Buiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Buiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 22:04

Ik rijd steeds op eenzelfde manegepaard en het gaat steeds beter. Ik rijd iedere vrijdag op hem. Nou heb ik echter steeds problemen met de buiging. Vooral linksom. En als we dan op de volte linksom zitten heb ik het gevoel dat hij rechtsom buigt Frusty
Niet echt handig dus Lips are sealed
Ik geef hem veel binnenbeen en vraag genoeg stelling, maar hij valt dan gewoon door me heen... af en toe lukt het wel, maar ja, hij is gewoon stijf daarin. Kan ik daar wat aan doen? Het is dus een manegepaard en ik kan er maar eens per week op rijden Verward

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 23:09

rij het paard eerst eens met de verkeerde stelling en zet hem heel langzaam naar de goede stelling toe.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 00:30

Ook je buitenteugel en buitenbeen er bij houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 14:35

Ik verwacht als je er maar 1 x in de week op rijd en voor de rest van de week jan en alleman die maar wat heen hobbelen je niet veel kunt doen.
Of de intructrice moet er bij de andere ruiters ook op letten dat ze goede stelling aan nemen. Maar vaak is dat niet zo.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 21:06

Ja, ik houd mijn buitenbeen en teugel er ook bij hoor!
Enne, ja, er rijden de rest van de week allerlei mensen op... maar ik heb al wel verbetering in hem gekregen... eerst liep hij altijd met zijn neus in de lucht en nu gaat hij ontspannen aan de teugel. Als ik hard oeven gaat het vast wel wat beter. Bedankt in ieder geval!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:47

In die volte vooral sturen met je lichaam (schouder in de richting waar je naartoe wilt) en voorzichtig wat met de binnehand vragen terwijl je hem toch aan je binnenbeen houdt. Valt hij erdoor, rechtstellen en opnieuw proberen. Om hem attent aan je binnenbeen te krijgen is wijken een goed hulpmiddel. Eerst een paar meter van de hoefslag afwenden en dan naar de hoefslag wijken, zo steeds een stukje verder weg. Dit kun je als hij de eenzijdige kuit enigszins snapt ook heel goed op de volte doen, je gaat dan de volte openen en sluiten door met je been te werken.
Succes!