Very rude!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Very rude!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 03:47

It seems that some people on this site have problems with me speaking English? Weither I speak English, Dutch, French or Chinees, it doesn't make any difference. Why is it that people can accept someone else for who they are? Is accepting someone who speaks differents so much to ask? It is sad that there are people out there who have to spoil it for others. I have by the way informed those people personaly that I refuse to change my ways. I never asked anyone to speak English to me. I shouldn't have to explain my self why I don't speak Dutch!

Anyway, If some people have problems with the way I speak than don't reply. I refuse to let anyone hurt my feelings so they can feel better about themselves! I came here to find new friends!

Anyway, thank you for the people who accept me for who I am! I really appriciate that!

Diamond Checkers

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 09:32

You`re absolutely right, some people can`t or won`t accept other people.
I think that`s a lack of respect, everybody should get a chance of giving their opinions but this I think are people who have no respect for others.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 09:34

I should say: read the replies from the other bokkers in your topic at VMR. You can see that you're very welcome here!
Ik zou zeggen: lees de reacties op je topic op VMR. Zoals je kan zien ben je welkom hier.

Try to forget the nasty reactions inmediately. Some people......
Probeer de vervelende reacties gelijk te vergeten. Sommige mensen.....

Have a nice time on Bokt!
Veel plezier op Bokt!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:27

I think it doesn't matter if you speak dutch or english, but I think it is a bit difficult to read for the youngest at bokt.

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:34

Nou, ik vind het wel heel erg irritant.
Je komt hier op een nederlandstalige site, je bent in staat om nederlands te lezen...lijkt me ook dat je het dan moet kunnen schrijven uiteindelijk. zeker als je afkomstig bent vanuit Krimpen ad Ijssel....

Zijn er niet genoeg engelstalige sites waar je je ei kwijt kan?
als je in Nederland woont, praat je Nederlands. Waar je ook weg komt...
Ik vind dat je ook moet communiceren in de taal van de website die je bezoekt, zeker een forum....

Om nu te stellen dat we je moeten accepteren voor wie je bent. Welnu, als je perse engels wilt communiceren terwijl je adequaat nederlands beheerst, de groeten, dan accepteer ik je als "aansteller"...

Even ter achtergrond informatie; ik heb ook in de VS gewoond, beheers de engelse taal ruim voldoende....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:39

Hhhhmmm. volgens mij spreekt ze geen nederlands toch?? Anders kan je inderdaad gewoon NL praten.
Maar anders is het juist leuk toch, zo leer je nog eens iemand kennen die op de andere kant van de wereld woont en ook met paarden bezig is.

Welcome on this site and I think you shouldn't leave!! Some people can't read english so don't put a lot of messages on the forum, that's not very coll regarding to them I think...

Greetz Esmeralda

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:51

Quoteje van DiamondCheckers:
Citaat:
Okay, dit zal wel weer een tijdje duren, maar ik zal proberen zoveel mogelijk nederlands te schrijven. Als ik iets niet meer weet schrijf ik het wel in Engels. Het is best wel moeilijk zeer zeker als je gewoon bent om engles te spreken en te schrijven. Maar ik begrijp het wel dat niet all mensen engels praten, zodoende zal ik het maar proberen.


Volgens mij is je Nederlands prima maar wil jij gewoon de moeite niet nemen om het te proberen (of heb je het bovenstaande quoteje pas geplaatst na dit bericht?)

