Zit probleem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-01 16:48

ik kan niet zo goed zitten Heeft iemand tips!!!! ???? Me paard gooit me er gewoon af!! *LOL* *LOL* *LOL* Sorry moest even mezelf afreageren!!

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 16:49

koop een wintec zadel, iig een kunststof!! zitten heel vast (vind ik) Party!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-01 16:51

hihi..ik heb een kentouwer dressuurzadel, zit superlekker, maar het is ook de bedoeling dat ik IN het zadel ga zitten en niet zoals bij mijn val eerst achter het zadel en dan voor het zadel *LOL* *LOL*

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 16:53

uhm.. Lachen
ga eens voltigeren ofzo Verward Pling da's toch ook goed voor je zit??
anders met bierviltjes tussen je zadel en je knieën rijden en ze niet laten vallen, dan zit je ook vast.
of weet je wanneer je heeeel goed vast zit?
als je je vast plakt met super lijm *LOL*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:23

Men neme:
Een vriend/vriendin
Een paard/pony
Een longeerlijn
Zadel/hoofdstel

Je paard zadelen, jij dr op, vriendin houdt m aan de longeerlijn. Beugels aan, stappen en draaien met je armen. links en rechtsrond, voor en achter rond. Je benen optrekken en weer laten zakken. Achterover liggen op de kont van je paard (alleen bij lief paard hehe) Draven, armoefeningen herhalen. Galop, idem. Weer stappen, dit keer beugels uit. Draven zonder beugels goed diep gaat zitten (evt je zadel vastpakken en je erin drukken zeg maar) Zodra je je balans hebt gevonden, ook je armen los en wijd uitsteken. Nu zit je dus zonder beugels en teugels te paard; dan moet je wel goed zitten want anders lig je eraf Lachen Zelfde in galop.

Wat ook goed is, wat ik altijd doe, is losrijden met lange teugel zodat je niet op je teugel kan rijden zeg maar; je teugel geeft geen steun. Ik zie wel vaak dat mensen hun evenwicht vindenn door de teugels vast te houden en dat is dus niet de bedoeling. Als je een beetje een braaf paard hebt kan je ook eens een knoop in de teugel leggen en gewoon door de bak rijden zonder teugels; armen hoog; ook goed voor je zit. Succes! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:25

Jah.. dat doet iemand bij ons op stal ook wel eens (aan de longeerlijn, zwaaien met de armen etc)

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:31

Of lange leren chaps kopen...scheelt stukken!!! Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 20:50

Tja Ym, ik durf het bijna niet te zeggen, maar probeer eens een westernzadel; heb je een lekker stevige knop als je weer gaat rodeorijden *LOL* !
Maar eh... gaat het wel een beetje?

Sterkte!
Sonja

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 20:57

Neem veel zitlessen, ook zonder zadel, het helpt echt en je merkt al heel snel verschil.
Slapen Doorzetten(zitten) maar en veel succes! *LOL*


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 20:58

heej nog iemand uit eindhoven Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 11:22

Citaat:
Op 2001-04-28 21:50, schreef Sonja:
Tja Ym, ik durf het bijna niet te zeggen, maar probeer eens een westernzadel; heb je een lekker stevige knop als je weer gaat rodeorijden *LOL* !
Maar eh... gaat het wel een beetje?

Sterkte!
Sonja


Lachen ik heb 1 x op een westernzadel gezeten op Bram, en dat zat heeeeel eng, omdat ik op hem een dressuurzadel was gewent.

Het gaat een heel klein beetje. IK heb ondanks mijn pijnstillers nog bes veel pijn, maarja....

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 11:31

Ik rijd altijd met een broek met een kunstleren stuk erin en leren laarzen. Dat zijn voor mij echt voorwaarden, anders zit ik ook niet echt vast..niet dat ik eraf flikker ofzo, maar gewoon minder stevig. zitlessen zijn verder natuurlijk de beste oplossing.
Ik heb nog noit één zitles gehad (en ik zit ook niet super, niet beroerd, maar lang niet perfect)maar ik heb wel een goede instrcutrice die me telkens weer op m'n fouten wijst. Bepaalde opmerkingen van haar herinner ik me gewoona als ik alleen train en ik ga de fout in.....

