achterstallig onderhoud onderdijk door gemeente

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

achterstallig onderhoud onderdijk door gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 13:08

al zeker 2 jaar zijn wij met onze gemeente aan het kloten over de toestand van de onderdijken hier. Er wordt zelden nieuw grind neer gelegd, en als het neergelegd wordt, komen ze het met een pincetje neerleggen (bij wijze van spreke).
Dit tot grote ergernis van ons als bewoners van de schans.
Het opmerkelijke is dat de onderdijk aan de overzijde van de schans (zuidzijde dus, wij zitten aan de noordzijde) er wel altijd netjes uitziet.
Mijn buurman had nog een flink aantals klinkers liggen, en belde de gemeente dat wij het dan wel ZELF met zijn allen zouden bestraten. Echter, dit mocht niet.
We zijn met zijn allen (4 huizen) al zeker 2 jaar aan het bellen en doen, maar er gebeurt gewoon niks.
Zojuist heb ik weer behoorlijk pissig gebeld, en de meneer die erover gaat (over het onderhoud dus) heeft me doorverwezen naar een wethouder. Zo worden we dus steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Zolang het droog is, is er niet zo'n probleem, maar als het een paar dagen flink regent verandert onze onderdijk in een grote modderpoel.
Wij zijn in staat om met 4 gezinnen zelf geld bij elkaar te leggen, en zelf een vrachtwagen grind te laten komen, maar dit is eigenlijk toch van de zotten?
Wie weet wat we moeten/kunnen doen?
Groetjes, noordzijde schans! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 14:16

is er gevaar dat water jullie huizen binnen kan lopen? Ik vind dat je dan de gemeente gerust mag aanklagen. Is er iemand van jullie rechtsbijstand verzekerd? Dan zou je eens advies in kunnen winnen.