Neem een voorbeeld aan Pril of Caballo die ook gewoon in het Nederlands meepraten hier.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:54

Ik kan me er niet zo aan storen, ze mag van mij praten wat ze wil. Natuurlijk is het makkelijker om Nederlands te praten, maar we kunnen haar keuze toch wel respecteren lijkt me. Clown

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 11:10

Waar maken sommigen van jullie je toch zo druk om? Als je haar Engelse berichten niet wilt lezen, dan sla je ze toch gewoon over? Heeft niks te maken met het land van herkomst van de site die je bezoekt....
Ik vind dat jullie ontzettend bekrompen reageren, of misschien zelfs wel zijn.
Nederland is klein, dus think big.....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 11:10

Ik neem aan dat er ook engelse/ amerikaanse forumsites over paarden zijn.
Wat mij betreft heeft ze 2 keuzes:
Of ze gaat naar een Engelstalige site
Of ze probeert het gewoon in het Nederlands.
Ik vind het nl vrij "rude" om meer dan 1000 mensen Engels te laten lezen terwijl je met wat moeite ook Nederlands kunt schrijven.
Dat je dat kan heb je al bewezen.

Verder plaats je wel erg veel berichtjes, en dubbelposts, dus voor mij mag het allemaal wel wat minder.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je na 6 jaar opeens geen Nederlands meer spreekt, lijkt me toch dat je dat niet zo snel verleert.

Goedgekeurd onderschrift :)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Very rude!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 11:46

I know from personal experience it's hard to switch to Dutch if you haven't spoken or heard any in months, but especially when you're writing you have a chance to look it over and correct errors before posting. Actually I would prefer that, considering the fact that quite a number of Bokkers will be unable to read your messages. I'm quite happy
to overlook slightly 'Englified' Dutch, but it doesn't show much respect for your fellow Bokkers if you refuse to make the effort at least to write Dutch. We also ask Bokkers not to use MSN language, Dutch (ABN) is the standard and we ask people to conform to that. Otherwise we'd get people writing Fries, Brabants, Drents, Zeeuws and another 15 dialects. (Friezen, sorry!)
You're asking us to respect your choices, I'm asking you to respect ours. You are capable of writing Dutch, then at least try.

PS as you can see, I'm quite capable of understanding your messages.
PS 2 Reading the English that you produce on this site I'm not very impressed. Perhaps that's why you're refusing to use Dutch in order to exercise your English.

Ik weet uit eigen ervaring dat het niet meevalt om Nederlands te gebruiken als je al maanden geen Nederlands gehoord of gelezen hebt. Het voordeel als je teksten schrijft is wel dat je het nog kunt overlezen en corrigeren voordat je je berichten post. Om eerlijk te zijn zou ik dat prettiger vinden, zeker gezien het feit dat een groot aantal Bokkers jouw berichten moeilijk kunnen lezen. Ik heb geen moeite met verengelst Nederlands, maar ik vind dat het van weinig respect voor je mede-bokkers getuigt als je niet eens de moeite wil doen om Nederlands te schrijven. Bovendien vragen we Bokkers ook om geen MSN taal te gebruiken, en zich te houden aan de standaard ABM. Anders spreken we straks Fries, Brabants, Drents, Zeeuws en nog 15 dialecten (sorry Friezen!).
Je vraagt ons jouw keuzes te respecteren, datzelfde vraag ik jou. Je kunt Nederlands schrijven, probeer dat dan ook.
PS zoals je ziet ben ik aardig in staat om je berichten te lezen.
PS 2 Na het lezen van jouw Engelstalige berichten ben ik niet erg onder de indruk. Misschien weiger je daarom Nederlands te gebruiken zodat je je Engels kunt oefenen.

DiamondCheckers schreef:
It seems that some people on this site have problems with me speaking English? Weither
Whether
I speak English, Dutch, French or Chinees Chinese, it doesn't make any difference. Why is it that people can accept someone else for who they are? Is accepting someone who speaks differents differently so much too much to ask? It is sad that there are people out there who have to spoil it for others. By the way, I have by the way informed those people personaly personally that I refuse to change my ways. I never asked anyone to speak English to me. I shouldn't have to explain my self myself why I don't speak Dutch!

Anyway, if some people have problems with the way I speak than then don't reply. I refuse to let anyone hurt my feelings so they can feel better about themselves! I came here to find new friends!

Anyway, thank you for the people who accept me for who I am! I really appriciate appreciate that!

