paspoortvragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

paspoortvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:05

Ik rijd sinds februari op Elza. Ik wilde wedstrijden gaan starten en heb een paspoort aangevraagd. Elza is 23 jaar, is altijd netjes ingeënt en tot haar 8e gemeten. In het paspoort staat dit alles niet vermeld. Hoe moet ik dit doen? Bij de eerstvolgende inenting de dierenarts deze enting wel in het paspoort laten schrijven? Begin januari kun je bij ons je pony laten meten op de manege, moet ik dan daar de meetbriefjes laten zien en in het paspoort laten overnemen? Ik neem nu altijd alleen het paspoort en startkaart mee op wedstrijd, kan het zijn dat als ik gecontroleerd word ik niet mee mag dan omdat deze gegevens ontbreken? Moet ik dan voorlopig meetbriefjes en vaccinatiebewijs (als dat er is) meenemen op wedstrijd?


AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:13

Je moet op een wedstrijd altijd kunnen aantonen dat je pony ingeënt is. Dus zolang het nog niet in zijn paspoort staat, moet je de inentingsbewijzen meenemen. De eerstvolgende keer dat je pony ingeënt wordt, kan de dierenarts in het paspport vermelden dat de pony altijd volgens de regels ingeënt is.

Als de hoogte van je pony niet in het paspoort vermeldt staat, moet je het meetbriefje ook meenemen.

MadUnique
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:27

het kan zijn dat je de spullen dan eventjes moet opsturen

ik heb zelf nog nooooit een controle gehad
en ik rijd al zwaar lang wedstrijden
maar als ze je pakken ben je wel goed de banketstaaf

ik zou het wel in orde laten maken met die entingsbriefjes en je paspoort
want ze doen moeilijk hoor als ze je pakken

ik heb zelf ook mijn paard laten enten vandeweek, de 16e
en eigenlijk moest het de 13e gebeuren
mijn dierenarts heeft het op de 13e gezet, puur omdat ze echt moeilijk kunnen doen over die 3 daagjes...
dus maak het in orde zou ikzeggen!!

ohja je paard moet ook gechipt zijn he voor de wedstrijden
dat moet ook/wel in het paspoort komen te staan

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:58

De hoogte staat in het paspoort ja, daar had ik niet aan gedacht Schijnheilig Ik zal dan inderdaad de entingbriefjes meenemen dan. En mevrouw is uiteraard gechipt. Bij mij heeft de jury toch al wel een aantal keer de papieren willen inzien, en ik rijd nu ongeveer 3,5 jaar wedstrijden. Ze zullen mij er wel onbetrouwbaar uit vinden zien Cool

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 03:45

Hoi,

De entingen moeten in het paspoort vermeld staan VOOR je gaat starten !!
Als je gecontroleerd word (door een I & R-controleur) en ze staan er niet in betekend dit UITSLUITING !
Ook al heb je het entboekje bij je !!!!
Ga even langs de VA en laat hem de laatste enting in het Paspoort over nemen.
Boven die eerste enting moet hij dan even vermelden dat de vacinatie- historie van het paard in orde is.Hiermee geeft hij aan dat de basis enting correct gegeven is ook al staat deze er niet in.

Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:16

Loezjuh schreef:
Ik rijd sinds februari op Elza. Ik wilde wedstrijden gaan starten en heb een paspoort aangevraagd. Elza is 23 jaar, is altijd netjes ingeënt en tot haar 8e gemeten. In het paspoort staat dit alles niet vermeld. Hoe moet ik dit doen? Bij de eerstvolgende inenting de dierenarts deze enting wel in het paspoort laten schrijven? Begin januari kun je bij ons je pony laten meten op de manege, moet ik dan daar de meetbriefjes laten zien en in het paspoort laten overnemen? Ik neem nu altijd alleen het paspoort en startkaart mee op wedstrijd, kan het zijn dat als ik gecontroleerd word ik niet mee mag dan omdat deze gegevens ontbreken? Moet ik dan voorlopig meetbriefjes en vaccinatiebewijs (als dat er is) meenemen op wedstrijd?



Als Elza correct geënt is kan de dierenarts de door de FEI voorgeschreven tekst in het paspoort schrijven:
"The vaccination history of this horse is correct to date. Last vaccination on ..." )en dan de datum van de laatste enting op de puntjes. Handtekening erbij, stempel, en klaar!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:35

Wat Bertie zegt klopt als een bus!

Wel totdat je bij de da langs geweest bent gewoon je entingsboekje meenemen naar de wedstrijd! Je mag dan je wedstijd starten en zult ook bij controle geen problemen hebben!

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:23

Ik heb het even nagevraagd bij de eigenaresse vandaag, en ze moet binnenkort weer geënt dus dan laat ik het meteen overschrijven. Bedankt iedereen!

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:57

yolande schreef:
Wat Bertie zegt klopt als een bus!

Wel totdat je bij de da langs geweest bent gewoon je entingsboekje meenemen naar de wedstrijd! Je mag dan je wedstijd starten en zult ook bij controle geen problemen hebben!


Dit is Niet waar !!
Sinds 1 april moet de vactinatie in het paspoort staan !!
Als je I & R controle krijgt wordt je uitgesloten van deelname !! Boekje of geen boekje,je kunt naar huis !

Letterlijk staat er in de handleiding I & R controle:

"Vacinatiegegevens niet vermeld in paspoort:Rapporteren.Combinatie mag niet starten of wordt als nog uitgesloten."

(Versie 1; april 2004)

Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:27

De DA heeft in het paspoort van de pony van mijn zusje gezet: "The vaccionation history of this pony is correct". Met een stempeltje en een handtekening. Toch hebben we altijd nog het inentingsboekje (en het meetbriefje zit in dat zelfde mapje) in het paspoort zitten.

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:13

geld dit ook voor onderlinge wedstrijden????

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:45

Ik denk dat dat afhangt van de eisen die jou vereniging stelt. Bij ons hoeven de pony's niet gechipt te zijn om aan onderlinge wedstrijden mee te doen. Dan hebben ze dus ook geen paspoort en dus ook het bovenstaande probleem niet.

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:48

aha bedankt voor de info
ik ben geen lid van een club maar dat was geen probleem
ga je toevallig ook naar de onderlinge wedstrijden van dcow?

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:51

merel1618 schreef:
ga je toevallig ook naar de onderlinge wedstrijden van dcow?


Voor mij bedoeld? Ik rijd geen wedstrijden meer. Ben paard/pony loos Huilen . Ik groom bij mijn zusje en die gaat niet. Rijdt officieel en onderling bij de eigen vereniging.

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:54

dat is jammer wendy ook geen leen paard/pony??

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen


Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:05

Ben op zoek naar een bijrijdpaard of een paard om voor iemand uit te brengen. Heb wel ontzettende zin om weer te rijden.

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:50

ja dat kan ik me voorstellen. dit gaat mijn eerste maar ook denk ik laatste
keer zijn, dat ik een wedstrijd ga doen (leeftijd gaat meespelen hihihihi )
maar lijkt me een goede ervaring voor mij, maar ook zeker voor mn paard. ik weet dat ie het kan met de goede en streng ruiter op zn rug

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers