waar heb jij je hengst staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

waar heb jij je hengst staan?

thuis
11 (61%)
pensionstal
4 (22%)
manege
3 (16%)

Totaal aantal stemmen: 18


Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

waar heb jij je hengst staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 09:16

ben ik wel benieuwd naar....

ik wil ooit samen met mijn vriend een andalusier kopen en het liefste een hengst.
maar ik ben altijd opgevoed door manege's met het idee:
een hengst die komt er hier niet in.

maar misschien kan het wel, of niet.
geen idee vandaar de vraag.

en hoe doen jullie dat met weidegang en zo.

alvast bedankt!


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:22

Mijn hengst(een ggk dekhengst) staat lekker thuis. Hij heeft ook een keer een week op een pensionstal/manege gestaan, heeft 1,5 jaar bij een boer met meerdere paarden gestaan en nog een half jaar bij een andere boer.


Hij staat lekker 24/7 op het land met z'n vriendin. Zoang ze gewent zijn om met andere paarden het land op te gaan is er niets aan de hand. Hij blijft deze winter ook maar lekker buiten slapen.

Op manege's zijn ze niet blij met hengsten. En ik kan me er alles bij voor stellen. Die van mij is extreem makkelijk, die gaat overal mee naar toe. Als ik naar het bos wil gaat hij mee, als ik een rondje dorp wil doen gaat hij mee, lesjes lopen met een klein kindje(van af 4 hebben ze hem gereden!) er op tussen de merries rijd hij ook lekker in mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:33

Ik heb dus ook zo'n kleine dondersteen.
Ook goedgekeurd , en ik heb hem ook thuisstaan.
Ik zaai het land hier goed in zodat hij hier hetgrasland kaal kan eten.
En af en toe gaat hij na een schuur waar onze paarden staan daar kan hij aan een spit staan en eet hij de bermen kaal Haha!
Los kan hij dan niet staan , want hij is een uniek exemplaar in uitbreken, en aangezien we de paarden naast een manege hebben staan (Waar hij altijd na toe rent als hij los is) nemen we dat risico niet meer.
Thuis staat hij overigens wel los in het land.(Zijn geen merrie's)

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:40

Wij hebben een eigen pension stalling, niet bij ons thuis maar goed..hoe noem je het..Thuis of pension stalling, ik heb maar pension stalling gedaan..Wij hebben trouwens 2 hengsten op dit moment

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:45

Ik heb thuis gedaan.
Heb er zelf thuis 2 staan en nu ook een hengst veulen erbij die bij ons blijft tot hij 3 is dus dat zijn dan 3 hengsten (hengstjes, zijn maar kleintjes)
Ik weet dat je met pensionstallen en maneges problemen kan krijgen een hengst te stallen, ze zijn er niet overal erg happig op maar ze zijn er wel.
De pensionstal in Aalsmeer waar ik jaren heb gestaan daar kan je wel met een hengst terecht maar ik vind thuis toch veel beter en vooral ook rustiger voor de hengsten maar ja, niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:50

Wij hebben onze jaarlinghengst thuis. Krijg waarschijnlijk de halve opfokgarde nu over me heen, maar kan me eigenlijk niet schelen.

Hij heeft als het even kan met het weer en het land 24/7 weidegang. Bij slecht weer staan ze op stal, maar krijgen ze overdag weidegang of ze gaan de paddock in.

Tot een paar weken terug had hij een shetlandruintje als maatje, maar daar ging hij toch wel een beetje wild mee om uiteindelijk. Nu is hij volledig geaccepteerd door de twee KWPN-ruinen en doet hij vrolijk mee met hun spel. Hij is inmiddels zo'n 1.55 en voor de duvel niet bang. Bovendien komt hij elke dag wel even in de hand en wordt hij aangeraakt.

Merries zijn er niet meer hier, dat is wel een bewuste keuze. We hadden een schat van een Shetlandmerrie, maar omdat we toch echt verder willen met Whisper en zijn grote broer Janssen, is er voor Nienke een fijn tehuis gezocht.

Ik kan me voorstellen dat je er niet mee op een manege terecht kan, is gewoon gevaarlijk volgens mij.

Maar Whisper blijft dus thuis. Ik geniet van hem, maak er geen barbiepop van en verder zien we wel.