Diamond Checkers


[/b]

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 11:54

ik vind het wel een beetje onzin, tuurlijk ben je welkom maar ik neem als voorbeeld even mijn tante, die heeft kinderen die geen nederlands praten, die woont inmiddels 20 jaar daar..daarvoor in nederland
heeft daar geen woord nederlands gesproken en toen kwam ik daar, 2 jaar geleden en ze kon gewoon nederlands praten

dus beetje raar als jij dat in zo'n korte tijd verleert bent.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 11:57

Yentl schreef:
dus beetje raar als jij dat in zo'n korte tijd verleert bent.


nee hoor, is helemaal niet raar. Ik spreek regelmatig (vrijwel dagelijks) buitenlandse collega's, altijd in het Engels, als je daar zo de hele dag mee hebt gesproken, dan begin je soms gewoon in het Engels tegen een Nederlandse collega. Dan is het van "oh yeah, that's right, you speak Dutch...".

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:11

Als het vervelend is om in het engels te lezen kun je altijd overslaan, net als alle andere topics die onderwerpen bevatten die je niet interesseren. Mijn engels is voldoende om het wel te kunnen volgen. En o, of je engels spreekt of niet, er is bijna altijd wel een reden voor iemand te vinden om een keer vervelendigheid mee te krijgen. Dus trek je er niets van aan.

De hond is de betere mens

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:25

daniel79"]
[quote="Yentl schreef:
dus beetje raar als jij dat in zo'n korte tijd verleert bent.


nee hoor, is helemaal niet raar. Ik spreek regelmatig (vrijwel dagelijks) buitenlandse collega's, altijd in het Engels, als je daar zo de hele dag mee hebt gesproken, dan begin je soms gewoon in het Engels tegen een Nederlandse collega. Dan is het van "oh yeah, that's right, you speak Dutch...".
[/quote]

Wat jij beschrijft is wel iets anders dan Nederlands verleerd zijn. Ik sluit me aan bij Yentl, ik vind het ook vreemd en ik spreek uit ervaring. Heb namelijk ook 5 jaar alleen maar Engels gesproken; bovendien zijn de taalfouten die ze maakt (zie hierboven) wel typerend voor iemand die vooral Nederlands spreekt en schrijft. Verward Verward
Chinees ipv Chinese?


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:28

Ook hier telt weer dat gelukkig niet iedereen hetzelfde is. Als je problemen heb met engels lezen en vind dat dit niet op bokt thuis hoort, schrijf Bart een berichtje. Er staat nergens in geschreven dat dit niet mag.
Ik ben jammer genoeg ook een van die mensen die moeilijk kan terug schakelen in taal. Als ik na een aantal weken naar huis belde dan sprak ik engels. Schrijven deed ik wel in nederlands maar praten niet. Laat iedereen gewoon zichzelf zijn, er is al meer dan genoeg waar je je druk om kan maken op de wereld.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:56

Chrico,

mijn Engels is het probleem niet, lees mijn berichtje hierboven maar. Het gaat mij meer om de houding en als DiamondCheckers zelf opmerkt dat ze 'rude' behandeld wordt, wil ik daar wel aan toevoegen dat ze zelf ook weinig respect toont. Ik zeg ook niet dat het (of ze?) hier niet thuis hoort (alhoewel deze discussie wellicht eerder op Algemeen hoort) en daarom stuur ik Bart geen berichtje. En zoals je zelf aangeeft is schrijven dan vaak makkelijker dan praten, en gezien wat andere berichtjes van haar kant vraag ik me af waarom ze die moeite niet wil nemen. Maar geloof me, ik heb wel andere zaken om me druk over te maken, en andere vrienden om mijn Engels op peil te houden.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:08

Hmm...

