haflingerveulen buiten laten staan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

haflingerveulen buiten laten staan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 13:51

hey allemaal
mijn vriendin heeft een haflingerveulen van vier mnd. Kan ze dit veulen deze winter gewoon buiten laten staan of kan ze haar beter gewoon op stal zetten?


Daiziej

Berichten: 27
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:17

ik zou haar het eerste jaar binnen laten zetten want veulens lop[en eerder ziektes op dat ja paarden die wat ouder zijn.. want al zou het nou wel een strenge winter worden en hij word ziek ben je verder van huis... Wij zettuh ze zo ie zo het eerste jaar binnen (elk jaar hadden we een nieuw veulen of om het jaar Haha!) maar ja je moet maar kijken wat je doet maar mij lijkt het slim om het 1e jaar dus binnen te zetten Lachen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:58

Met een schuilstal kunnen ze volgens mij best buiten blijven hoor... Als die stal redelijk dicht is...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:58

Mijn hafveulen gaat naar de opfok.
Dan staan ze 's winters in een loopstal en gaan een paar uur per dag naar buiten in de paddock.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:05

Tuurlijk kan het veulen buiten! Met een schuilstal en een paar vriendjes kan ieder paard buiten staan, worden ze alleen maar hard en gezond van

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:11

met schuilstal red het beesjte het wel hoor. als je hem gaat verwenne op stal zou hij nooit buiten kunnen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:23

lekker met leefijdgenootjes de opfok in !!

Karaat_the_newforest op Instagram

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:39

Het veulen kan gewoon buiten staan.
Heeft het wel een schuilstal of zoiets, en gezelschap (daar zou ik me eerder druk over maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:12

Buiten kan best, lekker weerstand kweken


capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 06:03

ik heb mijn vuilnisbakkie toen ze veulen was gewoon buiten laten staan. ik wou een deken kopen, maar daar werd het me aangeraden om haar gewoon buiten te laten staan,zodat ze weesrtnd op kan bouwen. zolang ze beschut kunnen staan tegen wind en regen enzo kan het best.

toen het sneeuwde hingen de ijspegels aan haar vacht en nog stond ze gewoon buiten, maar ze was wel 6 maanden, maar denk niet dat dat zo heel veel uitmaakt.

GHIS_1990

Berichten: 89
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 07:59

gewoon buiten laten staan hoor! Ik had ook een hafveulen gekocht en een haflo-arab en die hebben 3 jaar alleen maar buiten gestaan, af en toe waren ze een beetje verkouwen, maar dat was zo weer over, en ze zijn nu nooit ziek, en het zijn hartstikke harde paarden geworden Lachen

I LOVE CASIN! HvJ Katie, Ser! NwLy

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:48

Met een beetje schuilmogelijkheid (kunnen ook bomen zijn) kan dat best hoor.

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:58

Ik heb mijn veulen, nu jaarling, ook buiten laten staan in de winter. Natuurlijk wel met een schuilstal erbij. Dit is vooral goed want een veulentje heeft voldoende beweging nodig. Mijne is nog geen 1 keer er ziek van geworden.Zo kan ze ook lekker weerstand opbouwen en een haflinger is toch een koudbloed dus die kunnen er toch over het algemeen beter tegen?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:06

Ik denk dat het zelfs beter is om buiten te laten staan. Zo krijgt het veulen de kans om weerstand op de bouwen tegen het koude winterweer. Als jij het eerste levensjaar van het veulen het gaat beschermen door het lekker warm in zijn stalletje te houden en geen kou toelaat, zal hij imo later gevoeligger zijn dan veulens die wel de kans hebben gehad om weerstand te kweken.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:11

Naar deopfok met dat beestje!
Zo'n jong ding hoort niet alleen te staan en al helemaal niet in een stal!

Don't dream your life, live your dreams!

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 10:19

staat met nog twee haflingers (moeder en mijne)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:30

Lekker buiten laten dan, zolang ze maar gezelschap en een stalmogelijkheid hebben is het goed. Gewoon regelmatig controleren hoe het gaat, dan merk je wel als het beestje ziek aan het worden is.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:35

Wat loopt iedereen altijd te zeuren over die opfok zeg...alsof jezelf geen jonge paarden meer aan huis mag houden. Boos!

Als je zelf een koppeltje hebt..jong en oud, kan dat prima en heb je helemaal geen opfok nodig. Opfok is wel leuk maar ook niet 100% goed want er lopen alleen maar jonkies en dat terwijl je juist oudere paarden nodig hebt om de jonkies op te voeden.


Je veulen kan rustig aan huis staan, misschien beter om er een veulen bij te nemen(in pension van iemand anders) dan hebben ze en volwassen en heeft ie een speel kameraadje.

Verder een goede schuilhut bouwen en dan kan jou haflinger makkelijk buiten blijven.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:42

Die vriendin van jou, die de eigenares van dat veulentje is. Is dat niet toevallig veulen_kyra op bokt? GreetzZ Yerma!

RiP NANDiNA, MiSS U SO. JE WAS VEELSTE JONG.. NEVER FORGET YOU BABY. =(
» nieuwe verzorgpaardjes, lovee Bubbles and Aylin . =$

Veulen_Kyra

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:00

djerada schreef:
Die vriendin van jou, die de eigenares van dat veulentje is. Is dat niet toevallig veulen_kyra op bokt? GreetzZ Yerma!



Nee want ik ken haar niet.Hou alsjeblieft op met dat gezeik over mijn veulen.Ik weet nu wat me te doen staan.Hoe lang word dit me nog kwalijk genomen???

Armando nog een paar dagen en dan ben je bij mij,en kan ik elke dag van jou genieten....NIEUW PROFIEL MENSEN!!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:05

Als ze beschutting hebben, kan het makkelijk Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:41

Cowgirl schreef:
Als je zelf een koppeltje hebt..jong en oud, kan dat prima en heb je helemaal geen opfok nodig. Opfok is wel leuk maar ook niet 100% goed want er lopen alleen maar jonkies en dat terwijl je juist oudere paarden nodig hebt om de jonkies op te voeden.


Je veulen kan rustig aan huis staan, misschien beter om er een veulen bij te nemen(in pension van iemand anders) dan hebben ze en volwassen en heeft ie een speel kameraadje.

Verder een goede schuilhut bouwen en dan kan jou haflinger makkelijk buiten blijven.


Helemaal mee eens! Dan kunnen ze allemaal buiten blijven!

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:50

Cowgirl schreef:
Wat loopt iedereen altijd te zeuren over die opfok zeg...alsof jezelf geen jonge paarden meer aan huis mag houden. Boos!



Niet iedereen heeft de luxe en de ruimte om jonge paarden aan huis te hebben! Als je op de manege of id. kan je volgens mij beter niet zo'n jong paard hebben, mits zij daar de mogelijkheden toe hebben!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:12

Citaat:
lekker met leefijdgenootjes de opfok in !!


Citaat:
Naar deopfok met dat beestje!
Zo'n jong ding hoort niet alleen te staan en al helemaal niet in een stal!



Het gaat me vooral om dit soort reacties.
Terwijl ze niet eens even lezen dat je nog meer paarden hebt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:29

Cowgirl schreef:
Het gaat me vooral om dit soort reacties.
Terwijl ze niet eens even lezen dat je nog meer paarden hebt.


Het gaat erom dat een jong veulen met leeftijdsgenootjes hoort te staan, zodat hij kan spelen (waar oudere paarden vaak geen trek in hebben) en rangordespelletjes kan doen.

Don't dream your life, live your dreams!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Roosyes en 29 bezoekers