peesbeschermens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

peesbeschermens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 20:12

veel mensen gebruiken peesbeschermers maar op de manege niet. en waar dient een pees beschemer voor heb beschermd de pees maar tegen wat beschermt het?

-xxx-willeke

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:29

het beschermert de peens tegen een klap van de achterbenen tegen de voorbenen, ik gebruik hem zelf niet, want eef heeft witte plekken omdat hij niet paste enz...dus je moet wel goed weten of die past enz

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 20:37

loopt elk paard dan met zijn achter benen tegen zijn voorbenen? op de manege dragen ze geen bandges

-xxx-willeke

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:40

nee, er zijn niet veel paarden die het doen, veel mensen hebben onmodig peensjes om, maar je paard kan zich altijd aan tikken, maar ik vind altijd dat je je paard beter zonder kan laten lopen dan leert ie op z'n eigen benen lopen, maarja als je denkt dta je paard he nodig heeft, zou ik ze om doen, ik hou je niet tegen hoor!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:48

Als ik Anouar met peesbeschermers rij tikt hij altijd met z'n achterbenen z'n voorbenen aan. Als ik zonder of met van die 3-in-1 beschermers rijd niet. Raar maar waar. Heb ze dus wel maar gebruik ze nooit. Rij zowieso niet veel met beenbeschermers omdat het toch gauw gaat broeien , vooral met warm weer. En zonder gaat ook prima.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:37

LauEef schreef:
nee, er zijn niet veel paarden die het doen, veel mensen hebben onmodig peensjes om, maar je paard kan zich altijd aan tikken, maar ik vind altijd dat je je paard beter zonder kan laten lopen dan leert ie op z'n eigen benen lopen, maarja als je denkt dta je paard he nodig heeft, zou ik ze om doen, ik hou je niet tegen hoor!


Waarom zou een paard niet op z'n eigen benen lopen met peesbeschermers?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:41

ik heb peesbeschermers om omdat mijn paard met de binnenkant van zijn kogels tegen elkaar aan strijkt voor.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:01

Tjah, ben er nooit zo voor om ze te gebruiken als het niet echt nodig is, kunnen alleen maar wondjes door ontstaan.... of schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:01

Misser schreef:
Waarom zou een paard niet op z'n eigen benen lopen met peesbeschermers?


Ja dat vraag ik me ook wel af...

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:20

ik heb ook peesbeschermers om de voorbenen, omdat mijn paardje ook met zijn benen langs elkaar strijkt. Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:44

Ik ben/was ook zo'n muts die altijd peesjes omdeed. nu denk ach dat paard heeft het niet nodig, alleen als ik ga springen doe ik het wel. Of als we op transport gaan en dan les hebben doe ik het ook, want op les moet ze moeilijkere dingen doen waardoor ze wel eens uit balans raakt enzo. Voor de rest gebruik ik ze niet. Ik doe wel eens bandages voor de sier.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:54

Veel manegepaarden hebben geen hoefijzers, dit scheelt al heel erg. Als een paard zich zonder ijzer aantikt of een paard met ijzer.

Tevens is de kans dat een paard zich bijv. tijdens een volte 10 m. in galop een keer aantikt alweer groter. Dit is bijvoorbeeld een oefening die in een manegeles niet vaak gereden wordt.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:18

Antoinette schreef:
Veel manegepaarden hebben geen hoefijzers, dit scheelt al heel erg. Als een paard zich zonder ijzer aantikt of een paard met ijzer.

Tevens is de kans dat een paard zich bijv. tijdens een volte 10 m. in galop een keer aantikt alweer groter. Dit is bijvoorbeeld een oefening die in een manegeles niet vaak gereden wordt.

Mee eens!!!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:12

Misser schreef:
Waarom zou een paard niet op z'n eigen benen lopen met peesbeschermers?

Denk dat ze bedoelt, dat peesbeschermers enkele steun geven en dat als je 1 keer zonder rijdt dat ze meteen een peesblssure hebben, dat ze niet zonder kunnen, en dus niet 'op eigen benen lopen' ..denk ik hoor..Dat een paard ook zonder moet kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:15

Peesbeschermers geven helemaal geen steun.
Het enige wat ze doen is beschermen.

Met springen is het noodzakelijk, omdat je daar meer kans hebt om het aantikken van achter op voor.
En heb je een vrolijk springend paard, zonder hindernissen, kan het ook nooit kwaad hem extra te beschermen Lachen

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:58

Santos heeft wel peesbeschermers omdat ze best veel struikelt en strijkt. Ze helpen wel, want heel vaak na het rijden zie ik ook zulke strepen op de peesbeschermers waar ze zichzelf heeft geraakt.
Manegepony's hebben meestal geen peesbeschermers omdat ze niet zulke kleine voltes enzo doen meestal. Ik denk ook dat ze dat niet hebben omdat het anders toch wel te duur wordt.
Santos heeft trouwens ook strijklappen .

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:10

Skitter"]
Denk dat ze bedoelt, dat peesbeschermers enkele steun geven en dat als je 1 keer zonder rijdt dat ze meteen een peesblssure hebben, dat ze niet zonder kunnen, en dus niet 'op eigen benen lopen' ..denk ik hoor..Dat een paard ook zonder moet kunnen..
[/quote]

ja, dat bedoel ik maar dan wel in de bescherming vorm:

[quote="runningkawa schreef:
Peesbeschermers geven helemaal geen steun.
Het enige wat ze doen is beschermen.


Haha! Ja ik wist ff niet hoe je het uitlegde. Trouwens je moet wel gewend zijn dat je paard peensbeschermers om heeft, want als je ze aan laat kan dat verkeerd aflopen... (ik kreeg een boze paardenverzorger op mijn kop Scheve mond )

Farjen

Berichten: 7984
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:11

Ik doe ze met springen, wandelen en soms als de buitenbak er slechter als normaal bijligt.
Wat is er verkeerd aan je paard beschermen?
Sinds mijn eerste paard een peesontsteking heeft gehad, ben ik extra voorzichtig op de benen.
Bij wandelen of springen krijgen ze dan ook achteraan strijklappen aan. Het is een jong paard en als die een rare sprong maakt (kan een ouder paard natuurlijk ook Haha! )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:12

Ik denk dat op veel manege paarden zoiets niet omhebben, omdat het te duur is om wel te doen. Op de manege waar ik gereden heb, hebben sommige paarden en pony's wel beschermers om. Hier in de buurt op de manege ook enkelen. Peesbeschermers zijn toch redelijk prijzig en als ze dan bij die paarden niet nodig is, doen ze het niet. Bij ons gaat het vaak om 1 of 2 paarden en dan is dat toch wat anders.
Daarbij dan nog dat manege paarden vaak geen ijzers onder hebben en dat er toch minder zware oefeningen meegedaan worden als met veel eigen paarden.
Ik wil bij mijn paard het risoco gewoon niet lopen dat ze zich verwondt. Op wedstrijden lopen ze ook allemaal zonder (mag niet met beschermers) dus het kan echt wel. De kans op verwonden is wel kleiner als ze al losgereden zijn, dan gaan ze bij mijn paar dus pas af.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:23

ik denk dta manege paarden het ook niet nodig hebben omdat ze vaak kort lopen en meer sjokken als rijden. Haha!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 15:27

Als ik me pony heb ben ik van plan om reacreatie mee te rijden.Maar ik denk als ik geld heb dat ik ze ook aanschraf in iedergeval voor de voor benen.Maar moet eerst kijken of me paardje dat nodig heb

-xxx-willeke