opleiding toerisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

opleiding toerisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 12:32

weet iemand of er in eindhoven een opleiding toerisme bestaat?
of ergens anders in die buurt?

kan iemand mij een site hierover geven ?!

alvast bedankt

Lady

kelsey


MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:35

Je zou misschien op http://www.roc.nl of http://www.rocasa.nl kunnen kijken, ik weet alleen niet of je een middelbare of ander soort opleiding wil? Want roc is middelbaar beroepsonderwijs heh!! Lachen

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:37

kijk eens op www.mtro.nl, dit is een middelbare opleiding. in Breda zit t NHTV, Nederlandse Hogeschool voor Toerisme en Verkeer.

succes en heel veel plezier tijdens je opleiding!

sjalalala....twiedeliediedie!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:59

Wat wil je met de opleiding gaan doen? Wij krijgen regelmatig stagiaires van een toeristische opleiding en het merendeel is het gaan doen, omdat ze niet wisten wat ze anders moesten gaan doen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:03

Ik zit op de NHTV in breda, echt super leuke opleiding! Das HBO, ik weet niet of je dat gaat doen of dat je MBO wil doen? Ik doe management toerisme, ik moet nieuwe reizen maken en promoten en nieuwe bestemmingen zoeken, dat soort dingen. Er zijn ook andere richtingen daar..

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 20:11

ik wil mbo doen !
en ik wil in een reisburo werken of reisleidster (busreis, dus voorbeeld: als mensen in turkije komen en die gaanmet de bus naar de bestemming die dan informatie geven)
dat is eigenlijk wat ik wil!

of op een reisbureau in turkije ofzo Lachen

kelsey

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:14

Tessebes schreef:
Wat wil je met de opleiding gaan doen? Wij krijgen regelmatig stagiaires van een toeristische opleiding en het merendeel is het gaan doen, omdat ze niet wisten wat ze anders moesten gaan doen.

Ik weet ook niet wat ik wil, daarom had ik besloten om weer naar school te gaan en te kiezen voor een opleiding toerisme......
Maar ben er voordat ik me heb ingeschreven toch wel achter dat het niks voor mij is en zonde is van die drie jaar school waar ik waarschijnlijk toch niks mee ga doen.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:20

vroeger zat er in eindhoven een mtro. Ik heb de MTRO in Leiden gedaan, maar tjee, dat is lang geleden. Overigens ben ik het niet gaan doen omdat ik niet wist wat ik wilde, maar ben niet in het toerisme gaan werken uiteindelijk, verdient me te weinig ........nee hoor is niet het enige. Ben toevallig in een "gewone" kantoorbaan terecht gekomen en bevalt me best zo.......heb achteraf juist spijt dat ik geen meao gewoon ben gaan doen, vroeger DE opleiding voor mensen die niet wisten wat ze wilden.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:48

Ik denk dat je de toerisme niet te veel moet romantiseren. Hij is ook gewoon keihard werken en reisburo's schijnen niet al te best te betalen. Ik denk dat je het meest kans maakt met hbo toerisme, zoals Tamara doet. Je zou dan bijvoorbeeld aan de slag kunnen in bedrijven of voor die bedrijven zelf zakenreizen te organiseren (denk bijvoorbeeld aan Shell). Verder denk ik dat verder mbo toerisme ondergewaardeerd wordt in de rest van het bedrijfsleven. Ik heb Middelbare Hotelschool gedaan en daar merk ik dat ook bij. Het schijnt 1 van de zwaardere MBO opleidingen te zijn, maar toch kom je er, behalve in de horeca en recreatie, bijna nergens mee binnen, ze willen niet snappen dat het MEAO + een heleboel extra is.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:29

Niet iedereen kan HBO doen natuurlijk. Maar ik zou er inderdaad wel goed overnadenken. Op het moment gaat het heel slecht en moeten zelfs veel reisbureaus sluiten. Misschien is dit tegen de tijd dat jij klaar bent wel beter, maar ja.
En voor hostess (in zo'n bus) heb je vaak niet eens een toeristische opleiding nodig.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:29

Ik ben ooit op een open dag geweest in Breda. Ik vond het vies tegenvallen. Al toen ik binnenkwam voelde ik me daar niet prettig. De meiden die daar rondliepen zagen er een beetje kakkerig uit (sorry, niet beledigend bedoelt hoor, maar gewoon niet mijn type zeg maar). Toerisme is te afhankelijk van de economie. Niet mijn ding bleek al snel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:43

manzano schreef:
Niet iedereen kan HBO doen natuurlijk.