Ik vind dat ze iig kan proberen om Ned. berichten te schrijven. Van mij hoeft ze geen correct Nederlands te schrijven, als ze het maar probeert. Woorden die ze niet kent, schrijft ze gewoon in het Engels.
Dit is een Nederlands forum, en ik erger me er wel een beetje aan. Er zijn zat Engelse paardenforums. En als er nou meer mensen komen die hier Engels gaan spreken? Waar leg je de grens?
Wat ik ook irritant vind is dat Diamond Checkers soms om de kleinste dingen topics maakt of een topic in meerdere forums post.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:12

Little_Sun schreef:
En als er nou meer mensen komen die hier Engels gaan spreken? Waar leg je de grens?


En wat te denken van Frans, Duits, Russisch... Verdrietig

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:18

Ik ga met Dees mee. Je woont nog maar 6 jaar in Amerika, nou, met een beetje moeite kun je dan echt nog wel Nederlands spreken hoor. Juist hier heb je mooi de kans om je Nederlands wat bij te houden. Je hebt immers tot je 27ste in NL gewoond, het is en blijft toch je moederland?
Op deze manier heb ik het gevoel dat je erg 'schreeuwd om aandacht' en dat je wil opvallen.
En de fouten die Lielle uit je berichtje haalde, was ook wel schokkend hoor!
Je bent hier absoluut welkom, en ik heb niets tegen je, maar ik zou het inderdaad fijn vinden als je jezelf gewoon probeert aan te passen. Wat nou als alle 'buitenlandse' bokkers een andere taal zouden gaan praten? Dan krijgen we engels, duits, zweeds... sorry, maar dat hou ik niet bij.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:24

Iedereen is natuurlijk anders, dus ik kan niet zeggen van jou dat jij dom bent omdat je geen Nederlands meer kunt schrijven (wat je wel kan heb ik gezien)

Maar ik heb/had een tante (overleden) die geboren was in Nederland, een Amerikaanse man ontmoet had, later met hem getrouwd, en in Amerika gebleven.

Ze kon na 20 jaar nog steeds vloeiend Nederlands, alleen af en toe wat Engelse woordjes tussendoor, bijvoorbeeld schelden deed ze in het Engels.

Het geef heus niet als je wat schrijffouten maakt, als je het maar probeerd, in het Engels maak je ook zat schrijffouten zag ik.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:40

Sounds like a cry for attention to me...

Effe vertalen: Klinkt als een schreeuw om aandacht.
Ik weet 100% zeker dat jij best nog wel gewoon NL kan spreken en schrijven. Je woont al 6 jaar in Amerika, het is alleen niet te merken aan je grammaticale kennis en van je zinsbouw klopt zo nu en dan al helemaal niets. Sommige dingen lijken erg Nederlands vertaald.
Dus doe ons een lol en spreek gewoon Nederlands. Cool

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:43

Zwelgje, dat vond ik dus ook.

Overigens heb ik me eens aangemeld op die community van Diamond Checkers, die bestaat al sinds 15 maart 2002! Het komt op mij allemaal wat merkwaardig over.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:48

Pril woont in Texas, ik weet niet hoe lang ze daar nu woont en hoelang ze in Nederland gewoond heeft. MAar aan haar nederlands merk je niets.

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:54

Ik ben al jaren lang inwoner van Friesland...mij zie je toch ook geen reactie in het Fries neertikken?
overigens, ik betrapte mezelf wel op een typisch Fries taalgbruik, wat in het ABN volkomen fout is...let op:

[naam verwijderd] schreef:
....Waar je ook weg komt...
....


Een echt "friesisme", dat had dus moeten zijn : Waar je ook vandaan komt.... (Wer asto ek fuortkomst...)
Zeg eens eerlijk, wie was mijn stijlfout opgevallen?

Welnu, DC (Diamond Checkers), waarom zou jij dan bang zijn om stijlfoutjes te maken als je Nederlands probeert te reageren. Volgens mij kan je dat stukken beter dan je voordoet.
En eh...er zijn er wel meer hier die heel beroerd ABN schrijven, je zal niet zo snel opvallen met je foutjes...
En nu schreeuw je gewoon om aandacht....Relax!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, wendyh en 146 bezoekers