kwaad: BELACHELIJK! en loopt door

mijn meidje beschermde me Lovers dat maakt de slechte training nou goed
nu weet ik weer waarvoor ik het eigenlijk doe en kan ik weer een paar slechte trainingen hebben Lachen


Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 23:06

niemand Verdrietig Verdrietig
*mis ongeduld Schijnheilig*

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:21

pharagirlke schreef:
mijn meidje beschermde me


Waartegen, als ik vragen mag? Tegen de grote boze "kleurling"?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 23:24

voor haar was het een grote boze kleurling! Haha!
ze beschermde me eigenlijk tegen een vreemde (dus iemand die zij niet kent) en die in haar ogen een bedreiging voor mij vormde (omat ie richting mijn schouders ging. en dat is voor een hond die zijn baas wil beschermen bedreiging.)
dus t gaf toch weer een veilig gevoel, dat ze toch wel genoeg om me geeft dat ze me beschermt.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 06:16

jee, leuk dat je hond zo beschermend is, daarvoor is het tenslotte opgeleid, maar ik vind 'de kleurling' ontzéttend denigrerend, en vind het daardoor ook meteen een rotverhaal worden, sorry...

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:00

Ik ga helemaal eens met dovish!!!!

Voortaan wat meer respect voor je medemens............

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:17

natuurlijk is het wel leuk als een hond je zo beschermd, maar ik snap niet wat dovish en nairtje moeilijk doen over het woord kleurling. hoe hadden ze het anders moeten zeggen???

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:57

Een man ipv kleurling? Schijnheilig

Vind het woord ook heel denigrerend klinken op deze manier Lips are sealed

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:01

pharagirlke schreef:
*knip* kleurling gaat aan mji voorbij en gaat naar eigenaar van odesse, odesse blaft, (wij hadden al verschillende keren gewaarschuwd voor de honden omdat 1tje er van pakwerk doet en Myra mij heel erg beschermt) en we zeggen nog eens: attension! (of zo iets Haha!)
en Odesse blaft en valt uit.
kleurlingen pakken hun tassen en gaan de deur uit. die waar Myra op grommelde en odesse op uitviel zegt nog kwaad: BELACHELIJK! en loopt door


Sorry, maar uit dit stuk kan ik opmaken dat je het commando hebt gegeven aan de hond om de man aan te vallen? Je mag hopen dat ie niet terug komt om jullie aan te klagen

En inderdaad, kleurlingen komt erg "laag" over.

Riding: the art of keeping a horse between you and the ground.

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:04

Richtje schreef:
Een man ipv kleurling? Schijnheilig

Vind het woord ook heel denigrerend klinken op deze manier Lips are sealed

Inderdaad ja... Scheve mond

Vind het een beetje een raar verhaal, kan er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:11

ikke ook niet... zal wel aan mij liggen... kleuling vind éen term uit hitlers tijd eigelijk.. sorry dat ik t zeg. toch fijn dat je hond je beschermt... krijg een dubbel gevoel bij dit verhaal...

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:28

Ilse1979 schreef:
Sorry, maar uit dit stuk kan ik opmaken dat je het commando hebt gegeven aan de hond om de man aan te vallen? Je mag hopen dat ie niet terug komt om jullie aan te klagen

En inderdaad, kleurlingen komt erg "laag" over.


nee nee nee, we waarschuwde hem dat de hond kón uitvallen omdat die hond daar voor getraind word (dus dat ie zijn baas beschermt)
hij luisterde niet en kwam aan de hond zijn baas, wat voor die hond als bedreiging gezien word en valt uit.

hoe had ik het anders moeten zeggen?
zwarte en negers komt ook maar racistish over he Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:30

Mensen dan? Je hebt het toch ook niet over blanken?