Zo bedoel ik het ook niet. Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:46

Op MBO niveau word het toch al snel op een reisbureau werken. Binnen nu en zoveel jaar zijn zowat alle reisbureaus verdwenen omdat alles via internet geregeld gaat worden.

Gamble

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:19

Ik ben ook van de mensen die MBO Toerisme heeft gedaan. In Utrecht.
Ik heb een leuke tijd gehad, maar ik heb al snel besloten dat ik dit niet heel mijn leven wilde doen en ben dus door gaan leren...
Toch heb ik dit diploma altijd achter de hand.
Het betaalt inderdaad niet best en de doorgroeimogelijkheden zijn beperkt.

Voor reisleidster hoef je niet eens altijd papieren te hebben, als je het land kent, de taal spreekt en als je hard wilt werken kunnen ze je vaak ook wel gebruiken. Maar als je 30 bent dan heb je dat ook wel een keer gezien...

Het klopt inderdaad dat er over 10 jaar veel minder reisbureaus zullen zijn.
Denk gewoon eens na over of je dit echt wilt. Als je dit gewoon wilt dan moet je het natuurlijk gewoon doen. Maar als je HBO kan doen, dan heb je natuurlijk wel betere vooruitzichten.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:41

Tessebes schreef:
Wat wil je met de opleiding gaan doen? Wij krijgen regelmatig stagiaires van een toeristische opleiding en het merendeel is het gaan doen, omdat ze niet wisten wat ze anders moesten gaan doen.

Meld zich... Cool

Ik heb twee jaar op hogeschool TIO gezeten in Utrecht... Er zit ook een vestiging in Eindhoven... Kijk maar even op de site, www.tio.nl
Heb wel een leuke tijd gehad... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:30

We hebben net weer 2 stagiaires gehad van TIO, richting toeristisch receptioniste hostess, het niveau is erg laag daar, maar dat is volgens mij ook een MBO opleiding. Stagiaires MBO toerisme via ROC Zadkine Rotterdam zijn daar integen over het algemeen weer veel beter.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:04

Je praat nu in het algemeen. Ik denk dat dat niveau ook weer erg per persoon verschilt.
Bij mijn stageadressen hadden ze liever MTRO'ers dan b.v. HBO'ers. De MBO'ers werken vaak harder en zitten gewoon op het niveau wat er verwacht word.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:10

Fabiënne1 schreef:
Je praat nu in het algemeen. Ik denk dat dat niveau ook weer erg per persoon verschilt.
Bij mijn stageadressen hadden ze liever MTRO'ers dan b.v. HBO'ers. De MBO'ers werken vaak harder en zitten gewoon op het niveau wat er verwacht word.


We krijgen al jaren en jaren stagiaires, dus we weten onderhand wel wat voor soort opleiding het is, dit merk je niet alleen ook aan de studenten zelf, maar ook aan bijvoorbeeld de opdrachten die ze meekrijgen. Die stagiaires van ROC Zadkine doen idd MTRO. De stagiaires van TIO niet en het niveau van die studenten is ook amper vergelijkbaar. Ik heb zelf ook een MBO opleiding gedaan (hotelschool) en die wordt ook meer gewaardeerd in het bedrijfsleven dan de HBO versie. Dus ik denk wel dat je op dat gebied gelijk hebt.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:29

Tessebes schreef:
We hebben net weer 2 stagiaires gehad van TIO, richting toeristisch receptioniste hostess, het niveau is erg laag daar, maar dat is volgens mij ook een MBO opleiding. Stagiaires MBO toerisme via ROC Zadkine Rotterdam zijn daar integen over het algemeen weer veel beter.

TRH is inderdaad een MBO opleiding en het niveau is erg laag...
De HBO opleidingen zijn over het algemeen wel een wat hoger niveau, en ik heb op mijn stageadressen altijd te horen gekregen dat ze liever studenten van het TIO hebben omdat die zelfstandiger zijn en meer kennis van zaken hebben...
Maar goed, dat zal ook wel per soort bedrijf verschillen dan... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:04

Hier meldt zich nog een TIO-er!
Ik heb idd ook gehoord dat TRH (1 jaar MBO) erg laag is, maar daarna kun je wel meteen doorstromen naar het HBO, is erg handig!
Erg leuke opleiding vind ik!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:54

Tio is geloof ik wel een particuliere opleiding en daardoor veel duurder. Daar tegenover staat dat het weer minder dan 4 jaar duurt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, Elegance_, hiphorse, Ilse_C, Noukie123, PollyPancake, Roquen, s1993, Selina, Sigge, Toffeltje en 210 bezoekers