Het is trouwens wel de bedoeling dat hij een keer geruind wordt, maar voorlopig mag hij nog mooi uitgroeien.
Afbeelding[/url]

Webshop - digital art: MoTekent

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:37

Ons beestje heeft het eerste jaar in de koppel in Friesland gestaan. Hierna is hij naar huis gekomen en heeft nog een tijdje de rest van de paarden gelopen. Nu is hij altijd samen met een oudere ruin. Ze kunnen heerlijk spelen. Op stal staat hij gewoon tussen de merrie's. Hij kan in de wei naast ze staan mits het stroom erop zit en ze niet hengstig zijn. Samen met een drachtige merrie ging ook heel goed. Had hij goed respect voor. Hij is nu tweeënhalf en nog steeds erg braaf.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:38

bij een boer

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:42

Waarom zou je eigenlijk graag een hengst willen? Lachen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:55

Die van mij staat gewoon tussen de rest van de pony's in op stal op de manege.. Geen dichte box of wat dan ook maar gewoon lekker in een ponybox tussen de privepony's in...

keep calm, I'm engaged!!! <3

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:58

Mijn 8 jarige boef staat lekker in een open stal naast zn mama. Heeft een aparte paddock naast de merrie weide waar hij uitzicht heeft op zijn harem. Gaat allemaal probleemloos zolang de andere pension klanten maar niet al te eigenwijs zijn om met merries voor zijn neus te gaan paraderen of per ongeluk het hek open te zetten zodat ie "gezellig" even bij de buren op bezoek gaat. Verward

Een hengst is heel wat lastiger te houden dan een ruin of merrie dus realiseer je goed waar je aan begint!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:02

Mijn hengst wete nog niet dta ie hengst is, en staat nog lekker bij z`n mama :p

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:04

De mijne weet héél goed dat ie hengst is! Maar moeders is nog steeds de baas Haha! De hele familie staat lekker bij elkaar oma, zoon en kleinzoon.
Gezellig hoor Knipoog !

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:16

Toen Tyrano nog hengst was stond hij wel in een stal naast merrie's, maar alleen op de wei, in de paddock. Je moest altijd opletten met andere paarden in de burt. Ik ben blij dat hij nu ruin is!

Wij hebben overigens de paarden aan huis staan.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:54

Over het algemeen worden andalusiers (als ze uit spanje komen dan) niet gecastreerd omdat ze bekend staan om hun zacht aardig karakter Je kunt vanuit spanje dus meestal alleen merries of hengsten importeren. (MEESTAL)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:55

Sjuimpje schreef:
Waarom zou je eigenlijk graag een hengst willen? Lachen


Ook mijn vraag.. Knipoog

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:28

Sjuimpje schreef:
Waarom zou je eigenlijk graag een hengst willen? Lachen


Wij zijn er echt tegenaan gelopen. Mijn stiefvader kende iemand met 2 hengsten zei die en wij zijn ff gaan kijken. Het bleek dat deze hengsten ontzettend slecht werden verzorged en soms wel wat te eten kreeg. Mager, slechte hoeven, noem maar op..Dus hebben we een ervan gekocht en die is verzorged, beter gaan eten, elke dag uit zijn stal, rijden weer opgepakt en hij is compleet omgetoverd
De andere is al wat ouder dus dat wordt moeilijker..hij is nu wel beter in zijn vacht en zijn hoeven zijn ook al verzorgd, hij begint langzaam weer wat spieren te kweken..

Daarom hebben wij 2 hengsten. Om andere redenen zou ik ook geen hengst willen, elke keer gedoe met die merries, vooral de dekhengst..wat arrogant...

Zo mijn verhaaltje


Zullen we nu maar weer ontopic gaan Schijnheilig

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:40

hebrino schreef:
Over het algemeen worden andalusiers (als ze uit spanje komen dan) niet gecastreerd omdat ze bekend staan om hun zacht aardig karakter Je kunt vanuit spanje dus meestal alleen merries of hengsten importeren. (MEESTAL)



daarom dus Lachen

andalusische hengsten vinden wij echt helemaal super.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:46

Mijn hengst staat bij huis.
Gewoon in een groep buiten. In principe kan hij bij alle anderen die drachtig zijn en/of door hem gedekt mogen worden. Ook de veulens staan erbij.

En waarom een hengst?
Je moet toch wat als je wilt fokken, met alleen merries kom je er niet Haha!
Zeker niet als je de hengstenkeuze in NL te beperkt vindt.

Voor de lol zou ik zeker geen hengst houden. Ik heb zelf een hekel aan dat gemekker en gezeur met een hengst op stal.
Volwassen hengsten is nog te doen maar die puberende ettertjes halen het bloed onder mijn nagels vandaan...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:48

redina schreef:
daarom dus Lachen

andalusische hengsten vinden wij echt helemaal super.



Bedenk wel dat je heel erg consequent moet optreden bij ze, en je ook overal rekening mee moet houden als je een keer ergens naartoe wilt.. Zo leuk als het lijkt is het niet.. Ik hoef voor mezelf in iedergeval nooit een hengst, al heb ik er wel een staan nu van 1 jaar, maar die word waarschijnlijk volgend jaar los ballos!! Knipoog

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:54

Je kan moeilijk buiten rijden.......dat is zo jammer...

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:49

Ik heb een 2,5 jarige kwpn hengst die bij mij thuis staat. Hij staat gezellig vij mijn ruin en is erg lief. We hebben zelfs merries staan.

M1 dressuur met Maurits


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, Fientj, Hannanasjuh, laran, RoRo44, Schrompeltje, sterregoud en 28 bezoekers