Overigens vind ik niet dat je die hond op deze manier los mag laten lopen.... Als dit een keer uit de hand loopt, wil ik niet eens denken aan de gevolgen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:33

hij was aan de riem. twas alleen zon supergrote bouvier. en die houd je nu eenmaal niet echt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:35

Tja, dan maar niet meenemen dus.... of beter opvoeden.

Dit is nu eenmaal gebeurd, maar ik zou toch wel kijken naar hoe je een dergelijke situatie in de toekomst kunt vermijden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:37

Richtje schreef:
Tja, dan maar niet meenemen dus.... of beter opvoeden.

Dit is nu eenmaal gebeurd, maar ik zou toch wel kijken naar hoe je een dergelijke situatie in de toekomst kunt vermijden.

ehm. hoe kan je training doen op hondenschool zonder hond ? Haha!
die hond moet ook nog gehoorzaamheidstraining krijgen naast haar pakwerk he Haha!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:49

Hmmm vaag verhaal...Eerst begin je over een paard en daarna spring je ineens over naar een hond die getraint word...

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 13:58

jah. dan ga ik over op hondenschool Lachen Myra doet het de laatste tijd niet goed op hondenschool, en nou beschermde ze me tegen de vreemde mannen die binnenkwamen. en dan weet je toch dat zon hond toch wel om je geeft Lachen

sorry als het racistisch overkomt! dat is echt niet zo bedoeld!!! helemaal niet!!! ik ben totaal niet racistisch! maar voor Myra was het voor het eerst dat ze donkere mensen zag. en jah...op hondenclub zeker niet! daar kent ze iedereen, en voor haar waren die twee vreemde, en Myra verdedigd me heel fel tegen vreemde, soms wat te fel...maar ergens is het ook niet verkeerd (met te fel bedoel ik dus dat ze begint te blaffen op die wat korter bij komen dan 1 m Boos! dat moet ze dus wél afleren)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-08-04 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:10

pharagirlke schreef:
jah. dan ga ik over op hondenschool Lachen Myra doet het de laatste tijd niet goed op hondenschool, en nou beschermde ze me tegen de vreemde mannen die binnenkwamen. en dan weet je toch dat zon hond toch wel om je geeft Lachen

Beschermen tegen wat? Negers? Scheve mond

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:13

Heel fijn dat je hond je wil beschermen meisje, maar ik vind je woordkeuze zacht gezegd storend. We zitten hier niet in Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid!! "Kleurlingen"...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:15

Citaat:
Beschermen tegen wat? Negers?


Hhaha ja maar honden zijn toch kleurenblind?
In hun ogen is iedereen een "kleurling".
Vind het trouwens maar een dom woord.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:17

xtwisterx schreef:
Beschermen tegen wat? Negers? Scheve mond

tegen voor haar vreemde
nogmaals sorry voor verkeerde woordkeuze! was niet de bedoeling om racistisch over te komen! zijn uiteindleijk net zon mensen als wij. sorry!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:19

pharagirlke schreef:
nogmaals sorry voor verkeerde woordkeuze! was niet de bedoeling om racistisch over te komen! zijn uiteindleijk net zon mensen als wij. sorry!!!

OK dan!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:26

Goed dat je je nog even verontschuldigd, want het komt niet echt vriendelijk over. Ik had ongeveer dezelfde reactie als anderen en misschien nog iets heftiger omdat ik met een donkere jongen samenwoon. Maar het is soms ook moeilijk te omschrijven, zeker zo via de computer.
By the way; dat je hond je beschermt is heel goed, doet de mijne (een amerikaanse stafford) ook. Maar leer haar niet te blaffen of te happen naar een vreemde, maar alert te zijn. Anders krijg je er nog problemen mee. Maar bescherming van je hond, geeft je een veilig gevoel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 14:28

normaal hapt ze niet. Snap dus ook niet dat ze nu meteen blafte en hapte. normaal grommelt ze alleen wat waarschuwend of kijkt ze heeeeeeeeeeel erg boos naar de persoon in kwestie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, Kopmeeuw en 25 bezoekers