En als laatste; veel oefenen! Niet opgeven.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 12:02

ik kan juist heel goed zitten, mijn pony is nogal een *schrik_spring_opzij* pony, en als je dan niet goed kan zitten, lig je eraf! Ik heb er in 2 jaar tijd nog nooit afgelegen ( 1 x samen met hem in het bos gevallen) dus dat zit wel goed. Maar nu reed ik 2 dagen in de week een ander paardje en die kreeg het voor elkaar mij op het beton eraf te gooien ( hij rende het beton op,de bak uit, toen ik aan het opstijgen was) vandaar die vraag,maar het was eigenlijk gewoon een grapje }>

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:47

Ja, heb het gelezen ergens anders. Wat kun je daarvan balen hè, ik heb ook weleens zoiets gehad.

Is gewoon een kwestie van leren aanvoelen dan denk ik.....doorzetten dus! je gaat er toch wel mee door, met Zwartje?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:48

mijn advies, wat volgens mij het beste helpt: veel zonder beugels gaan rijden. Dan krijg je een heel goede zit en kan je zeker wel een paar bokken uitzitten.
In het begin is het ff zwaar, maar het helpt echt!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 12:51

Probeer zonder zadel te rijden.Als dat niet op je eigen pony gaat pak dan een brave pony dan zit je na een tijdje echt heel erg stevig in je zadel.Zonder beugels rijden kan ook.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:23

leren kont en leren rijlaarzen helpen goed maar is niet echt de basis van het zitten.
Ooit stond er een keer in een bladdoor een bekende ruiter gezegd ik dacht een duitser: pas als men de oefeningen net zo goed zonder beugels kan als met kan men zitten.
Ik rijd toch zeker een paar keer per maand zonder beugels alleen maar zitten. alleen de middendraf doe ik nog niet want dan stuiter ik met beugels al te veel.
gewoon lekker op een niet zo moeilijk paardje beginnen.
Zonder zadel is op zich ook een goede oefening maar dan moet je wel een fijn paard hebben waar je niet snel mee gaat glijden.
Ik pak regelmatig Charlot zonder het zadel het bos in en dan alleen maar zitten IMO ben ik een heel stuk beter gaan zitten sinds ik dat regelmatig doe

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 15:32

Nu weet ik wat jou probleem is. Je bent helemaal aan een pony gewend en as je dan op een ander moet dan is het net of je een beginner bent.
Ik heb vandaag ook weer eens op een andere pony gereden en dat voelde wel raar. Moest hem voorrijden voor kopers. En dat beessie was nog engels gereden ook en ik rijd alweer 2 jaar western. was ff denken hoe het ook allemaal weer ging Verward Haha!
Maar ik denk inderdaad zitlessen nemen, zonder zadel en probeer eens wat vaker andere ponys/paarden te rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:43

Hoi Ymke! Ik heb wel een goede tip: ga eens een tijdje zonder zadel rijden. Je krijgt er een hele stabiele en rustige zit van. Ik krijg complimentjes dat ik zo rustig zit en heel rechtop omdat ik eigenlijk alleen zonder zadel rij. Het werkt echt! Ik heb er echt een betere zit door gekregen. Succes! xxx Roos

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:56

ow Frusty het was een GRAPJE

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:59

huh wat was een grapje? Verward (sorry I'm blond Party!! )

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 20:26

ik ben vrijdag nogal hard van een paard gegooit op de stenen. Vandaar dat ik eigenlijk met een grapje zei, dat ik niet kon zitten... Verward Verward

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:28

Ja maar de vraag was geen grapje toch? Verward Clown snorry snap er ff nix meer van?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 20:30

eigenlijk wel.... ik kan juist heel makkelijk zitten op me pony en zelfs op het paard waar ik vanaf geklapt ben! Maar ik zat er amper op toen ik eraf gegooit werd. Wel leuk dat iedereen rop ingaat, en ik ga zeker dat aan de longe een keer oefenen ( misschien ook wel los) lijkt me ook leuk voor de afwiseling van je pony

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:33

ohh hehe ja iedereen is er echt serieus op in gegaan *LOL* ik zelf ook wel *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers